Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Elfogadta a kockázatos életet Erőss Zsolt felesége
2013-05-22 12:031.
Létrehozva: 2013. május 22. 12:03
Cikkünk születésének pillanatában még nincs biztos hírünk arról, mi történt Erőss Zsolttal, aki műlábbal is nekiindult, hogy megmássza a Föld harmadik legmagasabb csúcsát. Felesége, Sterczer Helga kicsi gyermekükkel várja haza.
Nők Lapja Café: Elfogadta a kockázatos életformát Erőss Zsolt felesége
Nők Lapja Café: Elfogadta a kockázatos életformát Erőss Zsolt felesége
Látod, hogy nem látod?
Nem a leereszkedésnél engedték volna maguk elé, hanem a felmászásnál.
Attól, hogy valaki feleslegesnek tart valamit és nem fizet, az nem jelenti azt, hogy akkor keveset kaptak.
1. vannak irott es iratlan szabalyok amik mindenkire ervenyesek ilyen helyeken
Csucsdijat mindenkinek fizetni kell, aki nem fizet az csal.
2. nem a serpaknak fizetnek zsebbol zsebbe sem szamlara .
Ez egy viragzo iparag am.
Egy jol szervezett uzletag,olyan utazasi irodafele,
ahol a turat szakertok
osszeallitjak ossze es ok valasztjak ki az elelemszallitokat a teherhordozokat es ok fizetik is ki azokat.Vannak etikus es etikatlan szervezok .
Attól, hogy valaki feleslegesnek tart valamit és nem fizet, az nem jelenti azt, hogy akkor keveset kaptak.
1. vannak irott es iratlan szabalyok amik mindenkire ervenyesek ilyen helyeken
Csucsdijat mindenkinek fizetni kell, aki nem fizet az csal.
2. nem a serpaknak fizetnek zsebbol zsebbe sem szamlara .
Ez egy viragzo iparag am.
Egy jol szervezett uzletag,olyan utazasi irodafele,
ahol a turat szakertok ossze es ok valaszjak ki az elelemszallitokat a teherhordozokat es ok fizetik is ki azokat.
És mivé váltak a szemedben?
Mert amit én olvastam, szintén eredeti nyelven, abból az jött le, hogy "kis ország, kis pénz". És ezt vissza lehet vezetni a régebbi expediciókra is.
Meg aztán itt van dr.Gárdos Sándor. Akinek a halálát szintén Erőss Zsolt nyakába varrják. De miért? Gárdos Sándor mégcsak nem is Zsolttal mászott! Keresztesi Koppány volt a mászótársa, amikor közölte vele, hogy valamiért még visszamegy a táborba. És a visszaúton lezuhant. Erőss Zsolt a környéken sem volt.
Nem értem én ezt.
"ahhh és a Blikkben is ott van a cikk végén, hogy hány ember halt meg Erős mellett....megjegyzem ezt már más újság oldalán is olvastam..."
Meglehetősem unfairnek tartom ezt. Bármely újság oldalán olvastad. Hogy valamely szinten Erőss Zsoltot próbálják felelőssé tenni a vele egy expedicióban résztvevők haláláért.
Mindjárt itt van az első, Reinhard Wlasich. Ő a 8300 m magasan álló táborban halt meg valószínűleg tüdő és agyödémában. 1996 volt, Erőss Zsolt 28 éves, az első expediciója 8000 felett. Wlasich 45 éves rutinos hegymászó, kinek kellett volna jobban tudnia, hogy 8000 méter felett nem lehet "pihenni"? Ha már ott vagy, mozogni kell, vagy le, vagy fel, neki kellett volna ezt tudnia, ő volt a tapasztaltabb.
Miután kómába esett, Erőss Zsolt kétségbeesetten kért segítséget a közelben állomásozó britektől , akik oxigénpalackkal ugyan segítettek, (ők azért bírták, mert nekik volt oxigénjük), de közben elmagyarázták neki, hogy erről a szintről senkit sem lehet megmenteni, és ha ő életben akar maradni, nagyon gyorsan kezdje el az ereszkedést.
