Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Nok Lapja vita az oktatásról

KerteszGabor
Létrehozva: 2008. március 6. 14:52

Szervusztok,

 

Ki a jó tanár? Hol a jó iskola? Van-e jó gyerek? Lehet, hogy naiv kérdések, de a Nők Lapja valódi vitát szeretne belőlük. Beszéljük meg, mi a helyzet a magyar oktatásban! Mi történik a hatévesekkel, mi változik meg bennük, mire eljutnak az érettségiig?

 

Első körben 10 kérdésben kérjük ki a véleményetek itt, a Nők Lapja Cafén. Ezek a kérdések elsősorban az alsó tagozatosokról szólnak, de később természetesen az idősebb gyerekekkel is foglalkozunk majd. Hozzászólásaitokat időről időre idézzük majd a nyomtatott lapban is.

Gondolkodjatok velünk!

 

1. Ti mivel magyaráznátok a magyar gyerekek rossz teljesítményét a nemzetközi felméréseken?


2. A túlfeszített tempó az oka az olvasásértési gondoknak?


3. Az alsó tagozatos gyerekek tényleg csak akkor teljesítenek jól, ha a szülők intenzíven segítik őket otthon?


4. Mivel magyarázzátok, hogy számos országban úrrá lettek az olvasásértési gondokon, miközben nálunk nem változott semmi?


5. Lehet-e ugyanúgy tanítani ma, mint tíz vagy húsz éve? Új gyerekek – régi módszerek?


6. Kiket és miért nem szeret a tanító néni? Milyen a „jó” gyerek?


7. Hány elsős legyen egy osztályban?


8. Hogyan lehet megnyerni a gyerekeket a tanulásnak?


9. Önállóak a mai alsósok? Mennyire? Vagy éppen fordítva, több törődést igényelnek, mint annak idején?


10.Támogatjátok, hogy minél több játékkal és beszélgetéssel tanuljon a gyermeketek, vagy azt nem gondolja tartós tudásnak?

 

Várjuk véleményeiteket, hozzászólásaitokat, bármelyik kérdésre vonatkozzék is az. Annyi lenne a kérésünk, hogy a kommenteket kezdjétek azzal a számmal, amelyik kérdésre válaszoltok.


Előre is köszönjük,

Kertész Gábor

Nők Lapja

  1. 2013. július 16. 14:48412.

    Szia.

    Utánna néztem már, fel is vennék oda, de az alap problémán nem változtatna, lenne ott is olyan tanító néni, akit nem szeret, itt meg a kedvenc tárgyait olyan tanító néni tanítja, akit szeret. Úgy meg attól tartanék, hgy esetleg még azt is megutálja, amit most lelkesen csinál.

    Állami suli nállunk már nincsen, csak nagyon messzi.

    Ha nem boldogulunk ezzel a sulival, végül mégis átmegyünk a református iskolába, modern, szép iskola és jók a pedagógusok, csak az ottani nem tagozatos osztályba tudnák felvenni, ami olyan elbírálás alá esik, hogy a matekosok a jók, az angolosokat nyomják a sima osztályba meg felvették azokat, akiknek köll valahova járni...ez rosszul esne nekem is a lányomnak is.

    Az én régi sulim meg énekzenei-suli, és mivel nem szeret szerepelni, még az is lehet, hogy a felvételin leblokkol, akkor asztán meg csak összezavartam...

    Megvárom, mit mond a pszichológus, bízom benne, történetesen az egyetlen doki, akiben 100%-ig. És utánna remélem megoldódik minden.

