Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Pokorni rövidítené a nyári szünetet
2011-06-28 11:361.
N?k Lapja Café
Létrehozva: 2011. június 28. 11:36
A szülőkön kíván segíteni a parlament oktatási bizottságának fideszes elnöke azzal, hogy javasolja a tízhetes vakáció rövidítését. Pokorni Zoltán szerint nem csak a szülőknek, de a diákoknak sem jó, ha ilyen sokáig kiesnek az iskolai nevelésből.
Tovább a cikkre...
Tovább a cikkre...
Már le is rövidítették újra visszavezetik a nyári szakmai gyakorlatot,
1 - 2 - 3 hét lesz.
Kedves Gazpacho!
Kaptál választ a német tanévvel kapcsolatban.
Táborokról szó sem volt, mármint olyan értelemben, ahogy te gondoltad. Napközis táborokról van itt szó. Ami olyan, mintha a gyerek iskolában lenne, akár ott is van, de nem tanul, hanem játékos oktató, kézműves és felzárkóztató foglalkozások vannak, lehetnek. Ez a szülőknek megoldás a hosszú nyári szünetre, a gyereknek meg értelmes kikapcsolódás lenne.
Ezt anyagilag meg lehet oldani csupán ebédpénzből a szülőnek. Esetleg egy-két ezer forint anyagköltség, ha a kézműveskedéshez kellene valami. Anyagilag szerintem ez teljes mértékben vállalható, ha a hosszabb tanévet fizetni tudja a szülő.
Korónisznak igaza van, azért vannak dolgok, amiket igenis a szülőnek kell megtanítanija a gyereknek. Alapvető viselkedési normák, alapvető közlekedési normák (gyalogos, biciklis KRESZ), és talán az sem lenne katasztrófa, ha a gyerekeket nem az iskolában világosítanák fel a szexuális életet illetően. Mert ezek szülői feladatok. Szülőként így érzem.
A szülő dolga, hogy figyeljen a gyerekére, megbeszélje ezeket a dolgokat vele, nevelje. Ha a szülő nem képes rá, hogy várják el ezt egyetlen tanártól, egyetlen embertől???? A szülőknek kellene több időt teremteni, hogy a saját gyerekeikkel foglalkozhassanak, és nem felmenteni őket a feladataik alól!
Hétpöttyös: Én akkor voltam szakközép iskolás, amikor bevezették az őszi szünetet. Amit itt már több tanár is leírt ezt éreztük mindannyian. Elsőre hurrá hangulat volt. Aztán jött a kipróbálás. Marha jó volt, hogy mire végre megszoktuk, felvettük a ritmust, belelendültünk a tanulásba, jött egy megszakítás, az a pár nap épp elég volt arra, hogy a végén minden kezdődött előlről. Nem csak én éreztem így, többen is így voltunk vele. Szóval én még mindig egy hosszabb szünet mellett vagyok, mint több kisebb. Rengetek hosszú hétvége akad így is év közben kisebb pihenésre. Még hová akarnak berakni szünetet?
Szerintem tiltsuk be az autókat, mert volt már olyan, hogy elütöttek vele valakit.
Zárjuk be az összes uszodát, sőt élővizes strandot, mert valaki úgyis belepisil.
És főleg a levegőt tiltsuk be, mert naponta több millió ember és szarvasmarha, noch dazu kutya és macska fingik bele.
Hát nem túl régóta, de tananyag, általában a biológiába integrálják.
Az egyébként nagyon érdekelne, hogy miért megy állandóan a vita, hogy a gyerek túl van terhelve, a szülők mindig panaszkodnak emiatt, aztán meg ha szóba kerül, hogy a gyerek nem tudja a kreszt, nem tud viselkedni, nem ért a pénzügyekhez, stb, akkor legyen ilyen iskolai óra. Pedig ez mind a szülő feladata. Akkor is, ha a vérnyúl elé dobnak.
Németországban változó, hogy mikor kezdődnek a szünetek. Egymástól eléggé eltérő időpontokban, hogy nehogy egyszerre induljon el az egész ország nyaralni.
Bajorországban július 15-én keződik a szünet, ám szeptember 15-én keződik az iskola, tehát csak két héttel rövidebb a nyári szünet, ám van 2 hét pünkösdi szünet, és a téli-tavaszi szünetek is hosszabbak, tehát szerintem összességében ők sem tanulnak többet.
Szerintem sem kell hasonlítgatni, teljesen fölösleges.
