Szabadidő

Érthetetlen: nem kell alkatrészt biztosítani a tartós fogyasztási cikkekhez

Zsolt valamikor mobil klímát vett az OBI-ban, de időközben eltűnt a készülék távirányítója és a műanyag kivezető csöve. Zsolt a barkácsáruháztól szeretett volna pótalkatrészeket vásárolni, de ott nem tartanak ilyet, ezért a csalódott vásárló a fogyasztóvédelemhez fordult. Hiába.

Ma semmi sem kötelezi az áruházakat, hogy pótalkatrészt tartsanak a tartós fogyasztási cikkekhez, amiket forgalmaznak. Ezt Zsolt is megtanulta egy életre, aki az OBI-ban vett egy mobil klímát közel százezer forintért, de póttávirányítót és pótkivezetőcsövet már nem tudott venni a barkácsáruházban.

Felháborodásában a panaszt írt a fogyasztóvédelemnek, mert szerinte törvényellenes, hogy nem tartanak pótalkatrészt az áruházak. Bár Zsoltnak nem az NFH, hanem a Tékozló Homár blog válaszolt, kiderült, hogy jelenleg semmi sem kötelezi a kereskedőket arra, hogy a tartós használati cikkekhez alkatrész-utánpótlást garantáljanak.

Korábban valóban volt ilyen szabályozás, de az 2003-ban hatályon kívülre került  az uniós jogharmonizáció keretében.

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top