Shine

Fizetsz – posztolsz – visszaviszed: vásárlói simliskedés napjainkban

Épp azok a fő nyerészkedők, akikre a legkevésbé gondolnánk.

Annak érdekében, hogy lépést tartsanak az influencerekkel, egyre több vásárló csak azért rendel meg egy ruhát, hogy lefotózhassa magát benne, majd küldi is vissza, hogy visszakapja az árát. A divatbloggerek körében (és úgy általában az Instán) ugyanis menő szokássá váltak „a nap szettje” (outfit of the day, azaz #OOTD) bejegyzések, ami szimplán annyit tesz, hogy az aznapi, persze hiperdivatos és még sosem hordott ruhákat tartalmazó szettjeikről villantanak álomszelfiket.

A követők pedig naná, hogy szeretnének hasonlóan népszerűek lenni saját köreikben, csak hát hogyan szerezzenek be ennyi új ruhát, ha nincsenek szponzormárkák, amelyek a küszöbük elé hintik őket?

Mi sem egyszerűbb: az árcetlit diszkréten elbujtatva elkészítik a vágyott szelfit, majd mehet is vissza a ruha az üzletbe akár még aznap. A pénz visszajár, a márka pedig még boldog is lehetne, hiszen bár nem adott el semmit, legalább lesz egy gazdagon hashtagelt fotó a termékéről az Instán.

Ha tud felszínes lenni egy vásárlói szokás, akkor ez mindenképp az.

A témában a Barclaycard még kutatást is végzett Angliában, amiből kiderült, a balhét ezúttal nem a netfüggő ifjúság viszi el, sokkal inkább a 35–44 éves korosztály, azon belül is a férfiak. A körükben 12%-os, míg a nőknél csak 7%-os volt azok aránya, akik a való életben is határozottan cikinek tartanák, ha egy barátjuk kétszer ugyanabba az öltözékben látná őket. Átlagosan minden tizedik vásárlóra jellemző a szelfiközpontú shoppingolás, az említett korcsoportban azonban ez már minden ötödik britet érint.

Fotó: instagram.com/kakekkusu01

Az #OOTD pedig él és virul, az ilyen hashtaggel megosztott fotók száma az Instán átlépte már a 201 milliót is, és nem valószínű, hogy a növekedés lassulni fog. A divatmárkák ugyanis roppantmód igyekeznek megkönnyíteni és biztonságossá tenni a vásárlás minden módját, főként az online rendelést, amibe beletartozik a visszárukezelés egyszerűsítése is. Ha pedig semmi nehézségbe nem ütközik a ruhákat visszaküldeni, még mindig ez a legolcsóbb módja, ha valaki hazugságokra szeretné felépíteni virtuális profilját.

Illusztráció: instagram.com/rubasidani

via

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top