Utazás

A légitársaságok sokszor az apró betűs részben korlátozzák a fogyasztók jogait

Néha csak a bírósági döntések segítenek.

Gyakori eset, hogy a (fapados) légitársaságok és más vállalatok az „általános üzleti feltételek” közé rejtenek olyan kitételeket, amelyekkel megpróbálják korlátozni ügyfeleik jogait – írja a Piac és Profit.

A portál példának a Ryanair esetét hozza. Sajnos nem köztudott, de az EU törvényei alapján minden olyan utasnak több száz eurós kártérítés jár, akinek a gépe három óránál többet késik, vagy kimarad a járata. Mi is beszámoltunk róla a közelmúltban, hogy mi, európaiak egymilliárd euró (!) jogos kártérítésről csúsztunk le, mert nem ismerjük eléggé a jogainkat.

Még a jobbik eset, amikor a késés után az utasok szakemberhez fordulnak segítségért, vagyis ilyen célra létrejött cégekre bízzák követeléseik behajtását. Igen ám, de a Ryanair beépített egy olyan pontot az üzleti feltételek közé, miszerint az utasok sok esetben nem adhatják át követelésüket behajtóknak, csak személyesen folyamodhatnak kártérítésért.

Az EUFlight portál két évvel ezelőtt ezért beperelte a Ryanairt. A cég ezután annyit módosított a feltételeken, hogy ezentúl természetes személynek átadhatók a követelések. Vállalkozásoknak azonban továbbra sem. A nürnbergi közigazgatási bíróság ezt is jogtalannak minősítette. Mint kimondták, a tilalommal akadályozzák a fogyasztókat a kártérítés megszerzésében, az embereknek ugyanis joguk van ahhoz, hogy átadják a követeléseiket erre szakosodott vállalkozásoknak.

Friss hír, hogy a Rynair és a Wizz Air is szigorít a csomagkezelési szabályzatán: november 1-jétől pénzt kérnek azoktól, akik kisméretű kézipoggyászuk mellett bőröndjüket is fel szeretnék vinni a repülőre.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top