Szabadidő

Startupokról, vállalati kultúráról fognak tanulni az egyik középiskolában

Ilyen és ehhez hasonló, a tantervbe beépített tárgyakra is szükségük lenne a magyar középiskolásoknak. A budapesti Lauder-iskola végzős diákjai startupokról tanulhatnak, szigorúan az órarendjük keretében.

“Szakadék van az iskolai anyag és az élethez szükséges tudás között” – mondta a HVG kérdésére Horányi Gábor, a Lauder Javne világi zsidó iskola igazgatója arról, hogy miért vezették be a végzősök számára a vállalati kultúrát mint tananyagot. 

Idén ősztől ugyanis az oktatási intézményben két új programot indítanának: az egyik helyszíne az iskola, a másik, a “startup hétfőnek” nevezett stúdium külső helyszíneken, vállalkozásoknál valósulna meg. Az iskolai program heti hat órában futna – ebből kettő angol nyelven –, méghozzá nem választható különóraként, hanem a normál tanmenetbe illesztve.

Az igazgató elmondása szerint a tananyagot a diákok, a szülők és a vállalkozások bevonásával dolgozzák ki. A sportpszichológiától a gasztronómiáig, a pénzügyi tervezéstől az elméleti agykutatásig eddig mindenféle ötlet befutott, ezekből válogatva alakítják majd ki a  szeptembertől kezdődő programokat úgy, hogy az induló évben alapvetően az információtechnológiára, a dizájnra és a társadalomtudományokra fókuszálnak. A témák felelősei a lauderes tanárok, ők választanak külsős előadókat vagy cégeket is, első körben a szülők, valamint szakmai önkéntesek által felkínált lehetőségekből.

A “startup hétfő” úgy működne, hogy a diákok páran összeállnának, és ők választhatnák meg, hogy a külsős cégnél milyen programon szeretnének dolgozni. A megvalósításban egy lauderes koordinátor segítené őket. 

A programra a végzősök közül ugyan bárki jelentkezhet, de szüksége van a szaktanára, mentora és a szülők jóváhagyására is. 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top