    Bizony igazad van, nagyon sok keresztény azt hiszi (maguk által kereszténynek mondott ember) hogy ha csatlakozik az egyházhoz és eljár templomba attól mások felett itélkezhet és erre kényszeríti gyermekét is.

    természetesen az is eszembe jutott, hogy én vagyok az, akinek igazán fontos, hogy ebbe az isibe járjon és sokat gondoltam rá, hogy esetleg lehet, hogy nem is szereti...de ezt majd a pszichológusnak megmutatja. Szerencsére megkedvelte és szeret menni, mert azt mondta, hogy István bácsi szereti a gyerekeket. Nagyon érzékeny kislány, nem mondaná, ha nem így érezné, ő választotta magának az új apukát is, isteni szerncse és csoda, hogy nekem is bejön apa... :)

    előzmény:
    kivi39 (411)
    2013-07-16  08:00
  2. 2013. július 16. 08:00411.
    Én utánanéznék annak a református sulinak. Attól még járhat hittanra a helyi templomba, ott is lennének hasonló korú társai. Érdemes lenne elbeszélgetni a gyerekkel, hogy ő mit gondol, egy másik, elfogadóbb suliba szívesen menne-e. (és még egy csendes megjegyzés: lehet, hogy a te régi sulidat is meg kéne vizsgálni. Hívő katolikus ismerőseim úgy váltogatják az iskolákat, mint más a fehérneműjét. Vagy a tanárokkal, vagy az oktatással van problémájuk. Van olyan 7. osztályt végzett ismerős kislány, aki a harmadik suliját koptatja. Nem biztos, hogy nem jobb egy állami suli)
    előzmény:
    szakacsne (410)
    2013-07-16  07:50
  3. 2013. július 16. 07:50410.

    Bizony, elgondolkodom én is, mindenene, néha már kezdek bedilizni....

    Az iskolaváltásnál nálunk az a baj, hogy mi egyházi iskolába járunk, és szereti a lányom a pap bácsit, járunk templomba is és próbálunk keresztényként élni, persze nem vagyunk annyira sarkosak, hagyjuk a gyerekeket majd a saját útjukat megtalálni, csak egy erkölcsi alapot szeretnénk nekik megteremteni. A lányom hisz Jézusban és Istenben, esténként esti imával alszunk el és imádkozunk azokért, akiket szeretünk.

    A másik szóba jöhető iskola református iskola, és egy még másik meg az én gyerekkori iskolám, amit még mindíg gyűlölök, és nem szívesen vinném be nap mint nap a gyerket, bár már a tanári gárda és az oktatás változott 30 éva alatt. A rosz emlékek meg nem igazán.

    Másik előnye ennek a sulinak, hogy angol-magyar kétnyelvű, ami nagyon előnyös a későbbi érvényesülése szempontjából.

    A tanároknak az a baja a kislányommal, hogy nem vesz részt az órákon, magának való, jó szívű ugyan nagyon is és mindenkit emberszámba vesz, nem ő az a kislány, aki csúfolja a többi gyereket valamiért, sőt, megjegyzi, hogy ez nem szép dolog, szóval nagyon érzékeny, de viszont szelektál és két - három gyereken kívűl nem nagyon barátkozik, a tanítónénik szavaival élve, van olyan osztálytársa, akivel nem is beszélgetett még, azt mondják, nem csapatjátékos...de könyörgöm, én szerintem ez a jelleme, lévén, hogy művész lélek, énekből, technikából, környezetből, rajzból jeles...a többi csak 4-es és matekból 3-as. Erre mondták, hogy csak 2-es tanuló lesz 2.-tól, mert nőnek az elvárások és jön neki a sok kudarc. Tény, hogy zárkózottabb lett, mióta iskolás, és a többi iskolában is meg kell felelni az elvárásoknak.

    De ha alpaban nem tud, vagy inkább nem akar, mert őt így teremtette meg az Isten, akkor miért nem lehet békén hagyni, ha elfárd és nem figyel, mert olyankor teljesen bezár, ha még nyüsztetik is. Ez sajnos másik sulinál sem lesz másképpen szerintem. Ott is lesznek kivételezések, ott is lesznek fárasztó napok. Ebben a suliban legalább odafigyelnek rájuk és nincsen az, hogy ez van nekem, nekem is kell, meg milyen ruhában jársz, meg egymás elfogadására nevelik őket.