Azért a tábor nem is rossz dolog!
A helyére!
Én is voltam diák, s nagyon jó volt az a nyári szünidő!
Az egy másik kérdés, hogy a gyerekeknek értelmes programot lehet szervezni!
Pokorni hülyesége volt az őszi szünet is!
Totálisan értelmetlen!
http://index.hu/belfold/2011/07/09/tananyag_lehet_a_kresz/
Etika eddig is volt tananyag. Vagy nem minden iskolában ?
Nem érdekel Németország. Érdekelje a németeket. Éghajlat. Kapise ?
Milyen tábor ? Ki élteti a táborokat ?
Németországban is június végéig vannak a sulik és nem depisek a gyerekek
http://tv2.hu/mokka/video/hogyan-lehet-megelozn i-a-fertozeseket
Azoknak,akik a táborokat éltetik
Németországban is június végéig vannak a sulik és nem depisek a gyerekek
http://tv2.hu/mokka/video/hogyan-lehet-megelozn i-a-fertozeseket
Azoknak,akik a táborokat éltetik
Sissi, a könyv tele van szép, színes képekkel, nem kell nyomtatni.
Szokott lenni érdekes feladat, pl. kiselőadás, témakörökből lehet választani. Minden ilyen kiselőadás feladatot hasznosnak találok, mert a gyerek önállóan ( remélhetőleg ) összegyűjti az infót, megtanulja, elmondja, és szinte "potya" 5-ös.
Köszi, hogy megválaszoltad helyettem, nem értem rá visszajönni.
Sajna, ez a helyzet Hétpöttyös. Meg az is, hogy nem tudom elképzelni, mi a "felesleges" tudás. Mondjuk az ú betű megtanulása? gyis kiderül a szövegkörnyezetből, gyebár? Vagy a mohácsi vész évszáma? (Barátnőm mesélte, hogy idén az egyik tanuló nem tudta érettségin. De átment! ) Mit vennél ki a tananyagból, ami az elmúlt huszonév alatt már így is a felére csökkent? A mai érettségi már nem olyan, mint régebben!
Ezt a szintet kívánod még csökkenteni? Mit fog majd tanulni a te gyereked? Verjétek a vasat mégjobban, hátha tényleg tananyagcsökkentés lesz, az iskola pedig gyermekmegőrző! Csak aztán ne csodálkozzatok!
A könyvben van róla kép, meg ott a net.
Ettől függetlenül még szükséges a vaktrékép is.
Általánosban még tanuljon mindent, mert ha nem, nem derül ki, miben jó. Még gimiben is hány reálost láttam, aki végül humán pályára ment, és fordítva. Én óvatosabban bánnék a kinek mi tetszik azt tanuljonnal. Mert így se tanulnak szívesen matekor, fizikát a gyerekek, mert jaaaaj, nehéz. Nehéz, nehéz, de azért van, hogy az agyuk fejlődjön.
Tesis gondolatokkal száz százalékig egyetértek.
Ez mind nagyon jó lenne. DE pl. ezt is kiegészítheti egy JÓ pedagógus.
Pl. a lányom is, és én is úúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúútáljuk a földrajzt. Kínszenvedés, és rémálom. Megtanítottam vázlatot írni, meg elmondani összefüggően a kisebb és a nagyobb témákat is. Logikájában, öszefüggésében.
Volt bemutató tanítás, és bementem a földrajzórára.
Tátott szájjal és tágranyílt szemmel néztem, és hallgattam a tanárnőt, olyan földrajzórát kanyaríntott ( és nem a szülők miatt, ő ilyen ), annyira felkeltette az érdeklődést, és egyetlen térkép segítségével mégis olyan interaktív, izgalmas órát tartott, hogy kimondottan élveztem.
Voltak viccek, beszólások az órán, és óriási nevetések, de utána is kézben tartotta a dolgokat. A térképen egy egy témában nem csak azt mondta, amit a könyv ír, hanem olyan volt, mint egy ismeretterjesztő előadás. Kapcsolta az irodalmat, a törit hozzá...meg egy kis mai témát.
Ez a tanárnő elvitte a gyerekeket az Egyiptom kiállításra, amikor volt ( mentem velük én is, azóta ismerem, és ott már tudtam, hogy klassz csaj ! ), meg vitte őket moziba többször. Ő nem az ofő. Ő "csak" egy szaktanár, aki szereti a gyerekeket.
Nem fiatal csirke, olyan korombeli, vagy idősebb. Vagyis 40-50 es.