nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Sztárok
8 hajmeresztő magyar tévés botrány, amit máig sem tudtunk feldolgozni

8 hajmeresztő magyar tévés botrány, amit máig sem tudtunk feldolgozni

Egy tévéműsornak úgy kell egy szaftos kis botrány, mint egy falat kenyér, feltéve, ha ez a botrány tervezett, és a műsor kreatívjai találták ki a nézettség növelése érdekében. A tervezetlen botrányoktól azonban a magyar tévések félnek, mint a tűztől, hiszen azok önálló életet élnek. Ezekből válogattunk össze egy csokorra valót az elmúlt évek terméséből.
NLCafé
f Ajánlom

Gyerekverésre buzdíthatott az Appra magyar!

A közéletinek szánt kérdések válaszait a nézőkkel megszavaztató, majd a celeb vendégekkel jól átrágó, Liptai Claudia vezette műsor alapból nem volt egy nagy sikertörténet, és különös mélypontot jelentett az Appra magyarban az a pont, amikor feltették az „Ön szerint adhat egy pofont a szülő a gyerekének?” kérdést. A családon belüli erőszak és otthoni bántalmazások országában a vendégek nagy része nyilván megtalálta a megfelelő indokot egy szigorúan nevelő célzatú pofonhoz, ezzel is tovább éltetve azt a nevelési formát, amit már réges-rég el kellene felejtenünk. Majd megszólalt a szakember is, aki nemhogy nem emelte fel a szavát az eljárás ellen, hanem praktikus tanácsokat osztogatott. A műsorral kapcsolatban bejelentést tettek, de ahogy az lenni szokott, nem lett belőle igazi ügy.

A Mokka rendhagyó búcsúja Tatár Csillától

Tatár Csilla még 2014-ben hagyta ott a TV2 reggeli műsorát a köztévé kedvéért, de a válás egyáltalán nem volt békés, és a veszekedések a nézők szeme láttára zajlottak. Az egész azzal kezdődött, hogy a Mokka a teljes felmondási idejét végigdolgoztatta a műsorvezetővel, miközben a bulvárlapok megszellőztették azt az összeget, amiért állítólag Tatár felállt a TV2-től. Ezután egy komplett basztatásmaraton kezdődött Tatár akkori műsorvezetőtársa, Kárász Róbert részéről, aki még a kollégája éppen zajló válását is kéjes örömmel rángatta elő élő adásban. Az akkoriban elmondása szerint sokat síró Tatár adta meg az eseménysorozat csúcspontját akkor, amikor az alábbi mondattal küldte melegebb éghajlatra Kárászt: 

Mindig is gyűlöltem veled dolgozni! Remélem, hogy itt fogsz megrohadni, és még tíz év múlva is itt leszel ebben a székben.

Tatár Csilla átka nem vált be, és később Kárászt is kirúgták a Mokkából.

Forrás: TV2

Jakupcsek Gabriella stílusos kirúgása

A Duna Televízió délutáni műsorsávjának sokáig biztos pontja volt Jakupcsek Gabriella beszélgetős műsora, a Ridikül. A műsor a maga sávjában nézettnek számított, és a műsorvezető épp az 500. adás felvételére készült, amikor december vége felé behívták egy megbeszélésre, ahol közölték vele, hogy január elsejétől már nem számítanak az ő és a stábja munkájára. Mindez stílusosan néhány nappal karácsony előtt történt, különösebb indoklás nélkül. A csatornánál lévő akkori fejetlenséget jól jelzi, hogy állítólag néhány órával később már vissza akarták venni Jakupcseket, aki akkor már nem kért belőle.

Szexuális zaklatás az Éden Hotelben

2015 legnagyobb tévés botránya a hamvaiból feltámasztott Éden Hotelben történt, méghozzá egy hálószoba négy fala között. Történt ugyanis, hogy itt a műsor szabályai szerint egy ágyban kellett volna aludnia a Nóri és a Gábor névre hallgató szereplőknek, és a kanos fiú minden létező módon, például a lábát többször szétfeszítve próbált rámászni a tiltakozó lányra. Bár nemi erőszak nem történt, de nemi kényszerítés és szexuális zaklatás igen, a műsor szerkesztői pedig nemcsak, hogy nem avatkoztak közbe, hanem mindenféle kommentár nélkül adták le mindezt az összefoglalóban. Az eset hetekig témát jelentett a sajtóban, a TV2-nek pedig több napjába telt összehozni egy viszonylag tisztességes bocsánatkérést. Nóri, vagyis Stumpf Nóra későbbi elmondása szerint a szerkesztők korábban is elnézők voltak a hasonló eseteknél, ráadásul a műsorban azt sugallták, hogy az erőszakoskodás teljesen természetes része egy férfi-nő kapcsolatnak.