    Szóval most ott tartunk, hogy a héten csütörtökön megyünk a pszichológushoz, és majd meg fogja mondani, hogy meddig menjünk, ki fogja deríteni, nem-e iskolát kell váltsunk, valahogy azt is megküzdjük, ha így lesz, és meg fogja nézni, hogy valóban fent áll-e a figyelemzavar a lánykámnál.

    Csak tudod elfáradtam, mert már minden erőmet felemésztette, hogy elgofadjam, megértsem, feldolgozzam, közben a másik kicsire is figyeljek, ő meg annyira hisztis lett, mióta ez a gond van, érzi, hogy a nagyobb több figyelmet kap és ő is rajtam lóg...a párom elkezdett3. műszakban dolgozni, néha az, hogy ehhez alkalmaszkodjam is felér egy küzdelemmel.....

    Szóval hidd el, gondolkodom, bár ki tudnék kapcsolni inkább....

    előzmény:
    kivi39 (409)
    2013-07-16  07:30
  4. 2013. július 16. 07:30409.
    Azért én elgondolkodnék az iskola váltáson. Esetleg megkérdezném a pszichológust, mit gondol róla. De a lányom esetében a lehető legjobb döntés volt. Az pedig a lehető legrosszabb, hogy nem az első jelnél vettem ki a gyereket.
    előzmény:
    szakacsne (408)
    2013-07-15  13:53
  5. 2013. július 15. 13:53408.

    kedves kivi39

     

    köszi szépen, régebben én is nyitottam topikot a hobbimmal kapcsolatban...és büszkeségem, hogy ma is írnak bele foltostársak...

    de az életem mostanában nagyon összetett lett, két gyerek, 3 műszakos párom, nyáriszünbetes gyermekeim..szóval a reggeli elkeseredésemet írtam le a kapcsolódó topikban...

    azért örülök, hogy nem vagyok egyedül...

    előzmény:
    kivi39 (406)
    2013-07-15  09:46
  6. 2013. július 15. 09:49407.
    Látom, más topikba is írtál. Ezek régi topikok, nem biztos, hogy rátalálnak. Javaslom, hogy nyiss egy újat. Sokszor tudnak segíteni a fórumozók.
    előzmény:
    szakacsne (405)
    2013-07-15  08:59
  7. 2013. július 15. 09:46406.
    Ismerős a helyzet. Amikor az ember már nem tudja, hogy ő téved-e, amikor olyannak látja a gyerekét, amilyennek, vagy a tanár, aki merőben másnak. Hasonló helyzetben én másik iskolába vittem a gyereket. Most azt mondom, hogy sokkal korábban kellett volna. Minden gondunk megoldódott. Kiderült, hogy a gyerekem valóban olyan, amilyennek én látom és nincsen vele semmi baj. Ha megoldható, pszichológus helyett a sürgős iskola váltást javaslom.
    előzmény:
    szakacsne (403)
    2013-05-30  13:45
  8. 2013. július 15. 08:59405.

    Eljött a nyári szünet.

     

    Annyira belém beszélték ezt a zavart, hogy a hogy utánna olvastam, és próbáltam megérteni, csak mégjobban kikészített.

    Most pszichológushoz járunk heti egyszer, megnézi a gyereket minden szempontból, még mielőtt bizottság elé kerülne.

    Kikészültem. és gondjaim lettek a saját gyerekem elfogadásável éppen mikor már a válás és az ex párom miatti saját gyerekkemmel szembeni gondolataimat rendeztem. Sok szülőnek okoz gondot, hogy megküzdjön a volt párja "hasonmásával" válás után. Sokszor nehéz visszafogni magam, hogy ne mondjam, olyan vagy, mint apád...és olyan is...de ezeket 90%-ban már lerendeztem magamban.

    És most ez a zavar...és a beskatulyázás és a tanárokkal való küzdés és a lányommal való napi szintú erőlködés...kikészít....elfáradtam és kemény gondom van újfent az elfogadással...

    és sokszor már az ima sem segít, csak bőgök, mint most is.

