Magyarország kúl

Magyar boroscímke kapta a design-Oscart

A budapesti Graphasel Design Studio a Dubicz Borászatnak tervezett címkével nyerte el a Red Dot-díjat. A díjra 45 ország 8600 alkotását jelölték.

45 ország 8600 alkotása közül a budapesti Graphasel Design Studio munkája nyerte el a dizájn Oscarjának számító Red Dot-díjat idén – írja az Index. A hazai tervezők a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok számára terveztek egy címkecsaládot, amely a csomagolás kategóriában nyerte el a „design-Oscarnak” is nevezett rangos elismerést.

Fotók: Graphasel Design Studio

A Graphasel címkéi a mátrai borvidék sajátságos természeti adottságait idézik fel, a borvidék jellegzetes természeti kincsei és jelenségei közül kiragadott formák adták a grafikák alapját, amelyek jól illeszkednek az egyes borok íz- és illatvilágához.

„Célunk az volt, hogy a borosüvegen található címke már önmagában is azt üzenje, hogy ez a termék kívül-belül minőséget képvisel, mégis mindenki számára elérhető. Ezt jól példázza, hogy mára ezek a borok ugyanúgy megtalálhatóak a hipermarketekben, borbárokban, mint a zenei fesztiválokon. A tervezés folyamán fontos szempont volt, hogy az új brand egységes márkaképet mutasson, és egyben tükrözze a borászat filozófiáját és értékeit, így a tájegység sajátosságai is visszaköszönnek a csomagoláson” – mondta Misztarka Eszter, a címkecsalád tervezője.

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn- és formatervezési díja. A pályázók között a világ legnagyobb vállalatai is megtalálhatóak, a korábbi években olyanok kapták meg a díjat, mint az Apple, a BMW, a Philips vagy a magyar fejlesztésű Teqball. Korábban a Zeneakadémia arculata is nyert a Red Doton. 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top