Forrás: TV2

Demcsák Zsuzsa meghökkentő interjúja az ATV-n

A reggeli műsorok műsorvezetői a nagy interjúdömping közepette viszonylag sokszor tűnnek felkészületlennek, de még ebben a műfajban is új szintet jelentett Demcsák Zsuzsa interjúja az MSZP-s Szanyi Tiborral. Demcsák képességeit eleve sokan kétségbe vonták, miután a bulvárosabb Mokkából került át a jóval politikusabb ATV-hez, és az interjú után minden kritikusa elégedetten veregethette meg a saját vállát. A műsorvezető teljesen szétesett volt, a hangja kissé bizonytalan, a súgógépről olvasás sem igazán ment neki, és a kérdéseinek sokszor nem volt túl sok értelme. Demcsák Zsuzsa tagadta, hogy be lett volna rúgva az interjú idején, kialvatlanságra hivatkozott. Az eset mindenesetre ahhoz elég volt, hogy rövid pályafutása az ATV-nél gyorsan véget érjen.

A Fal kontra A Piramis

Jó néhányszor előfordult már korábban, hogy a két kertévé egymás elől happolt el műsorokat azzal a módszerrel, hogy az egyik megvette a nemzetközi licencet, a konkurencia pedig gyorsan összerakott egy ahhoz hasonló, de saját műsort (Való Világ, Sztárban sztár…), ám tavaly év végéig egyik esetet sem fújták fel igazán, a szakmai felületeken túl a dolog nem igazán érdekelte az embereket. Ezt a hagyományt az RTL Klub rúgta fel tavaly, amikor idő előtt műsorra tűzte A Fal című vetélkedője egy részét azzal az indokkal, hogy tudomására jutott, hogy a konkurencia egy másolattal készül, és be akarták előzni őket. Végül pár héttel később valóban érkezett A falra feltűnően hasonlító A Piramis, de a nézőket nem igazán érdekelte a két cég jogi hercehurcája, és nézték Stohl Andrást nagy számban. A gyerekes üzengetések, farokméricskélések és a két műsor kezdési időpontjának állandó ide-oda tologatása azért több nézőnél is kiverte a biztosítékot.

Vujity Tvrtko és a Viszkis – összefeszülés élő adásban

A Viszkis című film premierje környékén Ambrus Attila körül pezsgett a média, ő pedig nagyüzemben adta az interjúkat, és így került az ATV Start Plusz adás vendégei közé is, ahol Vujity Tvrtko kérdezgette, kóstolgatta. A műsorvezető rászállt Ambrusra, miszerint nincs-e baja azzal, hogy a hírnevét bankrablásoknak köszönheti, mire az exbűnöző kifejtette, hogy ő már rég megbűnhődött a tetteiért. Azzal vádolta Tvrtkot, hogy irigykedik rá, és elmondta, hogy ő legalább a saját nevén él, a műsorvezetővel ellentétben. A szapulást a műsor után is folytatta a közösségi médiában, egy hiteltelen senkinek nevezve Vujity Tvrtkót, aki szándékosan száll rá évek óta.

A Tények és a napozás

El kell ismernünk, hogy a Tények már-már napi szinten értelmezi újra a híradózás fogalmát, és ha nagyon akartuk volna, az egész cikket megtölthettük volna a műsor emlékezetes riportjaival, de most hagyatkozzunk csak a legemlékezetesebbre. Tavaly májusban egy szakértőt (Szendi Gábor, aki véletlenül sem bőrgyógyász) megszólaltatva hangzott el, hogy valójában pont a nem ajánlott idősávban, délelőtt 11 és délután 3 között érdemes napozni, mert akkor a legintenzívebb a D-vitamin szintézis. Tetőzésként még az is elhangzott, hogy valójában nem a napsugarak, hanem a naptej lehet az, ami rákkeltő. A veszélyes népbutítás iskolapéldája.

Megosztás Facebookon