Szabadidő

A Facebook után ez a legnépszerűbb közösségi oldal Magyarországon

Meglepő végeredménnyel zárult egy friss közvélemény-kutatás. A magyar internetezők a Facebook után a Tumblr mikroblogra és a Foursquare helymeghatározó szolgáltatásba töltenek fel a legszívesebben tartalmakat.
Valóságshow, olasz konyha és foci – ezt imádja a magyar a Facebookon

Egy ezer magyar internetező megkérdezésével készült felmérésben azt vizsgálták, hogyan használjuk mostanában a közösségi portálokat. A legnagyobb látogatói körrel továbbra is a Facebook rendelkezik, az internetező lakosság 85 százaléka regisztrált a portálon. Bár az olyan külföldön népszerű szolgáltatások, mint az Instagram, a Tumblr vagy a Foursquare itthon csak a felhasználók kis százalékát vonzzák, ezeken a portálokon a magyar csoport nagyon aktív közösséget alkot. Az Instagramra a 18‒75 év közötti magyar internetezők 5 százaléka, a Foursquarre 4, a Tumblr-re pedig 2 százaléka regisztrált, de a Tumblrt használók 23 százaléka hetente többször tölt fel tartalmat az oldalra, a magyar foursquare-esek 19 százaléka pedig legalább ugyanilyen gyakorisággal “csekkol be” a programba, és az instagramosok 17 százaléka is feltölt hetente legalább egy képet.

A Facebook után ez a legnépszerűbb közösségi oldal Magyarországon“Kutatásunk a 18 év és 75 év közötti internetezőkre reprezentatív, de nyugodtan kijelenthetjük, hogy az Instagram, a Tumblr és a Foursquare aktív rajongótábora ennél jelentősen nagyobb a tinédzserek között” – hangsúlyozta az eredményekkel kapcsolatban Petrányi-Széll Rita, a PS:PRovocative ügyvezetője.

Mialatt a fent említett közösségi portálok népszerűsége növekszik, ugyanez nem mondható el az iWiW-ről, melyen a magyar internetező közösség háromnegyedének van profilja, de abba rendszeresen belépni és tartalmat feltölteni mindössze a felhasználók 7 százaléka szokott. Az internetes zenehallgatásra alkalmas portálok szintén a népszerű szolgáltatások közé tartoznak: a válaszadók 69 százaléka nyilatkozta azt, hogy rendszeresen használ valamilyen online zeneszolgáltatást. Meglepő lehet, hogy nem a rádiók a legnépszerűbbek, a magyar internetezők leginkább a YouTube-ot kedvelik.

Kevésbé ismert közösségi szolgáltatások
Instagram: Képfeltöltő szolgáltatás, amelynek segítségével képeket készíthetünk, színezhetünk, valamint tehetünk közzé más közösségi oldalakon.
Tumblr: Képek, mozgóképek és rövid szövegek gyűjtőhelye, amelyek egy adott téma vagy felhasználó köré csoportosulnak.
Foursquare: Helymegjelölő szolgáltatás, mellyel “becsekkolhatunk”, hogy mindenki lássa, éppen hol vtartózkodunk, illetve környékünkön kereshetünk is szolgáltatásokat, játszhatunk interaktív játékokat.
LinkedIn: Üzleti közösségi portál, melyre feltölthetjük életrajzunkat, cégeket és üzletembereket kereshetünk, összegyűjthetjük üzleti partnereinket, illetve állást is kereshetünk és hirdethetünk.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top