Shine

Itt a ruha, amely megjutalmaz, ha gyakran viseled

Adatvédelmi aggályokat is felvet a Tommy Hilfiger márka okosruha-kollekciója.

Okosruha-kollekciót dob piacra a Tommy Hilfiger. A termékcsaládhoz tartozó pólók, pulóverek, melegítőfelsők, nadrágok, dzsekik és kiegészítők chippel vannak felszerelve, melyek egy mobilalkalmazással összekapcsolva követik, hogy a felhasználó milyen gyakran viseli az adott darabot, és ennek alapján pontokkal jutalmazzák, melyeket aztán különféle árucikkekre, kedvezményekre vagy épp koncertjegyekre válthat be.

„Soha egyetlen márka sem volt képes megérteni, hogy a fogyasztó valójában hogyan használja a terméket, miután elhagyta a boltot” – magyarázta a Liron Slonimsky, a technológiai partner Awear Solutions vezérigazgatója a WWD magazinnak.

(Tommy Hilfiger)

A technológiát ugyanakkor sokan kritizálják, hiszen nem elhanyagolható tény, hogy alkalmas a fogyasztók megfigyelésére, és nem lehet pontosan tudni, hogy a ruhák viselőinek mennyi ellenőrzésük marad a saját adataik felett, különösen, ha úgy döntenek, hogy kiszállnak a programból.

A termékcsaládot az árai miatt is kritizálják, hiszen a kiegészítők 29 dollár (8000 forint), a ruhadarabok pedig 99 dollár (27 000 forint) körül kaphatók, vagyis a vásárlóknak viszonylag mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, ha csatlakozni szeretnének a „márka nagyköveteinek mikroközösségéhez”. Vagyis kvázi még azért fizetnek, hogy aztán adatokat szolgáltassanak magukról a márkának.

via

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top