"Listen. Your friend is definitely going to die. You have to get off the mountain or you'll die too. Do you understand?"
Ennek ellenére Erőss a társa mellett maradt, ameddig az meghalt.
Ha valakit érdekel, és tud angolul, érdemes elolvasni a britek blogját.
http://classic.mountainzone.com/climbing/99/ex cerpts/everest/
Alighanem Erőss Zsolt akkor szembesült először a 7000 m fölötti mászás farkastörvényeivel.
Azt hittem, hogy az Atya Úristent linkeled be, aki onnan fentről látott mindent, ehelyett egy kommentelőt....…
Nyilván amikor Kiss Péter Erőss Zsolt segítségére sietett, majd a masszírozása után továbbindult lefelé, akkor nem magára hagyta Erőss Zsoltot, hanem az már jobban volt, és így szintén ereszkedett lefelé! Innentől pedig már nem sokat tudunk…
Ezzel az erővel akár még az is lehet, hogy Erőss Zsolt miután Kiss Péter eltűnt ill. megszakadt vele a kapcsolata, ahelyett hogy lejött volna úgyszintén a társa segítségére sietett, ezzel egyidejűleg kért telefonon segítséget!
Én nem hiszem, hogy a hegymászók mindenben utasításokat követnek! Szerintem élhetnek a lelkiismereti szabadság és egyéni mérlegelés jogával!
Tehát ha valaki úgy dönt, hogy a másik segítségére siet, és ez okozza a vesztét, az attól még nem a mentésre szoruló társ hibája. Főleg ha abból indulunk ki, hogy bizonyára a társa is ezt tette volna! Tehát Kiss Péter nem Erőss Zsolt miatt halt meg! Ezt én még laikusként is átlátom!
Ha ez így történt, akkor viszont valóban dicsérendő és említésre méltó döntés volt Kiss Péter részéről, hogy a segítségére sietett!
Az, hogy Erőss Zsolt személye nagyobb nyilvánosságot kapott nem csökkenti Kiss Péter érdemeit, csupán annyit jelent, hogy több eredményes csúcsdöntése volt, ennél fogva ismertebb és elismertebb hegymászó! Ennyi és nem kell többet belemagyarázni!
Mellesleg dezsavu érzésem van, amikor Horváth Tibor meghalt, akkor is mentek Erőss Zsolt ellen a támadások, és ő meg tudta védeni magát!
Most is mondanám, hogy hallgattassék meg a két másik fél is! De sajnálatosan ők örökre elhallgattak! Az igazság kettejüknél odaát van! Nyugodjanak békében!
--------------------------------------------------------- -
„Mennyivel könnyebb itt, mint a való életben, mert nem kell cipelnünk magunkkal szavaink súlyát, nyugodtan hátra hagyhatjuk magunk mögött a topikban!„ üdv.: KGy
Pl. ezeken:
http://hvg.hu/sport.extrem/20120612_Mecs_Lasz lo_interju?FullComment=true#comments
https://docs.google.com/document/d/1HdY8bZLznal7d 4HmRDklawC_ep8b4JTej6vQYIiqEyo/edit
http://4bakancs.wordpress.com/tag/annapurna/
Klein Dávidtól nem találtam hasonlót, igaz nem is kerestem.
Koszonet !vannak nyelvi megertesi nehezsegeim;-)
A cikket meg el sem olvastam
tamtamtam "kerdeset" felreertetted...
A majus 22.- e ota olvashato cikkben meg mindig Helganak nevezik Eross Zsolt Hilda nevu feleseget!
A temahoz nem szolok hozza, engem nagyon felkavart az egesz törtenes aztan pedig a kommentek.
