Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Árulja el valaki-kémia
Tanuljuk a kémiát a hetedikes lányommal. Már áttanulmányoztam a tankönyvet, de néhány kérdés tekintetében még nem hullott le a homály a szememről. Vagy mi a szösz...
Szóval...
1. Milyen érzékelhető tulajdonságokban különbözik egymástól a cinkpor, a kénpor, valamint a cinkszulfid?
(sose láttam egyiket se élőben, a könyvben sincs egy fotó sem, se egyéb támpont)
2. Állapítsd meg, hogy az alábbi felsorolt változások közül melyik kémiai, és melyik fizikai változás. Választásod indokold is meg!
- a zsír a benzinben feloldódik. Na, erre tippem sincs. Mindkettőt meg tudom indokolni, de csak csökevényesen.
A többit, miután órákig böngésztem a neten már tudom.
3. Miért nevezzük a magnézium égését kémiai változásnak?
(minden égés kémiai változás, nem?)
4. Készíts oszlopdiagrammot (MIIIT???) a levegő összetételéről. A függőleges tengelyen a százalékos összetételt jelöld, a vízszintesen pedig a százalékos összetételnek megfelelő magasságú oszloppal ábrázold az összetevők mennyiségét.
5. Hogyan lehet oxigént előállítani? (ha jól emlékszem, vízből, elektrolízissel, de erről egy mukk sincs a tankönyvben, nem tudom, van-e valami más egyszerűbb dolog...)
Hát, elsőre ennyi. Ahogy továbblapoztam, fogom én éltetni ezt a topikot, már látom!
Alapvetően nagy bölcsességre tettem ám szert! Az ÉLET addig ad fel nekünk egy leckét, míg meg nem tanuljuk. Ezt most a bőrömön érzem...Ellógtam a kémiórákat, mondván, nem lesz rá szükségem úgysem...most meg itt ez a témezáró a lányom feje fölött, és addig nem akarunk elutazni, míg fel nem készült... A fizikát 7végére halasztjuk...
Szóval, köszönöm, ha valaki tud segíteni.
Én egyszer a harmadikos nyelvtannal "véreztem el" - Főiskolai végzettségemmel együtt!
Szia Szeretném elkérni a válaszokat,ha lehetséges.
Gratulálunk! De ez nem rajtunk múlt...
Segítünk máskor is!
Nincs több napfény, nincs több pálma.
Jönnek a mínuszok!
Mínusz 20, de nem fok, hanem S Z Á Z A L É K!
Csak a készlet erejéig !!!
Sziasztok!
Csillagos ötös lett a dolgozat! Köszi nektek is!
Kémiai változásnál az elem(vagy mi?)anyaga változik,a fizikai változásnál meg a halmazállapota.Asszem.
De amúgy utálom az egész kémiát,fúúúúúúj,semmi logika nincs benne!!!!
Jó tanulást!!!! Nagyon izgi ez a kémia,ugye??? Nekem nemrég az elektronhéjak töltését és elektronnegativitást kellett tanulnom.Ált. isk.-ba még azt hittem hogy rosszabb már nem lehet,de sajnos mégis...
Ja,az elöző hozzászólásokat nem olvastam,ha esetleg már más is leírta volna a kémiai és fizikai változást.
Szia!
Az oldódás fizikai tulajdonság.
Kémiai reakció: régi kötések bomlanak fel és új kötések keletkeznek. Az égés kémiai reakció.
Oxigén előállítása: mi még anno hetedikesként vízből desztillációval. Nem mi, hanem a tanárunk. Egyik csőben hidrogén, másik csőben oxigén lett. Hidrogénből kétszer annyi, ebből következtettük ki a képletet, hogy H2O....
Érzékszervi tulajdonságok: szín, szag, íz - szerencsére színük alapján megkülönböztethetők az említett anyagok. Itt most lényegtelen, hogy milyen rácsosak, vagy elemek ill vegyületek, mert az nem szabad szemmel látható dolog
Vegyészként csak ennyit tudok segíteni. . Már félek mi lesz, ha a gyerekeim fogják a kémiát tanulni....
Ki mondta, hogy megcsinálom helyette? Együtt tanultuk. Én is élveztem, mert egy csomó dolgot elfelejtettem, sőt, sok dologra én sem tudtam a választ, még úgy sem, hogy ott volt a tankönyv előttem.
Nincs ebben semmi rossz, okosabbak lettünk mind a ketten.
