nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Szépüljünk
Öt tipp az egészséges és hosszan tartó barnaságért

Öt tipp az egészséges és hosszan tartó barnaságért

Az aranybarna bőr nem elérhetetlen, csak az a fő, hogy biztonságosan és okosan barnuljunk! És így még tartósabb is lehet a barnaság.
NLCafé
f Ajánlom

1. Mikor barnuljunk?

Nem túl jó ötlet reggel 10-kor kidobni testünket a tűző napra, aztán addig ottfelejteni, míg szinte garantált nem lesz a bőrrák. Erős napsütés esetén a napozást időzítsük reggel 7 és 9 óra közé vagy délután 5 utánra – így biztonságosan szedjük magunkra a színt.

2. Kinek kell az extra fényvédelem?

Fontos tudnunk, hogy nem tartozunk-e különösen veszélyeztetett kategóriába a napégés szempontjából. Fokozottan figyelniük kell például a gyerekeknek, időseknek, nagyon világos bőrűeknek és azoknak, akiknek sok anyajegy borítja testünket.

3. Nem csak a bőrnek kell védelem

Ha napozni indulunk, gondoskodjunk róla, hogy semelyik testrészünkben ne tegyenek kárt a napsugarak. Használjunk fényvédővel dúsított ajakírt és védjük szemünket napszemüveggel. Ne feledkezzünk meg a kalapról, sapkáról sem – így elkerülhetjük a napszúrást.

Öt tipp az egészséges és hosszan tartó barnaságért

4. Egyenletes barnaság

Ha egyenletesen ropogós-barnák szeretnénk lenni, forduljunk hasunkról hátunkra majd vissza úgy 10 percenként, de még jobban járunk, ha felkelünk és sétálgatunk (tollasozunk, röplabdázunk) kicsit a napsütésben.

5. Folyamatos frissítés

A naptej nem úgy működik, hogy egyszer felkenjük, aztán kész: 40 percenként frissítsük fel fényvédőnket, és különösen figyeljünk oda erre, ha fokozottan izzadunk, vagy a vízbe mártózva leoldódik rólunk a védelmező réteg.

BrightSide

Megosztás Facebookon