Szabadidő

A polipok az űrből jöhettek a tudósok szerint

Legalábbis semmi mással nem lehet magyarázni a lábasfejűek különleges felépítését.

A polipok evolúcióját megvizsgálva biológus kutatók arra jutottak, hogy sokkal gyorsabban történt, mint azt a biológia lehetővé tenné. A Progress in Biophysics and Molecular Biology Journal szakfolyóiratban megjelent tanulmányhoz 33 kutató adta a nevét, akik kijelentették, hogy a csápos tengeri lények megjelenésére a legvalószínűbb magyarázat az lehet, hogy az első egyedek tojásai az űrből érkeztek. Nem ez azonban az egyetlen furcsa dolog velük kapcsolatban.

A tanulmányban ugyanis azt állítják, hogy a polipok DNS-e még az emberénél is összetettebb. „A polipok genomja megdöbbentő komplexitást mutat: az emberi genomnál ugyanis 33 000-rel több fehérjét kódoló gén szerepel benne.”

Most őszintén, meglep bárkit, hogy ez a lény jöhetett az űrből is? (Fotó: Tumblr)

A kutatók arra is rámutatnak, hogy az evolúció folyamatában semmi nem indokolná a polipok fejlett tulajdonságait: „A nagyméretű agy, a kifinomult idegrendszer, a kameraszerű szemek, a hajlékony test, a színváltoztatásnak köszönhető azonnali álcázás és az alakváltás mind olyan meglepő jellemzők, amelyek hirtelen jelentek meg az evolúciós folyamatokban.”

Egyes polipok nemcsak a színűket, de testük alakját és textúráját is képesek megváltoztatni

„A csigáspolipoktól a tintahalakon át a kalmárokig a gének fejlődése nem hasonlít egyetlen más, korábbi létformához sem. Életszerűnek tűnik a feltételezés, hogy ezek az életformák az evolúciót tekintve a távoli »jövőből« kölcsönözték a génkészletük részét. Ez a gyakorlatban a világűrt jelenti” – írják a kutatók.

Ha az űrből jöttek, az álcázást nem vitték túlzásba

„Véleményünk szerint lehetséges magyarázat lehet, hogy az új gének valószínűleg földön kívüli eredetűek – a legvalószínűbb, hogy már működő gének koherens csoportosulása fagyott állapotban érkezhetett a Földre. Valószínűleg ez több százmillió évvel ezelőtt történhetett. Nem zárhatjuk ki ennek a lehetőségét, mivel ez magyarázattal szolgálhatna rá, hogy a polipok hogyan fejlődtek ilyen hirtelen, 270 millió évvel ezelőtt” – áll a tanulmányban.