     

     

    És kérdem én, az oktatással vannak gondok? Ennyire megvisel mást is az iskolás korú gyerek érzelmileg és anyagilag?

     

    Engem nagyon. Lehet, hogy mégiscsak baj van velem?

    előzmény:
    KerteszGabor (1)
    2008-03-06  14:52
  9. 2013. május 30. 14:24404.

    Kedves szakacsne,

     

    ez a történet részeiben nagyon ismerös. Čn is egy olyan tanárnönél kezdtem az elsö osztályt, aki nagyon rideg volt, üvöltözött velünk és ütött-vert bennünket. (majd 30 éve még lehetett...) Čn is bezárkóztam, mert féltem és emiatt nehezebben tanultam, mert a félelemtöl nem tudtam figyelni, de még gondolkodni sem.

    Korrekciós osztályba akartak tenni, de aztán sikerült valahogy túljutnom az elsö két éven ennél a borzalmas tanerönél.

    Harmadiktól szerencsére  új osztályfönököt kaptunk. Sajnos a szüleim nem tudtak másik osztályba rakatni.

    A mai napig nem tudtam feldolgozni a traumát, amit ez a terror hagyott bennem, az egész személyiségemet deformálta.

    Čn az Ön helyében nem nagyon várnék, másik iskolát keresnék a lányomnak. Ne a kitessékelés részét lássa, ne akarjon egy ilyen embernek megfelelni!A lánya biztos, hogy nem hülye!!! Bízzon benne.

    Olyan tanárt és iskolát keressen a lányának, aki elfogadja öt! Mert az ember szeretetteljes, bizalmi légkörben tanul a legkönnyebben, a legnagyobb kedvvel.  Ezt tartsa szem elött, kérem.

     

    Ěrom ezt 15 éve gyakorló, sikeres pedagógusként.

    előzmény:
    szakacsne (403)
    2013-05-30  13:45
  10. 2013. május 30. 13:45403.

    Kedves Olvasók.

     

    Lehet, hogy pusztába kiáltott szó lesz most amit leírok, de nem is tudom mit csináljak.

    Konkrétan közölték velem, hogy ha nem íratom át a gyerekemet egy másik iskolába, nem lesz sosem jobb tanuló kettesnél és majd az újj iskolában kérjem a szakértői véleményt, hogy hülye-e?

     

    A kislányom 2. évesen tudta az összes színt, szépen leült, méret, szín és forma szerint szétválogatta a gyöngyöket és felfűzte, másfél évesen már rengeteget beszélt és folytonos vonalakat húzott, csigát rajzolt, szófogadó gyerek volt, ha szóltam itt állsz, ott maradt és nagyon zárkozott volt....baleset nem érte, vigyázott magára, azon kívül, hogy sokszor elfáradt, mert sajnos nem aludt napközben, ami fontos, hogy az idegrendszere fel tudja dolgozni az ingereket, nem volt vele baj. 

     

    Azután el jött a válság, a férjem meghülyült, hogy kell a pénz, alig láttuk és nem éltünk jól, mikor elkezdődött a válás, engem nagyon megviselt, mivel akkor kezdett észbe kapni, hogy elveszti a lányát, mindenáron bele akart a nevelésébe szólni és mindent másképp csinált, nem egyeztünk abban sem...Bernike a kettős, ellentétes indgerektől csak még jobban bezárkózott.

     

    Mikor végre lenyugodtak körülöttünk a kedélyek, és lett egy ünneplős apukánk, amkit Ő választott, szerencsére nekem is bejött, végre sikerült elválnunk.

