Magyarország kúl

Már Budapesten is hasít a közösségi autózás

Berobbant hazánkba a második, közösségi autóbérléssel foglalkozó cég. Az elmúlt két hónapban több mint húszezren regisztráltak, és naponta 900-an használták a közautókat.

Zabálják az emberek a Mol Limo szolgáltatást, húszezren regisztráltak a rendszerbe – tájékoztatta az Index.hu-t az olajipari cég, amely január végén 300 autóval és nyomott, akciós árakkal beszállt a budapesti közösségi autóbérlési bizniszbe. A felhajtás jót tett a 2016-tól már a piacon levő Greengónak is, ahol a regisztrációk erős év eleji növekedéséről számoltak be.

A közösségi autóbérlés egy 16 európai nagyvárosban már jól bevált közlekedési mód. Lényege ugyanaz, mint a közbringának. A regisztráció és a regisztrációs díj kifizetése után (ami 5 ezer forint körüli összeg) egy telefonos applikáción keresztül kiválaszthatjuk a hozzánk legközelebb parkoló közkocsit, amelyet egy kód bepötyögése után vihetünk is percenként 65 forintos díjért egészen az úti célig, ahol leállítjuk, és ott hagyjuk.

A Mol Limo január végétől február végéig tartó akciós időszakában (amikor eltekintettek a regisztrációs díjtól, és a piaci ár feléért lehetett használni a kocsikat) naponta átlagosan 900-an használták a közautókat, de volt olyan nap (február 23-án), amikor több mint 2500-an. A regisztrációs kérések olyan tömegben érkeztek, hogy az már lelassította a rendszert, volt olyan, hogy majdnem egy hetet kellett várni az autózásra. Az akciós időszak után lelassult a regisztrációs roham.

Mint Michaletzky Bálint, a Greengo vezetője elmondta, számukra is pozitív hatása volt a Mol kampányának, többen megismerték a carsharinget. Nálunk is 50-70 százalékkal megemelkedett a regisztrálások száma. Logikus lépés ugyanis a felhasználótól, hogy mindkét szolgáltatóhoz regisztrál, mert sokszor előfordul, hogy ahol Limo nincs, ott éppen áll egy Greengo, vagy fordítva.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top