nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Gasztro
Avokádó, a trendi gyümölcs – ha Jamie mondja…

Avokádó, a trendi gyümölcs – ha Jamie mondja…

Elég egy kicsit nézelődni az Instagramon, és egyből rájövünk, hogy nem telhet el nap avokádó nélkül. Most éppen Jamie Oliver kiáltotta ki óriási kedvencnek, ezért kicsit elgondolkodtunk rajta, mi lehet az avokádó népszerűségének oka.
Avatar
NLCafé
f Ajánlom

Tegnap posztolta Jamie Oliver Instagram-oldalára az alábbi képet, mely mellé azt írta, hogy állítólag Nagy-Britanniában az avokádó már népszerűbb mint a narancs – és egyébként ő maga is szívesen használja reggelikhez, snackek készítéséhez (ahogy a képen is éppen céklás-humuszos túrókrémmel és rozskenyérrel tálalta). Magyarországon valószínűleg még nem áll ilyen jól az avokádó, de tény, hogy egyre népszerűbb.

Az avokádóért nem véletlenül rajong mindenki, aki odafigyel az egészséges táplálkozásra. Az egzotikus gyümölcsöt egyaránt imádjuk krémes állaga, variálható íze és az egészségre gyakorolt jótékony hatásai miatt. Az avokádó sok telítetlen zsírsavat tartalmaz, emellett fogyasztásával csökkenthető a szív- és érrendszeri megbetegedések, valamint a rák kockázata. És ha ez még mind nem lenne elég, az öregedés elleni harcban is felveszi a kesztyűt, egészen pontosan lassítja a bőr öregedését. 

Bár előszeretettel használják a különféle diétákban is, azt azért jó tudni, hogy az avokádó ugyan tényleg egészséges zsírokat tartalmaz, azért zsír csak zsír marad. Egy közepes méretű avokádóban 23 g zsír van, ami – egy napi 2000 kalóriás diétát követve – fedezi a zsírbevitel egyharmadát. Egy almával összehasonlítva: egy avokádó 250, míg egy alma 100 kalóriát tartalmaz, zsírt pedig alig. A dietetikus szerint az ideális, ha naponta csak egy fél avokádót teszel a salátádra vagy a szendvicsedbe. Ha mégis ragaszkodsz a napi egy avokádóhoz, az sem gond, egészen addig, amíg az étrendedben szénhidrátoknak és telített zsíroknak nem kísérője, hanem kiegészítője marad. 

Hogy mire használjuk? Alaprecept az alábbi klasszikus avokádókrém (guacamole), de amellett is jó, ha van néhány avokádós recept a tarsolyunkban.

 

 

Avokádókrém

Hozzávalók:

  • 1 vöröshagyma
  • 1 paradicsom
  • 2 citrom leve
  • 2 ek. majonéz
  • 2 (érett) avokádó
 
Kategória előétel
Elkészítési idő 10 perc
 
Nehézségi szint könnyű
 
Avokádókrém
 

Elkészítés

A paradicsomot és a hagymát vágd fel apró kockákra – ha hadilábon állsz a hagymával, akkor használj szeletelőt. Hámozd meg az avokádót, és a húsát botmixerrel pürésítsd össze. Add hozzá a citromlevet és a majonézt, valamint a korábban összevágott hagymát és paradicsomot. Ugye, milyen egyszerű?

 

Tipp: Majonéz helyett használhatsz tejfölt vagy natúr joghurtot is. Még intenzívebb az íze, ha pici fokhagymát is reszelsz bele.

 

 

 
mceBlockPasteEnd

Ha pedig azt szeretnéd tudni, hogy lehet megállapítani, hogy érett-e az avokádó, akkor ezt a videót érdemes memorizálni:

Ha tehát az avokádó szárát eltávolítva annak helye zöldes, akkor éretlen a gyümölcs, ha pedig már sötétbarnába hajló, akkor túlérett, és ha a kettő közötti sárgás színt látod, akkor éppen tökéletes és máris megeheted.

Olvass tovább avokádó témában!

 
 
 
Megosztás Facebookon