nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Gasztro
Egészséges reggelik – Bánkuti Gabriella világbajnok tuti tippjei

Egészséges reggelik – Bánkuti Gabriella világbajnok tuti tippjei

Reggel kómásan ébredünk, , álmos fejjel kiténfergünk a konyhába, és már nyúlunk is a kávénk felé. Ezzel el is rontottuk az étkezésünket.
Bánkuti Gabriella
f Ajánlom

Vegyük sorjában a reggelizés alapjait. Hogyan lesz optimális a napindításunk?

Ébredés után közvetlenül igyunk 3 dl tiszta szénsavmentes vizet. Ez jótékonyan hat a szervezet sejtjeire. A japán kultúrában 6 dl vízzel kezdik a reggelt, és ezzel szinte átmossák a szervezetet, így jóval kisebb az esélye a rákos megbetegedéseknek és egyéb halálos kimenetű betegségeknek is.  A reggeli vízfogyasztás után készítsünk magunknak egy fél citrom kifacsart levéből vagy grapefruitléből egy kis koktélt. Tegyünk hozzá egy evőkanál útifűmaghéjat vagy lenmagot. A citrom élénkít, hidratál, tele van hasznos nyomelemekkel és vitaminokkal, tisztítja a májat, így segít a szervezetnek a méreganyagoktól való megszabadulásban. Tisztítja a vért, az artériákat és az ereket, szabályozza a bélműködést, használatával megelőzhető az epekövesség, és még immunrendszer erősítő is.

A lenmag tisztítja a beleket, a májat. Székrekedésben szenvedőknek kifejezetten javaslom, hiszen folyadék hatására megdagad, a bél kitágul, majd összehúzódik, így elkezdődik a bélmozgás.

Az útifűmaghéj, hasonlóan a lenmaghoz, béltisztító hatású. Kúraszerűen is alkalmazhatjuk úgy, hogy 3 hétig minden reggel és este éhgyomorra egy evőkanálnyit vízben vagy kifacsart gyümölcslében megáztatunk, és így fogyasztjuk. Tejben nem dagad meg. Az útifűmag kiemelkedő hasznosságú a fogyókúrázóknál is, hiszen magas a rosttartalma.

A reggeli éhgyomros kávé nem jó az epének, a nyelőcsőnek, a gyomor kis görbületének és a patkóbélnek sem. Hosszan tartó éhgyomros kávéfogyasztás gyomorfekélyt és gyulladásos megbetegedéseket okozhat. Ráadásul csak tévhit, hogy a reggeli kávé élénkít, hiszen az éberséget a mellékvesekéreg által termelt kortizol hormon biztosítja. A kávéfogyasztás első ideális időpontja reggeli után 20-30 perccel van.

Ha már kávét választunk, a pörkölésmentest tegyük a kosarunkba. A pörkölés során olyan anyagok szabadulnak fel, amelyek szintén rákos megbetegedéseket idézhetnek elő.

A kávé helyett ihatunk zöld vagy fekete teát és használhatunk guaranát is élénkítésnek.

A reggeli rituálé helyesen így néz ki:

6:00 ébredés – 3 dl víz elfogyasztása, majd citromos víz lenmag- vagy útifűmag-őrleménnyel

6:30 reggeli

7:00 kávé (de legjobb lenne a 9 órát megvárni)

bankuti gabi, egeszseges reggeliNézzük az optimális reggeliket

El kell keserítenem azokat, akik arra hivatkoznak, hogy én nem tudok reggel enni, vagy nekem nincs időm reggel enni, ugyanis a hosszabb távú nem étkezés az anyagcsere-folyamatok lelassulásához és a testzsírszázalék növekedéséhez vezet. Ráadásul a szervezetnek oldott glükózra van szüksége, hogy a testi folyamatokat el tudja kezdeni, és persze a gondolkodási folyamatokhoz is. Az a szervezet legfontosabb energiaforrása.

Nézzük meg, mi történik, ha nem eszünk reggelit

Mivel a szervezetnek glükózra van szüksége, de mi nem vittünk be, a reggeli által fontos tápanyagokat (erre kitérek később) megszerzi máshonnan. Ha még kávét is ittunk, az a jelzés megy be az agyba, hogy valami van a gyomorban, és ezért várja az inzulinválaszt, ami nem fog megérkezni. Ezért nem tud mit tenni, a májban lévő tartalékból veszi el a szükséges glükózt, ha pedig onnan is elfogy, akkor az izmokból. Szépen, lassan a bőrük is fesztelen lesz, alóla az izom elfogy, összepöttyedünk… nem szép látvány.

TEHÁT REGGELIZNI KELL!

A glükózt a szervezet az egyszerű és összetett szénhidrátokból állítja elő, így a zsíros ételek fogyasztása reggel nem a legjobb választás.

Reggelire a tej fogyasztása sem ideális, mert az abban lévő triptofán inkább altatja az embert, nem hogy élénkítené. Ezért szoktak a gyerekeknek meleg tejet, kakaót adni lefekvés előtt.

1.  Reggelire fogyasszunk graham cipót, rozscipót diókrémmel, avokádókrémmel.

2.  Köleskását vagy zabkását aszalványokkal.

3.  Qinoapudingot

A diókrém, avokádókrém, gesztenyekrém, tökmagkrém mindegyike tökéletes választás a reggeli kenyerünkre. Ezeket bioboltokban beszerezhetjük. Én nem szeretek velük pepecselni, így inkább készen veszem őket. Tippként megsúgom, hogy az édesburgonya megsütve, összetörve és összekeverve tökmagkrémmel isteni.

Ezek a krémek egészségesek és egészségmegőrzők. Májkrém helyett ezt használjuk. A máj maga méregtelenítő szerv, a detoxikálásért felelős, így a májkrém maga tele van allergénekkel, stresszorokkal. Allergiások, fejfájást, migrént, vastagbélproblémákat és allergiás rohamokat észlelhetnek a rendszeres fogyasztásánál.

Bánkuti Gabriella 4 éves kora óta sportol. Kezdetben atletizált, szertornázott, majd küzdősportokkal foglalkozott, és versenytáncolt is. Mára a fitnesz területén sorra nyeri a hazai és nemzetközi versenyeket, többszörös magyar bajnok és világbajnok. Élsportolókat és paralimpikonokat edz, megkapta a Magyar Olimpiai Bizottság kitüntetését. Díjai és eredményei mellett különösen fontos számára, hogy olyan mozgássérülteknek tart személyi edzést, akikről sok esetben az orvosok már lemondtak, és velük óriási egyéni sikereket és eredményeket ér el.

Megosztás Facebookon