    Közös életbe kezdtünk, lett egy kistesója és egy új apukája, aki mindíg imádattal volt iránta. Bernikét iskolakészen, amint tudtam, felkészítve adtam szeptemberben suliba. Mindketten a párommal segítettük, lett kis barátnője is és nagyon aranyos kis elsős lett. Hozzá teszem elsőre felvették, csakis abba a suliba jelentkeztünk. A tanítónénink tudtam, hogy szigorú, de meg is beszéltem a kislányommal, hogy csak az ő érdekükben, úgy nézett ki, hogy elfogadta. Azután elkezdték tanulni a betűket. Azt tudni kell, hogy családlátogatásra nem jöttek el még a mai napig hozzánk és kb. 3x bejelentkezett....Bettusnak ettől kicsit kezdett rossz véleménye lenni róla. Az E. betűnél , még akkor nyújtózkodott, kellett mondani e-s szavakat. Azt mondta Edit. És a tanító néni azt mondta az nem jó butaságokat beszélsz...Berni mégjobban bezárkózott, és most ott tartunk, hogy fél a tanítónénitől, amit nem csodálok, mert én sem merek odamenni hozzá, mert annyira rideg és elutasító, hogy megáll az emberben az ütő.

     

    Kérdem én, egy amúgy is sok gondon-bajon átment megviselt gyerek így hogy teljesítsen. Tény, hogy kiépített magában egy védekezési mehanizmust és ha valaki hiteltelen és nem egyenes, így reagál, de mi történt az én iskolaérett, színes lelkű, szófogadó kislányommal, hogy ki kell tessékelni?

  11. 2008. augusztus 7. 09:55402.

    Ok, elolvastam a cikket, értem, mire gondolsz azt hiszem.

     

    Szerintem nézz meg egyszer egy interaktív táblát, próbáld ki élőben, hogy mit tud és aztán nyilatkozz.

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_315974 (395)
    2008-07-08  13:16
  12. 2008. augusztus 7. 09:53401.
    Unokahugom hasonló kis falusi iskolából, különórák és bélkitaposás nélkül került be csont nélkül a budapesti Apáczai gimibe, és kiváló eredménnyel el is végezte. Most éppen harmadéves orvostanhallgató. Kiváló eredménnyel.
    előzmény:
    drungyus (392)
    2008-04-10  21:02
  13. 2008. augusztus 7. 09:51400.

    Az a jó gyerek, aki irányítható, befolyásolható és lehetőleg nincsenek önálló ötletei és gondolatai.

     

    Részemről unalmasnak tartom az ilyen gyerekeket.   Semmi élet, semmi kihívás..... Ha csak ilyenek ülnének az óráimon, az nagyon nem lenne jó. 

    előzmény:
    Twisk (398)
    2008-07-08  19:14
  14. 2008. augusztus 7. 09:49399.

    Ki mondta, hogy az interaktív oktatás nem lehet személyes????

     

    Egyáltalán, mit jelent neked az interaktív oktatás?

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_315974 (395)
    2008-07-08  13:16
  15. 2008. július 8. 19:14398.

    1. Sok anyag, rövid idő, túlterheltség, felületes tudás, motiválatlanság.

     

    2. A tempó és a nem egyénre szabott módszerek.

     

    3. Akkor is jól teljesítenek a kicsik, ha a megfelelő tanító, a megfelelő módszerrel és szeretettel neveli őket.

     

    4. Rohanunk. Futunk, szaladunk. Nincs idő megállni, mélyíteni, ismételni, pihenni, játszani...... egy a fő, teljesüljön a tanterv.

     

    5. Lehet, de nem kell. Nyugodtan lehet használni új módszereket is. Nincs régi gyerek, meg új gyerek... Gyerek van. Régi módszer? A nyugalom? A Szeretet? Ez régi?

     

    6. A tanító néni azt nem szereti, aki frusztrálja. Akihez nem talál kulcsot. Az a jó gyerek, aki irányítható, befolyásolható és lehetőleg nincsenek önálló ötletei és gondolatai.

     

    7. 15 max. 18. Slussz.

     

    8. Nincs recept. Kit-hogyan. Van akit mozgással, van akit mesével, van akit feladathelyzettel, van akit személyes kötődéssel..... Nincs egy recept.

