Szabadidő

Csirkepelenkát dobtak piacra

Státuszszimbólummá nőtte ki magát a városi csirketartás. Divatos pelusokkal kiküszöbölhető, hogy a baromfik összepiszkítsák a lakást.

Kutya és macska helyett immár csirkét tart a gazdag elit New Yorkban, Denverben és Los Angelesben. Nemcsak trendi a szárnyasok házi kedvencként való tartása, hanem státuszszimbólum is.

A New Hampshire-i Julie Baker ráugrott az új trendre, és elindította vállalkozását: divatos csirkepelenkákat dobott piacra. Meglepő módon csak úgy szárnyal a business: 2010-ben nyitotta a webshopját, és évente mintegy 50 ezer dollárt (átszámítva 14 millió forintot) keres a pelusok eladásából. Havonta 500-1000 darab csirkepelenkát ad el, darabonként 18 dollárt (átszámítva 5 ezer forintot) kér. Nemrég bővítette a kínálatot: a pelusokon kívül tollvédőket és pelenkaruhákat is árusít.

Azt hihetnénk, bolond az, aki pelust vásárol a szárnyasának, pedig ez még nem minden! Akad olyan gazdi, aki óránként 225 dollárért (átszámítva 64 ezer dollárért) „csirkesuttogót” bérel, hogy megbizonyosodjon, tényleg boldog-e a madara. Egyes házi kedvencként tartott csirkéknek pedig saját szakácsuk van, aki többek között grillezett lazacot, steaket, friss salátát és organikus görögdinnyét tálal fel a madaraknak.

A hab a tortán pedig az okostelefon által vezérelt, mozgásérzékelős csirkeketrec, amiért a fanatikus gazdik 20 ezer dollárt (átszámítva 5,6 millió forintot) is képesek kiadni.  Így a távolból is lehet szabályozni a szellőzést, a hőmérsékletet, a világítást és a biztonságot.

(via)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top