Medrol - tapasztalat

satnya
Létrehozva: 2012. március 12. 09:27

Sziasztok!

 

Bár remélem, hogy nem sokaknak van tapasztalata a medrollal kapcsolatba, de ha esetleg mégis van valaki...

Hosszú évek óta szedem a medrolt és ismerek elég sok mellékhatását sajnos, de az utóbbi két hónapban megkellett emelni a fellángolás miatt és újabb (?) mellékhatást észlelek, ami nagyon riasztó számomra: izomgyengesség. Van esetleg valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?

 

Várom a véleményt vagy tapasztalatot. Köszönöm!

24 hozzászólás
  1. 2018. szeptember 9. 10:1524.

    szia hogy tudsz igy élni én is medrolt szedek őrült fájdalmaim vannak, alig vagyok magamnál

    előzmény:
    veracsek (8)
    2012-03-12  10:35
  2. 2012. november 16. 08:4523.

    Szia!

     

    Sajnos sok-sok évvel ezelőtt volt egy látóideg gyulladásom és akkor infúzióban, majd tabletta formájában kellett szednem egy ideig. Hálistennek teljesen felgyógyultam és azóta is panaszmentes vagyok.

    Viszont nekem iszonyú mellékhatásai voltak és alig vártam, hogy abba hagyhassam a szedését, illetve kiürüljön a szervezetemből mert annyira kicsinált

     

    Izomgyengeség, izomgörcsök, koordinációs problémák, azaz mozgás és beszéd koordinációs gondok.

     

    A Medroll elhagyásával ezek is eltűntek. Soha, soha többé nem akarok vele találkozni, ha lehetséges.

    előzmény:
    satnya (1)
    2012-03-12  09:27
  3. 2012. november 15. 20:3522.
    Sziasztok! Én már majdnem 4éve szedem a medrolt. Már műtöttek szürkehályogra,mert az is az egyik mellékhatása. Végtagfájdalmaim nekem is vannak hébe hóba,de az orvos szerint ez ekkora adag mellettt amit szedek " normális"! Én szedek mellé kálium tablettát is. Hajhullás az nálam is van bőven,de az más gyógyszerttől!
  4. 2012. augusztus 21. 22:3921.
    Sziasztok! 
    Május eleje óta kell szednem medrolt egy elég ritka autoimmun betegségre. 32mg-ről indultam és fokozatosan csökkenti az orvosom az adagom, jelenleg 8 mgnél tartok, és ha minden jól megy, ha az égiek is úgy akarják, sőt le is kopogom, akkor 3-4 hónap múlva el is hagyhatom. Sajnos egy igen kellemetlen(enyhén szólva) mellékhatás jelentkezett, elkezdett szőrösödni az arcom. . . :S Akinél ugyanez a probléma jelentkezett, ő mit kezdett vele? Mit lehet ilyenkor tenni? Eltávolítattni nem merem, mert sokan mondták, írták hogy erősebb lesz tőle és rosszabb lesz, illetve az ellenkezőjét is mondták, hogy ritkul tőle és nem lesz rosszabb. Tudna valaki bárminemű tapasztalatot mondani róla? :( Igen bizonytalan vagyok, illetve nagyon ideges is, és rendkívül félek, hogy ne adj Isten ezzel kell együtt élnem életem végéig! :( 
    Bárki, bármit tudna mondani, azt nagyon megköszönném! :( 
    Soyuna
  5. 2012. március 12. 17:4820.

    Egyszer már megette a hozzászólást az nlc, úgyhogy ha 2x jelenik meg, bocsi:

     

    Készítettek neked labort azóta, hogy a magasabb mennyiséget szeded? Ha igen, a szérum káliuszinted érdemes megnézni, hogy a megfelelő tartományban van-e, illetve mindenképp mondd el a dokidnak is az izomgyengeséget.

    előzmény:
    satnya (18)
    2012-03-12  13:03
  6. 2012. március 12. 17:4419.
    Készült azóta laborod, mióta szedett a magasabb  mennyiséget? Ha igen, a szérum káliumszinted normális? 
    előzmény:
    satnya (1)
    2012-03-12  09:27
  7. 2012. március 12. 13:0318.
    Izomgyengességre vagy a többi mellékhatásra?
    előzmény:
    payaboy (17)
    2012-03-12  12:49
  8. 2012. március 12. 12:4917.

    10 év tapasztala, szintén autoimmun.

     

    Szedj mellé Q10 vitamint, lehet hogy csak véletlen, de bejött.

  9. 2012. március 12. 12:4316.

    Apukám szedi néha a legvégső esetben, de előjönnek nála is a mellékhatások. Ilyenkor borzasztóan fájnak az ízületei és alig tud pl. a székről felállni is.

    Sohasem szedi sokáig és ahogy javul az alapprobléma, abba is hagyja (két komoly betegsége is van, nem vagyok biztos benne, hogy melyikre szedi).

    előzmény:
    satnya (1)
    2012-03-12  09:27
  10. 2012. március 12. 11:3315.
    Köszönöm a segítségeket és válaszokat. Úgy tűnik türelem kell hozzá amig csökkenteni tudom a gyógyszert és újra régi lesz az erőm. Addig meg próbálok sokat sétálni és előre nézni.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_994944 (14)
    2012-03-12  10:55
  11. Torolt_felhasznalo_994944
    Torolt_felhasznalo_994944
    2012. március 12. 10:5514.
    Nem. Csak lassan volt csak szabad abbahagyni, mert elvonási tünetekkel jár.
    előzmény:
    satnya (5)
    2012-03-12  10:17
  12. 2012. március 12. 10:5113.

    nagyon helyes, tegy igy. 