     

    9. Sokkal önálóbbak, de nem a cipőkötésben. Olyan témákban, olyan területeken, amit anno nem is ismertünk. Más a fontos. 

     

    10. Rengeteg játék, mindennél több beszélgetés, helyzetgyakorlatok, drámajátékok, mozgás, mozgás, mozgás....

    előzmény:
    KerteszGabor (1)
    2008-03-06  14:52
  16. Torolt_felhasznalo_544962
    Torolt_felhasznalo_544962
    2008. július 8. 18:54397.

    1. hát, ez nagyon összetett, pár mondatban nem leírható.

     

    2. az olvasási, értési gondoknak az egyik fő oka szerintem az, hogy a lényegét, miszerint az információátadás az írás-olvasás lényege elfelejtik elmondani a gyerekeknek. ráadásul teljesen általános az, hogy a tanítónők elvárják, hogy gyakorlatilag már tudjon olvasni a gyerek, mikor iskolába megy. eleve kimaradnak az olvasás-írástanulásban lépcsőfokok, amik szükségesek lennének az értéshez.

     

    3. ez szerintem egyálltalán nem igaz. egy önállóságra nevelt/buzdított gyerek, egy tanító, és nem "óraleadó" tanítónő mellett egyedül is simán jól teljesít. persze vannak kikerülhetetlen szülői feladatok, pl a szorzótábla, és egyéb intenzív gyakorlással járók, amik a szülő részvétele nélkül nem fognak menni. szülői segítség igenis kell, de ahogy a tanár nem tudja pótolni a szülőt, úgy a szülő se fogja tudni pótolni a lelkiismeretes tanárt.

     

    4. ez egyértelműen a tanárképzés, illetve a szülők túlzott" versenyzése" számlájára írható. közben a gyerek érdeke elsikkad, nem hosszútávú tudást kap ebben sem, hiszen a magolás azonnalibb, látványos eredményre vezet. viszont ahhoz nem is kell érteni az olvasottakat sajnos:(

     

    5. nem lehet teljesen. változik a világ, egy városi gyereknek pl botorság kertásós példát magyarázni, illetve egy falusinak forgalomszámlálóst a számok értéséhez pl. de ezt csak az egyes tanárok tudnák figyelembe venni. őket viszont erre nem készíti fel az egyetem/főiskola. mindig az adott kis közeghez kéne igazítani a betűk, számok tanítását, magyarázatát. hiszen az ismerős dolgok elsőre sokkal érthetőbbek, utána bevezetni az újdonságokat. vagy másik pl. először kéne felmérni az osztályt, akik csoportot alkotnak, aztán olvasókönyvet választani ahhoz. apróságokon is múlik a tanulási kedv.

     

    6. amelyik tanítónéni hivatástudattal megy, az mindenkit tanítani próbál, ott ez nem is kérdés. aki csak úgy, mert nincs jobb, meg van nyáriszünet alapon ment tanítónak, ott a szülőremutogatás, ill a "szerintem ezt kellene tudnia már a gyereknek2 séma a döntő sajnos. amelyik gyerek nem fér bele tökéletesen a tanító sémájába, az lesz a rossz gyerek. sokszor iskolaváltáskor, vagy tanítóváltáskor ilyenkor kiderül. semmi probléma avval a gyerkőccel mégse. máshol jól teljesít.

     

    7. max 20

     

    8. folyamatosan be kell nekik mutatni, milyen színes is a világ. és hogy ami érdekli őket, azt a tanulás útján mennyire meg lehet ismerni. így már a tantárgyak egy része csak papíron tanulás nekik rögtön. sajnos ez hatalmas osztálylétszámokkal nem megy, hiszen ott elveszik az egyén. nincs lehetőség , idő külön-külön is megfogni a gondolataikat.