Ja, az oxigén legegyszerübb előállitása az, ha klorofill tartalmu növényt-akár falevelet- erős fénnyel megvilágitod. Ekkor a fény hatására a klorofill a fény energiája segitségével széndioxidot köt meg, és oxigént szabadit fel. Egyszerü kisérlet: Ha egy falevelet vízbe teszel, és erős fénnyel világítod, akkor az oxigén buborékok formájában láthatóan felszabadul. (ezért kell a halaknak növény az aquariumba, ha oxigént nem adagolsz, nem túl nagy oxigéigényt a megvilágitott növények is biztositanak a halaknak. (egy gyengélkedő, "pipázó", fuldokló guppi jobban lesz, ha fénnyel világitott levél mellé rakod. Kémiai egyszerü előállitás a hypo-víz keverése. Vagy a hidrogén perioxid vizezése, remélem jól írtam le.
3 H2O2+2 H2O=5H2O+ O2+O' / felszabaduló O2 és naszcensz O'
gyakorlatilag O3 (ózon) ,de ez O2+O' -vá alakul, oda vissza. Ezek egyszerübbek a hidrolizisnél.
oxigént rengeteg módon lehet előállítani. Amit írtál jó, de a levegő cseppfolyósítása után forráspon különbségük alapján is. Ez fizikai változás , a víz bontása kémiai változás
Miért Te akarod megcsinálni a kémia leckét?
Miért nem veszi elő a lányod a füzetét?Nem olvasok vissza.
A S sárga
A Zn por szürke
A ZnS ha tiszta akkor akkor fehér, de kémiaórákon mindég egészen sötét a szennyeződéstől
Az oldódás általában fizikai változás. A zsír oldódása benzinben is
Hát ez nem is olyan nehéz!
Tudnám, miért kell olyan bonyolultan leírni!
Köszönöm!!!
ilyen az oszlopdiagram ------->
(nem a levegőről szól, hanem egy statisztika feladatomból vettem ki, ez volt épp kéznél)
függőlegesen (y tengely) vannak a mért értékek %-ban
vízszintesen (x tengely) vannak az összetevők (ami a levegőben van)
Hű akkor nem vagyok annyira nagyon hülye ahogyan elolvastam a többieket is....
Igen be van ígére a szülinapomra egy kis piros csoda....na majd meglátjuk, meg távol van még a szülinapom is...addig is álmodozom....Különben Te szerted? Meg vagy elégedve vele????
Kémiai változás az olyan változást, amelyben az anyag minősége megváltozik, új, más anyag keletkezik. Kémiaia reakciónak, kölcsönhatásnak is nevezzük.
Ezt nagyon aranyosan írtad...
Az égés definíciója,mert ezt még nem írták le a többiek,ha jól láttam:
Az égés általában oxigén jelenlétében történő,oxidképződéssel járó folyamat. ( oxidáció
Elemer, Zofika, köszönöm, neked is C3!
A kedvencem a pirosC3! Nekem viszont szaharaezüst van.
1. a színűkben -lehet, hogy nagyon primitív a válasz, de mintha úgy rámlene, hogy a kénpor sárga a cink-szulfid meg kék....
2. Oldódás inkább fizikai vagy nem????
3. Úgy emléxem volt a kémiai változáskak egy definiciója a könyvben abba kéne keresni a kérdésr a választ....
4. Olszlopdiagramm exel programmal készíthető vagyis x tengelyen az nitrogén oxigén egyéb anyagok y tengelyen nitrogén 73% oxigén 21% (ha jól emláxem)....
5. Én is csak ezt tudom...
8.-ban és gimiben is dícséretes ötös voltam kémiából.....mennyit felejtettem ez szégyen! Azért remélem valaki majd megerősít...vagy cáfol....jó kémiázást!
Szia!
Kénpor- sárga színű - molekularácsos, elem, tehát nem vegyület
Cinkpor - sötétszürke - fémrács - ez is elem
Cink-szulfid - fehér por - ez vegyület, ionrácsos
Az oldódás fizikai, mert nincs kémiai reakció az oldódás folyamán (ebben az esetben, mert egyébként előfordulhat)
Mg égése- mert az oxigénnel reagál: 2Mg + O2 ---> 2MgO
A levegő 20% O2, 79% N2, a többi egyéb anyag, pl, CO2, Ar...stb
O2 előállítás: KMnO4 + H2O2 ez a laboratóriumi előállítás általában
szerintem is az égés kémiai változás
cinkszulid: fegér vagy sárgásfehér kristályos vegyület.
kénpor: sárga por
cinkpor: fémes fényű
Nos.
Oszlopdiagram. Excell. Diagramvarázsló. oszlop diagram.
Oldódás. szetrintem fizikai változás.
minnyá folytatom...
az én fiam is hetedikes...egyelőre boldogul, de ilyen kérdésekkel még nem futottam össze...
google, vagy egy kémia szakos egyetemista innen:
http://www.magantanar.click.hu/
én innen fogok lassan keresni neki matek-fizika-kémia stb stb-témakörben tanárt...iszonyú nehéz, amiket tanulnak!!!!én már rég lemaradtam