nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Szabadidő
Fogyókúrára fogták a nagy cégek logóit a környezetért

Fogyókúrára fogták a nagy cégek logóit a környezetért

Egy francia művész ezzel a projekttel kívánja felhívni a figyelmet a mindennapi pazarlásra.
Andersen Dávid
Andersen Dávid
f Ajánlom

Sylvain Boyer, az Ecobranding kampány ötletgazdája szerint a világcégek évente több millió dollárt is megtakaríthatnának, ha jellegzetes emblémáikon egy picit változtatnának.

A szakember ezt úgy szeretné elérni, hogy a logókat újrarajzolja olyan módon, hogy azokhoz kevesebb festékre, tintára legyen szükség. Boyer szerint a hatalmas multinacionális cégek olyan sok felületen jelenítik meg a logóikat, hogy egy ilyen, látszólag apró lépésnek óriási hatása lenne.

„Először 2013-ban jutott eszembe az ötlet, amikor az első lányom megszületett” – magyarázta a grafikus a CNN-nek adott nyilatkozatában. „Egy képeslapot terveztem, amit az ismerőseinknek akartunk elküldeni. Sok színt használtam, ami nagyon jól nézett ki a képernyőn, azonban amikor elküldtem a nyomdának, rendkívül magas árat mondtak. Ezért gondolkodtam egy picit, és átterveztem a lapot úgy, hogy kevesebb színt használjak. A végeredmény így olcsóbb lett, és ráadásul környezetbarát is.

A végeredmény ugyanolyan jellegzetes, de takarékosabb (Fotó: Ecobranding)

Boyer ezek után elkészített párat a világ legismertebb logói közül, az Ecobranding elveit szem előtt tartva. Az eredmény önmagáért beszél: az emblémák nyomtatásához így 10-39 százalékkal kevesebb festékre van szükség.

Az ismert sportmárka újragondolt logójához 26 százalékkal kevesebb tintára van szükség (Fotó: Ecobranding)

„Nyomdaipari tervezőeszközöket is felhasználtam, amelyek segítségével precízen ki lehet számítani a nyomtatott felület méretét” – tette hozzá a grafikus. „Innentől pedig már a matematikáé volt a főszerep.”

Sylvain Boyer szerint a környezettudatosság is lehet márkaérték, ő így képzelné el a következő designváltást (Fotó: Ecobranding)

Boyer szerint a nagy cégek márkamegjelenéseivel kapcsolatos kreatív döntéseknek közvetlen hatásuk van a környezetünkre: „Ha valaki rajzol egy logót a cégnek, akkor több millió logót rajzol, mivel több millió vagy épp milliárd példányban nyomtatják majd ki, ennek pedig közvetlen környezeti és gazdasági hatása is van.”

Megosztás Facebookon