nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Utazás
Már két év múlva megkezdődhet a 2-es metró és a HÉV összekötése

Már két év múlva megkezdődhet a 2-es metró és a HÉV összekötése

Jövő évben már jogerős lehet az építési engedély a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésére. Akár már a 2020 utáni európai uniós ciklusban elkezdődhet a beruházás, több százezer ember életét fogják ezzel megkönnyíteni.
NLCafé/MTI
f Ajánlom

Riz Levente (Fidesz-KDNP) XVII. kerületi polgármester közölte: hamarosan elkészülnek a 2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötésére, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítására vonatkozó, öt ütemre osztott projekt első két ütemének engedélyezési tervei, ezek 2019 második felében rendelkezhetnek majd jogerős építési engedéllyel. Mint mondta, ez arra a problémára jelenthetne végre megoldást, hogy az érintett kerületekben nem elegendő a közösségi közlekedés kapacitása, ezért nagyon sokan autóval közlekednek, ami dugókat, zaj- és környezetszennyezést is okoz.

A fejlesztés – amely közvetlenül megközelítőleg 320 ezer embert érintene – rendezné és radikálisan növelné a közösségi közlekedés kapacitását, kiváltható lenne számos buszjárat, és csökkenne a légszennyezés. Az utazási idő is radikálisan csökkenne: Rákoskeresztúr Városközpontból 25 perc alatt lehetne a Deák térre érni a mostani egyórás utazási idő helyett.

Az első – Cinkotáig tartó – ütemben valósulna meg az Örs vezér terén a 2-es metró és a HÉV összekötése. Másodikként alakítanák ki a rákoskeresztúri szárnyvonalat, a harmadik ütemben a Cinkotától Gödöllői tartó szakasz, a negyedikben a Csömörig tartó szakasz  korszerűsítése valósulna meg. Az ötödik ütemben valósulhatna meg a Hungaroring elérése.

Tarlós István támogatja a XVI. és a XVII. kerületi polgármesterek kezdeményezését, és mint fogalmazott: a főváros a kerületekkel „erőteljes lobbizásba” kezdett, hogy a projekt megvalósuljon. A főváros korábban biztosított forrást a tervezésre, noha a metró és a HÉV összekötése jogi értelemben már nem a főváros kompetenciája, mert a HÉV-eket visszakapta az állam. A projekt anyagi fedezetét így jelentős részben nem a fővárosnak kell biztosítania.

A közreadott sajtóanyag szerint az első ütem 106,5 milliárdba, a második 127, a harmadik 38,5, a negyedik 1,3, az ötödik 5,3 milliárd forintba kerülne.

Az NLCafé keresi az Év Női Startupperét!
3 erős nő, 3 szuper ötlet, 3 vállalkozás Téged ki inspirál a legjobban?

SZAVAZOK!

Megosztás Facebookon