Szabadidő

Kártérítést fizet a foglyul ejtett utasoknak a MÁV

Bár a kalauzok megpróbáltak minden utast értesíteni a vonat eltereléséről, a hangosbemondóból félrevezető információk hangzottak el. Aki panaszt tesz, annak a vasúttársaság kivizsgálja az ügyét, és akár fizet is.

Egy utas számolt be arról, hogy hétfőn a Nyugati pályaudvaron vonatra szállt, hogy Kőbánya-Kispestig utazzon. A kiírt menetrend ellenére azonban a járat kerülő úton, Szolnok irányába közlekedett, és addig nem is állt meg sehol. Így lett a 15 perces utazásból oda-vissza négyórás országjárás, és mint később kiderült, nem ő volt az egyetlen, akit „foglyul ejtett” a MÁV.

A MÁV most a Indexnek azt írta, hogy a vonat azért közlekedett elterelve, mert egy tehervonat elgázolt egy tiltott helyen átkelő személyt, aki meghalt.

A vasúttársaság szerint mindent megtettek, hogy értesítsék az utasokat a változásról, a két kalauz kétszer is végigjárta a vonatot, és sokan le is szálltak azután, hogy kiderült, merre megy a járat. Később az egyik jegyvizsgáló a vonat indulásáig a kocsik előtt várt, és másik vonathoz irányította azokat, akik a ceglédi vonalon utaztak volna.

A MÁV belső vizsgálata alapján azonban kiderült, hogy az állomás hangosbemondóján félrevezető és pontatlan információk hangzottak el.

A vasúttársaság elnézést kér a vonaton rekedt utasoktól, és kéri az érintetteket, hogy forduljanak az ügyfélszolgálathoz. Megvizsgálják a panaszokat, és az esetlegesen felmerülő kártérítési igényeket – a konkrét kár igazolása után – egyedileg elbírálják.

Csütörtök délig ilyen észrevétel nem érkezett a MÁV-hoz.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top