Szabadidő

Parázhatnak mostantól az influencerek

Eddig tartott a Gazdasági Versenyhivatal türelme, jönnek a bírságok!

A jövőben akár bírságot is kiszabhat a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) abban az esetben, ha a véleményvezérek, azaz az influencerek a közösségi médiában terméket népszerűsítenek, de nem tüntetik fel, hogy ez egy reklám – hangzott el az InfoRádióban.

Abban az esetben, ha nem kapnak pénzt a termékelhelyezésért, de egyéb juttatást igen, akkor is fel kell tüntetni, hogy reklámról van szó. Ha viszont nincs ellenszolgáltatás, nem kell feltüntetni, hogy reklámmal állunk szemben.

Nehéz lesz a GVH dolga egy olyan világban, ahol ezek a posztok dinamikusan változtathatók, de felelősségre vonhatók az influencerek mellett a reklámozók is, ami a szakemberek szerint visszatartó erő lehet.

Kiemelt kép: illusztráció, iStock

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top