nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Magyarország kúl
Fabulon-illatú strandok

Fabulon-illatú strandok

A '70-es évektől kezdve ezt a naptejet kentük a Balaton-parton, a Velencei-tónál, a városi fürdőkben, de a Duna és a Tisza mellé is elkísért minket.
Petrás Gabriella
Petrás Gabriella
f Ajánlom

A Kőbányai Gyógyszerárugyár kutatói talán nem is sejtették, hogy amit a ’70-es években életre hívtak, az évtizedeken keresztül a vízparti nyaralások nélkülözhetetlen kelléke lesz.

A finom illatú napozókrémből 3-as és 5-ös faktorszámú létezett: az előbbit napbarnított, utóbbit fehér bőrre ajánlották. A mai UV-sugárzás mellett ezek a faktorszámok jóformán a nullával egyenlők, de akkoriban valóban nem égtünk le, ha bekentük magunkat.

A Fabulon köré egészen komoly reklámkampány is épült: Pataki Ági modell alakja annyira összeforrt a márkával, hogy sokan Fabulon Ágiként emlegettük, és az a Kálvin téri reklámmozaik, amin a naptejet reklámozza, ma már műemlék, amelyet az Országos Műemlékvédelmi Hivatal raktárában őriznek.

Ugyan a Fabulon márkanév alatt futott arckrém, testápoló, tini- és babaápolási kozmetikum is, de a legnépszerűbbek kétségkívül a napozószerek voltak. Ennek a naptejnek felejthetetlen retró reklámfilmeket is köszönhetünk – nosztalgiázz, és nézd meg, hogyan csábítottak naptejkenegetésre 40 éve!

Megalapozott napozáshoz 3-mas faktor:

Megosztás Facebookon