Kivanom, hogy Eross Zsolt es Kiss Peter nyugodjanak bekeben!
nem
olyan emberek beszámolói, akik ott voltak, fent a hegyen
nem véletlen, hogynapokig én nem szólaltam meg ez ügyben, nem volt véleményem, mert nem vagyok érintett, nincs közöm ahegymászáshoz, nem is érekelt
csakhogy olvastam néhány cikket, a spanyol nyilatkozatokat volt szerencsém ereeti nyelven is olvasni, utána végigolvasgattam az expedíció saját honlapját és meglepődve tapasztaltam, hogy sajnos szóról igaz, amit mondtak mások...
és innentől kezdve megváltozott a véleményem, áldozatokból átváltoztak vmi mássá aszememben
Bennem az is felmerült, hogy amikor a "Nagy" ember lábát maszírozta Kiss Péter akkor nem mondta neki, hogy húzzál öccsi, hagyjál, menjél lefele.
normalis ez a kerdes ?szertem ilyenkor akkor sem menti az ember sajat eletet , mert elotte orakkal , napokkal talan a masiknak koszonhete sajatjat es bizik benne hogy ketten egyutt talan....
Kulonben a fiatalabb hamarabb felert es vissza is fordult , mert voltak
akik leereszkedesnel maguk ele engedtek volna de ezzel nem elt . Varta
a tarsat .
nem tudom...
Kiss P. nem volt hulyegyerek, profi hegymaszo volt, nem hinnem hogy meg kellett volna neki mondani hogy mit csinaljon...
de ismetlem, en nem tudom hogy mi tortent... (ahogy mas sem)
talalgatasok, feltetelezesek... igy kellett volna, ugy kellett volna...
ha a nagymamank kerekei lettek volna...
Nem nem ketten voltak tobben mas orszagok expedicosaival. Valahol olvastam talan spanyol vagy olasz weblapon, hogy a fiatalabb joval hamarabb felert es bevatra a labnelkulit, aki szokatlanul sokaig fenykepezkedett es kommunikalt az altaborral.
Sot a fiatalabb hamarabb is visszaindult es a tobbiek elore engedtek volna leereszkedesre , de nem elt vele, mondvan hogy varja tarsat .
Kulonben meg a mentes penz kerdese, de s mentok lehetetlen helyzetekre el sem indulnak .Halottat meg nem hoznak le. Ezt minden hegymaszo tudja .
Bennem az is felmerült, hogy amikor a "Nagy" ember lábát maszírozta Kiss Péter akkor nem mondta neki, hogy húzzál öccsi, hagyjál, menjél lefele.
Erőss Úr nem volt tisztában azzal, hogy meg fognak halni? Vagy egyedül félt, és nem akart magára maradni?
Nyugodjanak békében. Az igazság velük együtt a hegyen maradt.
További jó beszélgetést.
sziasztok
Úgy gondolom, ha valaki hsz-ei többségében ellentétesek az én beállítottságommal, véleményemmel, attól még lehetnek közös pontok, aminek hangot is adhatok.
Ebben nem látok problémát, sőt.
nem ketten voltak, mert mások is másztak akkor egy olasz és spanyol, a spanyollal történetesen egyszerre értek fel a csúcsra
rádiókapcsolatan voltak az expeíció vezetőjével, nem tujuk, mi hangzott el, nem tudjuk, magától várta-e meg a csúcson Erősst, vagy kérésre, ahogy azt sem, magától forzult-e vissza
de ha magától, akkor is azt kellett volna neki rádiózni, hogy MOST indulj lefelé, ha élni akarsz, magadal törődj
már ha ő számított valamit...
ami előtte zajlott, serpa, nem serpa, kötél, nem kötél, fizetünk, nem fizetünk... arra is a legjobb tanú Soria, mert ő próbált csapatot szervezni a mászókból. És sajnos, ha úgy volt, ahogy mondta (s amit nem is cáfoltak a magyarok), az sajnos hozzájárulkt ahhoz, hogy miért nem volt mentés, gyors mentés, hatékony mentés
:) koszonom!:)
en pontosan ugyanezt gondolom -kivetelesen :-DD - a kommentjeidrol!:)