Gasztro

Veri a salsa a ketchupot

A salsafogyasztás kétszeresen túlszárnyalta a ketchupét Amerikában.

A paradicsomalapú salsa eladása ma már 2:1 arányban veri a ketchupot az amerikai szószpiacon. Ennek oka nemcsak az, hogy az Egyesült Államok lakosságának több mint egynegyede latin-amerikai származású, hanem az is, hogy az országba délről érkezett kulináris kultúra ugyanúgy természetes része lett a mindennapi amerikai étkezési szokásoknak, mint az Olaszországból származó pizza vagy spagetti. Ráadásul a salsa egészségesebb is a cukros paradicsommártásnál.

Napjaink Amerikájában több tortilla (kukoricalepény) fogy, mint hamburgerhez és hotdoghoz készült péksütemény, a tortillachipsek eladása pedig gyorsabban növekszik a burgonyából készült sós rágcsálnivalókénál, amelyek azért még őrzik vezető helyüket. A taco vagy a burrito sok amerikai szemében már nem is számít igazán etnikai ételnek.

A „hispán” élelmiszerek fergeteges gyorsasággal terjednek. Ennek következtében az amerikaiak asztalára kerülő fogások is egyre csípősebbé és fűszeresebbé váltak. Ezzel párhuzamosan pedig a tequilafogyasztás is felfelé ível.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top