Fotó

Ásító inas a kettes metrón – életre kelt festmények Budapesten

Ez a sorozat pontosan az, aminek látszik: fogtam a klasszikus magyar festmények főszereplőit, és szó szerint beültettem őket 2015-be. Csak egy játék, se több, se kevesebb. Kíváncsi voltam, hogy működik a nemzetőr a romkocsmában, Hunyadi Lászlóék a talponálló vécéjében, a csellózó nő a négyes–hatoson, az ásító inas a kettes metrón. Hogy keményebb legyen a kihívás, és még véletlenül se a fotókat komponáljam a festmények köré, hanem fordítva, feltételül szabtam magamnak, hogy csak azokból a képekből dolgozhatok, amiket az – egyébként nem éppen csúcskategóriás – mobilomon találok. Az esetleges, összevissza komponált életképeket pedig nem manipulálhattam. Íme az eredmény – ha csak fele olyan vicces és tanulságos lesz néznetek, mint nekem összeraknom volt, már megérte.
Munkácsy Mihály: Rőzsehordó nő (1873)

 

Munkácsy Mihály: Ásító inas (1868–69)

 

Mednyánszky László: Szerbiában (1914)

 

Benczúr Gyula: Hunyadi László búcsúja (1866)

 

Orlai Petrich Soma: Petőfi Debrecenben (1857)

 

Berény Róbert: Csellózó nő (1928)

 

Borsos József: Nemzetőr (1848)

 

Koszta József: Muskátlis kislány (c. 1917)

Nézegess még fotókat:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.