Otthon

Kincskeresés a legtutibb bolhapiacokon

Nálunk hétvégi családi program a vásározás és a kincskeresés a bolhapiacokon. Sokszor nem is veszünk semmit, de néha olyan kincsekre bukkanunk, hogy a lélegzetünk eláll. Hol vannak a legtutibb bolha- és régiségpiacok? Elárulom, mi hova járunk rendszeresen!

1. Veresegyházi piac

Mivel Szadán lakunk, ezért a veresegyházi piacot gyakran látogatjuk. Veresen hatalmas piac van minden szerdán és szombaton a főtéren és az azt körülölelő területen. Bár van itt minden a kínai telefontokárustól az afrikai ruhásig, de bőven akad régiség is. Használt cuccok és antikvitások között is válogathatunk, a férjem például 5000 forintért vett itt egy szuper Doxát, amit azóta is örömmel hord. Havi két alkalommal pedig vasárnap bolhapiac is van a városban, amikor a helyiek – nem a hivatásos piacozók – hozzák ki a megunt portékáikat, sok gyerekruha és játék vár új gazdára ilyenkor.

2. Budaörsi Virágpiac

Míg Pesten éltünk, gyakran mentünk a Budaörsi Virágpiac területén található Budai Zsibvásárba, amely minden szombaton és vasárnap reggel 7-től délután 2-ig várja az érdeklődőket. Várandósan itt szereztem be a kislányomnak az összes újszülöttruhát, mert a hatalmas készlettel érkező, kilós gyerekruhás minden vasárnap ott van. A kínálat itt is nagyon vegyes, a megunt bútorok mellett igazi régiségnek számító gyerekjátékoktól a műanyag Barbie babákig minden kapható.

Fotó: Illyés Tibor/MTI

3. Gárdonyi piac

Aki a Velencei-tónál nyaral, az ne hagyja ki a balatoni út mentén található gárdonyi piacot. Nemcsak zöldséget vagy éppen úszógumit vásárolhatunk, de könyvek, antik cuccok és Németországból behozott használt termékek is kaphatóak. Sőt a helyi termelők lekvárját, sajtjait és sonkáit is a kosarunkba rakhatjuk. Én itt szereztem be használtan néhány éve a biciklissisakomat, de vettünk óriási kerti csúszdát is itt.

4. Egri bolhapiac

Valahogy mindig úgy alakul, hogy amerre járunk, piacba botlunk. Így volt ez a legutóbbi egri kirándulásunkkor is, mert bár csak minden hónap harmadik vasárnapján tartanak bolhapiacot a Bazilika mögött, nekünk mégis sikerült pont akkor a városba látogatni. A piac hatalmas, és a kínálat nagyon színes. Egy Leningrád 6-os típusú fénymérővel és néhány kolozsvári képeslappal gazdagabban tértünk haza.

Fotó: Régiségvásár Egerben

5. Antikosok: Visegrád és Nagymaros

A lista ötödik helyére két antikost tettem. Egymáshoz közel, de mégis távol, a Duna két szemközti partján, a kompkikötők környékén helyezkednek el. A nagymarosi ráadásul a helyi termelői piac tőszomszédságában van, így nemcsak a tárgyak, de a gasztronómia szeretetének is hódolhatunk.

A nagymarosi bolhapiac (Fotó: MTVA/Nagy Zoltán)