     

    (egyebkent van vitamin-es asvanyianyag-kombinacio, amit szedhetsz, de leginkabb nagy mennyisegben ehetsz, de ezt is kizarolag az orvos jovahagyasaval lehet tenni, ezert nem is irom a kombinaciot.) 

    előzmény:
    satnya (12)
    2012-03-12  10:46
  13. 2012. március 12. 10:4612.
    Edzőteremben semmiképp nem mennék, most otthon "csak" taposok és óvatosan tornázom. Nem is tudnék sokat a lábszári nyíltseb miatt. KÉt hét múlva kell visszamennem kontrollra és akkor majd jól kikérdezem az orvost, hogy mit tanácsol és mit ajánl.
    előzmény:
    semiramis (11)
    2012-03-12  10:41
  14. 2012. március 12. 10:4111.

    meg valami: EGYEDÜL NE tornazz, eszedbe ne jusson lemenni egy edzöterembe es rendesen edzeni (meg)!! ha ennyire gyenge vagy, specialis gyakorlatok kellenek, ezeket egy sporttermi edzö NEM ismeri, a neked megfelelöket kivalogatni közülük nem tudja!!

     

    CSAKIS erre specializalodott fizioterapeuta, CSAKIS a kezelöorvossal együttmüködve! de ö minel elöbb! 

    előzmény:
    semiramis (9)
    2012-03-12  10:36
  15. 2012. március 12. 10:3810.

    Szia! Nekem aztán van tapasztalatom a Medrollal...Igen, van izomgyengeségem is. Tuképpen hónapok óta sok fehérjét pisilek, amit az izomzatból bontott le a szervezetem, ettől van az izom sorvadás és gynegeség.

    Már leszokó fázisban vagyok, és az erőm is csak lassan tér vissza. 

    előzmény:
    satnya (7)
    2012-03-12  10:32
  16. 2012. március 12. 10:369.

    az izomgyengeSeg kompenzalasara egyetlen gyogyur van: TORNA. fizioterapeuta megtanutja neked a gyakorlatokat. a tüdödet es a legzesedet is edzheted, szinten fizios vagy legzesterapeuta tanithat meg ra/kezelhet. kerj a KEZELÖORVOSODTOL a megfelelö fiziora, a megfelelö intezmenybe beutalot.

     

    jobbulast! 

     

     

    ui: SEMMILYEN itt ajanlott csodaszart NE szedj be, autoimmun megbetegedes (de rak eseten is) kontraindikalt, ART!!

    előzmény:
    satnya (1)
    2012-03-12  09:27
  17. 2012. március 12. 10:358.

    Sajnálom, többet nem tudok segíteni.

    Csigolyaroppanásaim nekem is voltak, 6 db. csigolyám van teljesen vagy részben megroppanva, de ezek az alapbetegségem miatt keletkeztek, nem a medroltól. 

    előzmény:
    satnya (7)
    2012-03-12  10:32
  18. 2012. március 12. 10:327.
    Köszönöm, elolvastam. Sajnos, ezeket ismerem...mármint a mellékhatásait. Túl vagyok már a szürkehályogműtéten, néhány csigolyatörésen, most éppen egy nyílt sebbel járok kötözésre az elvékonyodott bőr miatt, de az izomgyengesség az ami nagyon aggaszt. A medrolos tájékoztatóban benne van mint mellékhatás, de gondoltam hátha valakinek van ezzel kapcsolatban személyes tapasztalata is.
    előzmény:
    veracsek (6)
    2012-03-12  10:28
  19. 2012. március 12. 10:286.

    Nekem is kellett szednem egy ideig medrolt, egy daganatos betegség miatt, én nem észleltem semmilyen mellékhatást, igaz, kis adagokat kaptam, és csak kb. 2 hónapon át.

     

    Talán ez segít Neked! 

    előzmény:
    satnya (1)
    2012-03-12  09:27
  20. 2012. március 12. 10:175.
    és voltak mellékhatásaik?
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_994944 (4)
    2012-03-12  10:10
  21. Torolt_felhasznalo_994944
    Torolt_felhasznalo_994944
    2012. március 12. 10:104.
    Az én gyerekeimnek jelentős segítség volt az akupunktúra, jelentősen lehetett csökkenteni a gyógyszer adagot.
    előzmény:
    satnya (3)
    2012-03-12  10:05
  22. 2012. március 12. 10:053.
    Sajnos autoimmun-betegség miatt kell szednem. Most egy fellángolás miatt nagyobb dózisban és ciklophoszfamidot is kapok intravénásan. Valamelyiknek pedig lehet izomgyengesség mellékhatása, vagy "csak" a leggyengített szervezet vonszolja magát, de nagyon riasztó. És a légzés is nehezebb...gondolom a légzőizmokat is "rendezi"
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_994944 (2)
    2012-03-12  10:02
  23. Torolt_felhasznalo_994944
    Torolt_felhasznalo_994944
    2012. március 12. 10:022.

    Az komoly gyógyszre, a gyerekeim is ettek ilyet.

     

    Léguti panaszaid vannak? 

    előzmény:
    satnya (1)
    2012-03-12  09:27

Címlapról ajánljuk

Legnépszerűbb cikkek