nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Gasztro
5 táplálkozási tévhit, amit azonnal le kell rombolni

5 táplálkozási tévhit, amit azonnal le kell rombolni

Hogyan kell méregteleníteni, és hányszor érdemes enni egy nap? Minden, amit a táplálkozásról tudni akartál, de amit sose mondtak el neked normálisan.
NLCafé
f Ajánlom

1. Mítosz: Méregtelenítsünk hidegen préselt levekkel

Könnyen ájulás lehet a vége, ha az egész napot (vagy napokat) hidegen préselt, alacsony kalóriatartalmú levekkel próbáljuk kihúzni. Ha lemondunk az alkoholról, kevéssé feldoglozott, tápláló ételeket eszünk, az máris elég a méregtelenítéshez!

2. Mítosz: Ha fogyni akarsz, hagyd el a feldolgozott ételeket

A feldolgozás és előkészítés sok mindent jelenthet, viszont nem érdemes minden ilyentől megválni: az előre felvágott gyümölcssaláta, a joghurt, a mandula (amik szintén bolti, előre feldolgozott termékek) simán jöhetnek például. 

5 táplálkozási tévhit, amit azonnal le kell rombolni

3. Mítosz: Egyél naponta hatszor, de kevesebbet

Nem valami könnyű hat étkezésre sort keríteni a nap során, de ha megvan a három fő (és amellett bekapunk valami egészséges, könnyű uzsit), akkor már bőven jók vagyunk!

4. Mítosz: A gluténmentes édességek egészségesebbek

Megszállottan keressük a gluténmentes édességeket a cukrászdák polcain, hogy így könnyítsünk kicsit lelkiismeretünkön, de nem olyan biztos, hogy jól járunk ezzel. Persze a liszt tekintetében igen, de ettől még a cukor (és más adalékanyagok) mennyisége ugyanannyi lehet, mint egy hagyományos édességben.

5. Mítosz: A teljes kiőrlésű kenyér egészséges

Sajnos itt is hasonló a probléma, mint az előző ponton: a bolti kenyérben – még ha teljes kiőrlésű is – ugyanúgy lehetnek adalékanyagok, túl sok cukor vagy só. Ellenőrizzük a címkét, és kerüljük a gyanús összetevőket. 

PureWow

Megosztás Facebookon