nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Shine
Így befolyásolja a közösségi média, hogy mit kenünk az arcunkra

Így befolyásolja a közösségi média, hogy mit kenünk az arcunkra

A szépen fotózható csomagolás már fél siker, de a menő összetevőkre sem árt figyelni.
Benecz Judit
Benecz Judit
f Ajánlom

A szépen fotózható csomagolás már fél siker a kozmetikumoknál, de néhány szexi összetevő sem árt, ha belekerül.

A Facebook már 2016-ban úgy látta, hogy a legnagyobb befolyással rendelkező információforrás a szépségápolási cikkek esetén a közösségi média, azon belül is a népszerű beauty szakértők. Az ő posztjaik 52%-ban voltak képesek hatással lenni arra, milyen kozmetikumokat választottak a fiatal, amerikai nők, de a beauty bloggerek és vloggerek esetén is 45%-ra volt tehető ez az érték. Azóta pedig már két év telt el, ami online időszámítás szerint óriási idő.

Kis Fekete Blog (@kisfeketeblog) által megosztott bejegyzés, Febr 9., 2018, időpont: 7:41 (PST időzóna szerint)

Posztoktól a polcokig

A vloggerekből, sminkmesterekből verbuvált influencer csapat cseppet sem ártalmatlan posztjai mára dollármilliós bevételeket tudnak befolyásolni, távolról sem mindegy hát, hogy egy kozmetikum mennyire fotogén. A csomagolás kialakítása esetén hatványozottan fontossá vált, hogy annak színe, formája kövesse a legutolsó közösségi médiás trendeket. A dél-koreai márkák, mint az Etude House vagy az Innisfree, mindezt már évek óta mesterfokon űzik, nem véletlen, hogy hatalmas a k-beauty termékek rajongótábora.

Trendszínek, csillogó üvegcsék, fénylő műanyag felületek, holografikus vagy épp csillámokkal megszórt feliratok és minták – mind-mind olyan részelemek, amelyek alapvető elvárásnak  számítanak ahhoz, hogy sikergyanússá váljon egy szépítőszer.

A k-beauty guruk mellett az olyan presztízs márkák, mint a M.A.C vagy a Pat McGrath Labs is úgy tűnik, sikerrel veszik fel a ritmust, de a low end vonalon is bukkannak fel sikerszériák, gondoljunk csak a Maybelline és Gigi Hadid sminkkollekciójára, amivel kapcsolatban már eddig is több mint húszezer instás fotót és videót posztoltak.

they are so amazing ?? @roxxsaurus ??? #gigixmaybelline #gigihadid #cosmetics #giveaway ??

Grzanka Angelika (@skraa_) által megosztott bejegyzés, Febr 13., 2018, időpont: 2:29 (PST időzóna szerint)

A tégelyek és tubusok mellett az sem árt, ha maga a kozmetikum is rejt valami extrát: egy vonzó szín (mint a fehértől eltérő színű fátyolmaszkok), némi csillám vagy aranyfüst hozzáadása (gondoljunk csak az áttetsző rúzsok népszerűségére) vagy a megszokottól eltérő állag szükségeltetik hozzá, hogy átlépje ingerküszöbünket a produktum. Legutóbbira tökéletes példa az a japán arctisztító hab, ami semmivel sem tisztítja jobban arcunkat mint versenytársai, ellenben csodás rózsa alakot ölt kinyomáskor. Ez pedig bőven elegendő volt ahhoz, hogy a szépségrajongók álla leessen és heves posztolásba kezdjenek.

MaryVisage (@_maryvisage_) által megosztott bejegyzés, Dec 20., 2017, időpont: 5:07 (PST időzóna szerint)

Legyenek szexik az összetevők is

Ha a fenti elvárásoknak mind meg tud felelni egy kozmetikum, már majdnem hátradőlhetnek a szépségmárkák termékfejlesztői. De csak majdnem. Hiába lehet ugyanis egy termékről álomszép, lájkvadász fotókat készíteni, ha az INCI hibádzik.

Online beautypédiák és részletes leírások tucatjai érhetők el az összetevőkről, amelyeknek utánanézni ma már egyáltalán nem csak egy szűk réteg sportja. Tudni akarjuk, mit kenünk magunkra és ha azt látjuk, hogy a szépen csengő marketing mondatok mögé számunkra elfogadhatatlan hozzávalókat bújtattak, máris durva hanyatlásba kezdhet a termék életciklus görbéje. A vegán vagy cruelty free termékek népszerűsége egyre nagyobb, a tiszta szépség trendje pedig az egyik húzóág lesz az idei évre nézve.

Forrás: instagram/magister_products

Az összetevők minőségével, típusával kapcsolatos lényeges szempont még azok hatékonysága. Szinte nincs kozmetikum, amiről ne találnánk terméktesztet a neten, aminek eredményességéről ne osztottak volna meg legalább egy videót vagy fotót. A profi és önjelölt MUA-k egy pillanat alatt kürtölik bele virtuális világunkba, ha egy csókálló rúzs lekopik az első csésze teánál, vagy ha egy alapozó könyörtelenül átfénylik a legdurvább mattító púderen is. Bizonyítani tehát több fronton is kell egyszerre, ha egy kozmetikai márka virtuális vastapsra vágyik. És miért ne vágyna rá, ha anélkül nincs siker.

Megosztás Facebookon