nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Magyarország kúl
Ilyen volt Ferihegy a ’60-as években

Ilyen volt Ferihegy a ’60-as években

Presszókávét szürcsölő tweed kosztümös nők a tranzit váróban, repülőgép-bemutató a kíváncsi utasoknak, és Bambi a tranzit teraszán. Neked milyen emlékeid vannak a régi Ferihegyről?
Petrás Gabriella
Petrás Gabriella
f Ajánlom

A mai Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér nekünk örökre Ferihegy marad, ami nevét eredetileg Mayerffy Xavér Ferencről kapta, aki a 19. században szőlőföldeket birtokolt ezen a területen. Az 1. világháború után a Mátyásföldi és a Budaörsi repülőtér már nem tudta kiszolgálni a repülőforgalmat, így, miután felmérték a terepviszonyokat, belekezdtek Ferihegy építésébe.

A lakossági mellett katonai és sport célokra is külön egységeket terveztek, a modern épületet pedig ifj. Dávid Károly álmodta meg, felülről egy repülőgépre emlékeztetett. Ferihegy az évtizedek alatt sokat változott, de már évtizedekkel ezelőtt is modern komplexumnak számított. A retró képeket nézve nem biztos, hogy Magyarországra tippelnénk, ha a tranzitot és a nyugati stílusú berendezést vesszük alapul.

A 2. világháború után újjá kellett építeni az épületet, amit a 3 éves terv keretén belül meg is valósítottak. Az első nyugatra tartó járatot 1956-ban indította a MALÉV, és 1957-ben fogadtuk először nyugati légitársaság gépét, a KLM -ét. 1960-ra Ferihegy Közép-Európa legmodernebb repülőtere lett, majd néhány év megtorpanást követően hosszú futópályái, a bevezető fények, a MALÉV gépek karbantartására szolgáló műszaki bázisok és egész Magyarország légterét bemérni képes radarok nemzetközivé tették. Neked milyen emlékeid vannak a régi Ferihegyről?

Megosztás Facebookon