Szabadidő

Mire jó az utasbiztosítás és mire nem?

Az utazók, nyaralók egy részének állandó félelme, hogy utazás során elvész a poggyásza, netán ellopják tőle. Fájó pont, ha megérkezünk a napfényes tengerpartra, és nem tudunk mit felvenni a strandra vagy a másnapi városnéző sétához, hiszen minden ruhánk az eltűnt bőröndben volt. Mi a teendő ilyenkor? Kihez forduljunk, ki téríti meg a kárunkat? Ilyenkor jut szerephez az utasbiztosítás, hiszen ezzel saját magunk baleset- és betegbiztosításán túl útipoggyászainkra is védelmet kaphatunk.

Ha autóval indulunk nyaralni, és a leparkolt járművet egy délutáni séta vagy bevásárlás erejéig magára hagyjuk, ám visszaérkezve azzal kell szembesülnünk, hogy autónkat feltörték, és elvitték belőle értékeinket, a legjobb, ha azonnal rendőrt hívunk. A biztosító a rendőrségi jegyzőkönyv birtokában térít az ellopott értékeink után

Amennyiben külföldi utazásunk során útlevelünket, egyéb hivatalos iratainkat ellopják tőlünk, a biztosító – a rendőrségi jegyzőkönyv bemutatását követően – ugyancsak térít. Ha poggyászunk, értékeink lezárt helyiségből – például szállodai szobánkból, apartmanból – tűnnek el, szintén minden esetben tegyünk feljelentést a rendőrségen. Fontos tudni, hogy irataink elvesztése, otthagyása esetére általában nem térítenek a biztosítók.

Adódhat azonban olyan eset, amikor nem egyértelmű, hogy kinek a felelőssége a kár megtérítése. Ilyen például a repülőtér. Mi a teendő, ha földet érést követően nem találjuk a gépre feladott csomagunkat? Ha poggyászunkat utazás előtt légi fuvarozásra átadtuk, vagyis azt a légitársaság gondjaira bíztuk, ám az utazás végeztével nem kaptuk vissza, az ebből eredő kár a légitársaságot terheli. Ilyen esetben a tranzit területén található úgynevezett Lost and found pultnál kell bejelentést tennünk arról, hogy érkezés után a csomagunkat nem tudtuk átvenni. Ilyenkor – ha a poggyász egyáltalán nem vagy sérülten, hiányosan érkezik meg – a légitársaság felé kell kártérítési igényt benyújtanunk.

Ha baleset történik velünk, egyes biztosítók 24 órás segélyszolgálatot és egészségügyi tanácsadást is nyújtanak számunkra, felvilágosítást adnak a külföldi tartózkodási helyünkön elérhető orvosi ellátási lehetőségekről. Járóképtelenségünk esetén pedig megszervezik az elszállításunkat a legközelebbi kórházba vagy orvoshoz. Az ambuláns és a kórházi kezelés során folyamatosan kapcsolatot tartanak a kezelőorvossal, az egészségügyi intézménnyel. Ez esetben a biztosító mind a mentővel történő szállítás, mind pedig a kórházi kezelés költségét téríti számunkra. Ha baleset miatt nem tudnánk értesíteni a biztosítót, és az egészségügyi ellátás díját külföldön mi magunk egyenlítjük ki, akkor hazaérkezés után biztosítónknál van lehetőség rendezni a kárigényünket.

Kiutazás előtt tehát mindenképp érdemes utasbiztosításról gondoskodnunk, mely az Allianz Directen akár napi 235 Ft-tól megköthető. Az Allianz Directen részletesen tájékozódhat a biztosító szolgáltatásairól, és többek között arról is, hogy utazása célját tekintve milyen biztosítást érdemes választania.

 

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top