     

    9. a mai alsósok pont annyira önállóak, mint a 10, vagy a 20 évvel ezelőttiek, stb. van amiben önállótlanok, van amiben sokkal önállóbbak mint régen . de a világ is folyamatosan változik, így ez természetes. a gyerekek mindig a jelenhez próbálnak alkalmazkodni, talán ebben a tanítók is követhetnék a világot (van aki szerencsére követi is)

     

    10. nem lehet csak játékkal, beszélgetéssel tanulni csoportosan. a tanuláshoz hozzátartoznak a feladatok, a megoldandó problémák is. a csak szigorúan ülünk a padban, és semmi oda vissza komminikáció nincs a tanár és a gyerekek közt ugyanolyan véglet, mint a játszunk, "készségfejlesztünk" egész nap. egyik sem jobb a másiknál. érdekessé kell tenni az adott tárgyat, a gyerekek életéhez igazítani a példákat bármelyikben, de ez nem csak játékot és beszélgetést kell jelentsen. pl a betűírást muszáj gyakorolni. nem elég összevissza rajzolgatni hozzá, vagy beszélni róla.

    előzmény:
    KerteszGabor (1)
    2008-03-06  14:52
  17. 2008. július 8. 18:23396.

    Túl sok a tananyag, túl kevés idő van rá. Ki kéne dobni belőle a szecskát, és csak a lényeget leadni tananyagként.

    Már szoci rendszer végén, amikor gimibe jártam, sokalltam-6 óra, utsó 2-őn már agyam kiakadt, otthon meg már null energia maradt tanulásra - s azóta állítólag még inkább bekeményítettek a sulik.

    előzmény:
    KerteszGabor (1)
    2008-03-06  14:52
  18. Torolt_felhasznalo_315974
    Torolt_felhasznalo_315974
    2008. július 8. 13:16395.

     

     Szerintetek hasznos az interaktív oktatás? Vagy inkább a személyes előadás, oktatás pártján vagytok, mint én?

    Erről van egy érdekes cikk: 

     

    http://infovilag.hu/hir-11930-nemzetkozi-dijat-n yert-smart-interaktiv.html 

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_603598 (0)
     
  19. Torolt_felhasznalo_206201
    Torolt_felhasznalo_206201
    2008. Április 16. 12:53394.

    Végzős tanárszakos egyetemista vagyok egy vidéki egyetemen, és azt hiszem, most egy kicsit meg kell védenem a tanárképzést.

    Nekünk is sok elméleti tantárgyunk volt/van, helyzetgyakorlatok, kötelező előadások, stb., melyek tényleg nem készítettek fel minket  a valós helyzetekre, de legalább kiindulópontot adtak ahhoz, hogy egyáltalán hogyan álljunk hozzá, hogyan vélekedjünk a gyerekekről. Mert ezek az iskolások az utóbbi években megváltoztak. Egyszerűen képtelenség őket azokkal a módszerekkel, pedagógiai technikákkal megfogni, tanítani őket, mint ahogy minket is tanítottak. 

    Valóban több gyakorlási lehetőséget kellene biztosítani a tanárszakosoknak, de én azt gondolom, hogy kellő tudást kaptunk és segítettek felismerni azt, hogy másképp is lehet sikereket elérni a gyerekekkel. Mert magát a szakmát hogyan is lehetne teljes egészében 4-5év alatt megtanulni? Tehetség, elszántság és elhivatottság esetén úgyis "bele lehet jönni"a tanításba.

    Feltéve, ha kapunk állást, hiszen sok energiával, kedvvel rendelkező elhivatott, tehetséges tanárjelölt rohanna az iskolákba, ha nem azok tanítanának ott, akiket "nem vettek fel máshova" ... (tisztelet a kivételnek!!!)

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_603598 (0)
     
