Szabadidő

Eljárás indult a Wizz Air ellen utasfelvételi incidensek miatt

Fogyasztóvédelmi eljárást indított a Wizz Air ellen a fővárosi kormányhivatal – közölte a Miniszterelnökség csütörtökön az MTI-vel. A légitársaságnál csütörtökön akadozott az utasfelvétel.

Az utasfelvétellel kapcsolatos incidensek miatt fogyasztóvédelmi eljárást indított a fővárosi kormányhivatal a Wizz Air légitársasággal szemben.

A Miniszterelnökség szerint a Wizz Air tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, és nem biztosítja az utasok által előzetesen kifizetett szolgáltatásokat, mindeközben „semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait”. Ezért az eljárás haladéktalan lefolytatása indokolt – szögezik le.

A Wizz Air és a Ryanair egy-egy repülőgépe Ferihegyen – MTI Fotó: Máthé Zoltán

A fővárosi kormányhivatal a Wizz Air versenytársával, a Ryanairrel szemben is vizsgálatot indított. György István kormánymegbízott az ír központú diszkont társaság poggyászkezelésével kapcsolatos hiányosságok miatt rendelte el két hete a vizsgálat lefolytatását.

A Wizz Air a hírre reagálva azt közölte az MTI-vel, hogy az egyik beszállítójuknál meghibásodás történt, emiatt csütörtök reggel az utasfelvétel jelentősen lelassult, több járat is késve tudott elindulni. Hangsúlyozták, hogy a Wizz Air minden esetben a vonatkozó jogszabályoknak és a légitársaság saját szabályzatának megfelelően tájékoztatja az utasokat.

Hozzátették: bár az eset a Wizz Airen kívül álló okokból történt, a légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb visszaálljon a menetrend szerinti működés.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top