Tegyük fel!

Így használd a közösségi médiát, ha eladni akarsz!

Ha eladni, vagy éppen vásárolni szeretnénk valamit, és ehhez igénybe akarjuk venni a hirdetési portálok mellett a közösségi oldalakat is, többféle "marketingstratégiát" követhetünk.

Az egyik, hogy ugyanazzal a hirdetéssel a lehető legtöbb médiafelületen és legnagyobb gyakorisággal bombázzuk a médiafogyasztókat. Magyarul: megírunk egy hirdetést, készítünk mellé képeket és azt megjelentetjük apróhirdetési portálon, naponta többször kiposztoljuk valamennyi közösségi oldalon, ahol jelen vagyunk, betolakszunk vele különféle netes fórumokra és így tovább.

Így használd a közösségi médiát, ha eladni akarsz

A másik lehetőség, hogy megpróbáljuk a hirdetésünket az egyes médiafelületek jellegzetességeihez igazítani. Például az apróhirdetési portálon megjelentetünk az eladni kívánt termékről egy klasszikus aprót fényképpel, rövid, lényegre törő szövegezéssel, de a közösségi portálon már sokkal személyesebb üzenetet töltünk fel, hiszen azt az ismerőseink olvassák. Megszövegezhetjük viccesen a hirdetést, selfit készíthetünk a termékkel, lazábban, közvetlenebbül szólhatunk azokhoz, akik majd olvassák a hirdetésünket. Egyszóval adhatjuk mellé az arcunkat és személyiségünket, ami egy nagy forgalmú hirdetési portálon általában pont, hogy nem lenne szerencsés ötlet.
Egyszóval a második számú hirdetési stratégia arra épül, hogy célzottabban, személyre szabottabban érjük el a szóba jöhető vevőkört és egyúttal extra információkat is megosszunk a portékánkat.

Gazdag részletek

Ilyen extra információ átadását teszi lehetővé egy jól megszerkesztett videó is. Hirdetési portálokon képeket közölhetünk és szöveget, de egy közösségi vagy videós portálon mozgóképpel, hallható szöveggel mutathatjuk be az eladni kívánt árut, és ennek elérhetőségét megírhatjuk az “sima” apróhirdetésünkben is. Ez bizonyos termékek esetében nagyon hasznos lehet, hiszen minél részletgazdagabb információt közlünk róluk, minél több szögből és szempontból tudjuk megmutatni az árunkat, annál jobban bízik majd a vevő bennünk. Ugyanakkor vannak termékek – például gyűjtőknek szánt ritkaságok – amiknek kifejezetten jót tesz egy kis titokzatosság, információ visszatartás azért, hogy még jobban felkeltsük az érdeklődést és a vevő személyesen is kapcsolatba lépjen velünk a kérdéseivel.

Kombinálva hatásos

A közösségi portálok hátránya, hogy ha rajtuk keresztül hirdetünk meg valamit, csak egy szűkebb ismeretségi kört érünk el (illetve a megosztásaikkal az ő ismerőseiket), de kiesik a szórásból nagyon sok ember, aki potenciális vásárló lehetne. Nem csak azok lehetnek ugyanis vevők az árunkra, akik aktív felhasználói a közösségi oldalaknak, hanem azok is, akik egyébként az interneten jóval kevesebbet “lógnak” és csak akkor kapcsolják be a gépet, ha valami praktikus elintéznivalóban tud segítséget nyújtani. Például hogy apróhirdetéseket böngésszenek. Ezért ha igazán hatékonyan szeretnénk eljutni eladni kívánt portékánkkal a lehetséges vevőkhöz, akkor érdemes elsődleges felületként használni az online apróhirdetési portálokat, hiszen ezeken a legkülönfélébb emberek az ország mind a négy sarkából megfordulnak.  

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top