  20. 2008. Április 16. 11:36393.
    Üdv mindenkinek! Én is tanár SZERETNÉK lenni, de valójában. Szerintem a baj ott van, hogy bennünket nem igazán készítenek fel a "való világra", ami a tanári pályát illeti. Személy szerint úgy gondolom, sokkal több gyakorlási lehetőséget kellene biztosítani, a különböző szituációkra felkészíteni, az nagyon jó, hogy elméletben tudjuk, hogy mit kell tenni, de az éles helyzetek másabbak, mint ami a nagykönyvben meg van írva, mutatják ezt  a mostanság elszaporodó iskolai konfliktusok tanár és diák közt.  Sokan azt mondják, hogy a tanárképzőre azt veszik fel, aki másra nem képes, és ezzel lenézik a hivatást, de épp ezért van nagy koppanás, amikor kiderül, hogy ez is egy olyan pálya, ahol tehetségre van szükség, hiszen rajtunk múlik, hogy egy gyerek hogyan tud felkészülni az önálló életre. Nemcsak a tananyagot kell leadnunk, hanem más képességeket is ki kell alakítanunk a diákokban, amelyekkel később tovább tudnak lépni felsőbb iskolába, és az életben is megállják a helyüket. Ez egy ugyanolyan felelősségteljes pálya,mint az ügyvédé, vagy másoké. Gondolkodjatok el rajta!
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_603598 (0)
     
  21. 2008. Április 10. 21:02392.
    Véleményt alkotni lehet. Bárkinek. Csak itt túl kicsi a merítés, ebből nem általánosíthat az ember. Mert nem az a hír értékű, ha minden rendben van és jó tantestülettel jól működő iskola van. Ez a kutyát se érdekli. Én egy negyvenezres városkától 5 km-re lakom, 2500 fős faluban. S ide jár (járt) mind a három gyerekem. Pedig jónéhányat elvisznek a városi iskolákba. Az egyik mellett amikor kérdezősködtem az volt az "érv", hogy fúú nagyon jó suli nyolcadik végére középfokú nyelvizsgája lesz angolból. Igaz, hogy addig kitapossák a belüket is, de lesz. Ezt mondta az anyuka. Én meg értetlenül néztem őt. És a párommal megbeszéltük, hogy nekünk nem kellenek a már általános iskolai szinten is tudásgyárakként működő sulik,vagy  a lakótelepi iskolák; maradnak helyben ahol nagyokat játszhatnak a jó levegőn. És egyik iskolaotthonos, másik hagyományos napközis, a harmadik pedig csak elsőben volt napközis. Ennek örültem a legkevésbé, sejthetően pedagógus oka volt, de megoldottam. Nehéz volt nekem és a férjemnek, több hárult ránk. S egyáltalán nem túlterheltek, heti négy edzésre járnak és jeles tanulók. Biztos van aki azt mondja , nekünk szerencsénk van. Biztos az is, de azért nekünk is van közünk hozzá. Csak az bánt, hogy pont ezeket a családiasabb községi iskolákat fenyegeti a megszűnés veszélye. (Pedig a 170 fős összlétszám nem tipikusan kicsi iskolát jelent.)
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_603598 (0)
     
  22. Torolt_felhasznalo_430645
    Torolt_felhasznalo_430645
    2008. Április 10. 17:40391.
    Akkor nem kéne véleményt alkotnunk az oktatásról sem, nem? Hiszen az is ingyen van...
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_131132 (389)
    2008-04-10  16:07
  23. 2008. Április 10. 16:23390.
    Szerintem a hozzászóló sem fikázta, csak annyit mondott, hogy ha ott kifárasztják, mert leckét ír, stb (sok helyen nem is napközi van, hanem iskolaotthon, ott délután is tanulnak, lecke ugyan hivatalosan nincs, gyakorlatilag több oldalnyi, ami mind estére marad) akkor otthon már ne kelljen a gyerekkel még este 6 után tanulni. Gondolom Németországban a bébiszitter nem kér kétszer annyit, mint amennyit a kuncsaft keres.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_131132 (389)
    2008-04-10  16:07
  24. 2008. Április 10. 16:07389.

    Akkor ne elégedj meg vele.

     

    Bejegyzésem veleje annyi volt, hogy örülj, hogy megoldják helyetted a gyerekfelügyeletet!!!! Lehet, hogy bénán, lehet, hogy döcögősen - de MEGOLDJÁK. Gyakorlatilag ingyen. És akkor ezt nem kéne fikázni. Ennyi. Nem volt jobb ötletem anno a napközi helyett, de nem is fikáztam. 

    előzmény:
    kivi39 (388)
    2008-04-10  15:52

Címlap

top