Sztárok

György és Charlotte – divatikonok a trónöröklési sorban

György herceg még csak hároméves múlt, Charlotte hercegnő pedig májusban volt egy, de már most igazi divatikonnak számítanak mindketten. Stílusukat pedig a saját édesanyjukon kívül egy másik anyuka is nagyban befolyásolja, aki nem mellesleg sikeres divattervező.

Katalin hercegné nem akarja a legutolsó divat szerinti, a felnőttek ruháira hasonlító öltözékekbe bújtatni a gyermekeit, ez ugyanis nem illene sem ő, sem pedig Vilmos herceg visszafogott öltözködési stílusához és magához a brit királyi házhoz sem. Sokkal inkább a klasszikus darabokba, az időtlen eleganciát képviselő szettekbe öltöztetik György herceget és Charlotte hercegnőt, olyanokba, amelyek évek múltán sem mennek ki a divatból. Olyannyira nem, hogy gyakran az édesapjuk vagy a királyi család más tagjainak gyerekkori öltözékeit idézik, melyek ugyanezt a klasszikus stílust képviselték, már évtizedekkel ezelőtt.

György hercegnek az első hivatalos külföldi útjára Rachel Riley angol gyermekruha-tervező saját neve alatt futó márkájától választottak néhány szettet. Köztük egy kishajómintás kantáros rövidnadrágot. Miután megjelentek a médiában a fotók a nyolc hónapos trónörökösről az imádni való öltözékben, pár óra leforgása alatt elfogyott a teljes készlet a ruhácskából, a márka pedig egy szempillantás alatt a klasszikus angol gyermekruhadivat zászlóshajójává vált.

Kishajóból nagy üzlet

Rachel Riley azonban nem újonc a piacon, bő két évtizede már, hogy a háromgyerekes, egykori modell édesanya megalapította saját ruhamárkáját.

Riley fiatal anyukaként imádta saját maga elkészíteni gyermekei ruhácskáit. 1994-ben aztán úgy döntött, hogy vállalkozásba kezd: saját készítésű gyermekruháit csomagküldő katalógust indítva kezdte árulni. Kezdetben barátaikat kérte meg, hogy terjesszék katalógusát ismerőseik körében. Gyermekei voltak a modellek, férje készítette a fotókat. Az első évben valóban minden egyes megrendelést maga készített el, azonban végül be kellett látnia, hogy egyedül nem győzi, így felvette első alkalmazottját egy helyi varrónő személyében. A prémium minőségű anyagok felhasználásával, de korrekt áron kínált ruhákra ugyanis meglepő gyorsasággal nőtt a kereslet. Ruhái mára már szinte minden felső kategóriás áruház kínálatában megtalálhatóak szerte a világban.

Rachel Riley divattervező és György herceg a hajós nadrágban (Fotó: Marty Melville/AFP)
Rachel Riley divattervező és György herceg a hajós nadrágban (Fotó: Marty Melville/AFP)

2012 decemberében, amikor nyilvánosságra került, hogy Katalin hercegné babát vár, Rachel Riley egyből megérezte, hogy ez az üzlete számára növekedési lehetőséget jelenthet. Kisvállalkozásként megvolt rá a lehetősége, hogy villámgyorsan reagáljon, így azonnal egy babakelengye-kollekció tervezésébe és gyártásába kezdett, hogy az éppen időben, a júliusra várt trónörökös születésére az üzletek polcaira kerüljön.

Arra persze nem számított, hogy nem sokkal később maga a királyi család is a törzsvásárlói között lesz, azt azonban jól sejtette, hogy az örömteli esemény más szülőket, nagyszülőket is fellelkesít, és megnő az érdeklődés egy tradicionális brit gyermekruha-kollekcióra, amiben játékkatona-mintás kisnadrágok, koronamintás szoknyák és más, jellegzetesen brit ruhácskák szerepelnek.

Számítása bejött, Heritage névre keresztelt kollekciója nagy sikert aratott, majd alig nyolc hónappal később megtörtént az ominózus eset, amikor György herceget első, ausztrál útja során megörökítették a kishajómintás Rachel Riley kertésznadrágjában.

Tradíció harmincezerért

Rachel Riley ruhái persze nem olcsók – nemzetközi viszonylatban sem, hát még ha azt nézzük, itthon átlagosan mennyit költenek az anyukák gyermekeik ruhatárára. A királyi család számára azonban távolról sem okoz problémát, hogy átszámítva 20-30 ezer forintot költsenek például egy kasmír lánykapulóverre. Igaz, ezek az árak még mindig elmaradnak a luxusdivatházak gyermekruha-kollekcióinak árfekvésétől. 

Megnézem
Összes kép (1)

A Rachel Riley márka persze nem az egyetlen, amelyet György herceg és Charlotte hercegnő rendszeresen visel. Ugyanis bár hagyományos brit stílusban öltöztetik őket, ehhez nem csupán brit, de spanyol márkáktól is kifejezetten gyakran választanak számukra ruhákat. Többek között a Pepa & Co-tól – György herceg a harmadik születésnapján készült hivatalos fotókon is az ő egyik pulóverüket viselte – vagy az m&h-tól. Utóbbi – egyébként messze nem méregdrága – márkától valók többek között Charlotte hercegnő tündéri, virágmintás kislányruhácskái, melyeket több hivatalos fotóján, illetve a hercegi család közelmúltbeli kanadai látogatásán is láthattunk rajta.

Charlotte-ot és Györgyöt minőségi, felső kategóriás, ám mégsem luxusholmikba öltöztetik. Nem az a cél ugyanis, hogy olyan sztárcsemetékkel versengjenek, mint Blue Ivy, North West és Saint West vagy épp a Beckham gyerekek. A brit trónöröklési lista harmadik és negyedik helyén ugyanis sokkal nagyobb a tét annál, hogy kiből mekkora stílusikon válik.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top