Szépüljünk

Drámaian megnőtt a hajlakkfogyasztás

Utoljára a nyolcvanas években volt akkora divat az agyonlakkozott frizura, mint idén. A hajlakkgyártók Cheryl Cole fodrászának címezhetik a köszönőleveleket.

Drámaian megnőtt a hajlakk-fogyasztás  A 2010-es év nagy visszatérője a hajlakk, az eladási adatokból kiderül ugyanis, hogy a világ jó néhány országában drámaian megnőtt idén a hajlakkfogyasztás. A szakértők szerint ez annak tudható be, hogy a nők a brit X-Faktor zsűritagja, Cheryl Cole frizuráját igyekeznek utánozni. Épp ezért el is nevezték a jelenséget Cheryl-effektusnak.

A nyolcvanas évek óriási, kemény és persze ragacsos frizuráinak elkészítéséhez nélkülözhetetlen eszköz volt a hajlakk. A kilencvenes évektől aztán fokozatosan egyre népszerűtlenebbé vált, nem csupán azért, mert nem volt menő az agyonlakkozott lobonc, hanem azért is, mert széles körben ismert lett a tény, hogy az aeroszolok súlyosan károsítják az ózonréteget. A friss hajtrendek azonban véget vetettek a két évtizedes mellőzöttségnek. A tavaly ilyenkor leginkább még csak világcelebek és modellek fejét ékesítő, nyolcvanas éveket idéző hajstílusok néhány hónap alatt annak rendje és módja szerint leértek az utcai divatba.

A L’Oréal cég kifizetődő gesztussal tiszteleg a hatalmasra lakkozott frizura jelenkori legnagyobb ikonja előtt: piacra dobták az Elnett hajlakk „cherylesített” változatát, a Chelnettet, metálrózsaszín flakonban, az énekesnő képmásával díszítve.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top