Otthon

Tolonganak az emberek a ventilátorokért

A hőség miatt jelentősen megnőtt a ventilátorok, klímaberendezések forgalma.

A MediaMarktnál 40 százalékkal emelkedett a ventilátorok, légkondicionáló berendezések eladása júniusban a tavalyi év azonos időszakához képest – közölte az áruházlánc az MTI megkeresésére. Szerintük nehéz a korábbi évek hasonló időszakának adataival összehasonlítani az eladásokat, mert azok jellemzően az adott hónap időjárásától függően változnak. Ezt igazolta az elmúlt hétvége is, amikor hűtés kategóriában megtöbbszöröződött a MediaMarkt áruházi forgalma. Az áruházlánc tapasztalatai szerint a hűtő- és klímaberendezések iránt a tartósan, minimum 1-2 héten át tartó száraz idő és 30 fok körüli hőmérséklet esetén kezd nőni az érdeklődés.

via GIPHY

A MediaMarktban a ventilátorokból fogy a legtöbb, mivel ezek a legolcsóbbak, és egyszerűen üzembe helyezhetők. A másik népszerű kategória a mobil klíma, amely könnyen kezelhető, illetve szintén gyorsan üzembe helyezhető. A nyári hőségben ugyanis a vásárlók elsősorban az azonnali megoldást keresik – foglalta össze a MediaMarkt.

A Praktikerben is 30-40 százalékkal megnőtt a ventilátorok forgalma. A barkácsáruház adatai szerint a múlt héttől kezdve megugrott a kereslet a berendezések iránt, ami jól mutatja az időjárás erős befolyásoló hatását. A legnagyobb számban a Praktikerben is az egyszerű asztali és álló ventilátorok fogynak, ezek eladása főként a legforróbb napokra korlátozódik.

via GIPHY

A Tescónál a 2016-os év azonos időszakához képest megduplázódott a légkondicionálók forgalma. Ráadásul már több mint 40 ezer ventilátort adtak el a magyarországi Tesco áruházakban.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top