Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
Gasztro

Miért is olyan csodaszámba menő étel a zab?

Zabliszt, zabpehely, zabkorpa... Ezek mind-mind az egészségtudatos életmód fontos hozzávalói. De tényleg ennyire jótékony a zab? És mire használhatjuk egyáltalán?

Nálunk is egyre többen választják és iktatják be étrendjükbe a zab valamely formáját az egészségtelen édes péksütemények vagy cukrozott reggelizőpelyhek helyett. A zabpehely, a zabkorpa és a zabliszt is szinte már minden üzletben kapható, így könnyedén beszerezhetjük mi is.

Zabliszt

Ahol eddig fehér búzalisztet használtunk, ott most próbáljuk ki bátran a zablisztet. Fehérjében és rostban gazdag, szénhidráttartalma pedig elég lassan szívódik fel, így cukorbetegek és inzulinrezisztenciában szenvedők is fogyaszthatják. A zab legnagyobb előnye pedig, hogy béta-glükánt tartalmaz, ami elősegíti a normál bélműködést, lassítja a cukor felszívódását és csökkenti a koleszterinszintet.

A zabkása elősegíti a normál bélműködést

Zabpehely

A millióféleképpen variálható, készen kapható müzlik alapanyaga. De elkészíthetjük magunknak is saját zabpelyhes reggelinket tejjel, vízzel zabkásának, vagy natúr joghurttal bekeverve. Ha gyümölccsel egészítjük ki, akkor elkészítettük a „bajnokok reggelijét”. A sportolás előtt 3 órával elfogyasztott zabkása ugyanis fokozza az erőnlétet, hatására gyorsabban ég a zsír, és az izomfejlődéshez is hozzájárul. A zabpelyhet használhatjuk még sütemények tésztájába keverve is.

Címlap

top