Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Elfogadta a kockázatos életet Erőss Zsolt felesége
2013-05-22 12:031.
Létrehozva: 2013. május 22. 12:03
Cikkünk születésének pillanatában még nincs biztos hírünk arról, mi történt Erőss Zsolttal, aki műlábbal is nekiindult, hogy megmássza a Föld harmadik legmagasabb csúcsát. Felesége, Sterczer Helga kicsi gyermekükkel várja haza.
Nők Lapja Café: Elfogadta a kockázatos életformát Erőss Zsolt felesége
Nők Lapja Café: Elfogadta a kockázatos életformát Erőss Zsolt felesége
Éppen ezért húzok a serpákhoz.
Ha serpák szolgáltatásával nem vagyok megelégedve, akkor a következőképpen fogalmazok... átfordítva magyarokra, hátha úgy jobban értitek..
Voltunk egy magyar szállodában. Sajnos most sokkal rosszabb volt a kiszolgálás, mint régen. Nem volt jó a kaja, a szobák tisztaságával is baj volt, és amikor reklamáltunk, akkor udvariatlanul bántak velünk... Pedig fizető, jól fizetp vebdégként elvártuk volna, hogy a pénzünknek megfelelő kiszolgálást kapjunk.
Vagy:
Voltunk egy magyar szállodában... hogy ezek a magyarok milyen bunkók! Sokkal bunkóbbak, mint reégen. A kaja pocsék volt, nem tudom, mire olyan büszkék, hogy magyar konyha, meg minden, zsírpacsnikban úszó mocsingot kaptunk... Ráadásul ez a koszos népség még a szobánkat se volt képes kitakarítani, azt hitték, ami az ő putrijukban megfelel, nekünk is jó lesz, pedig tudhatnák, hogy mi visszük a pénzt, nélkülünk még mindig túrhatnák a földet vagy éheznének, ezért jobb lenne, ha összekapnák magukat és csendben kinyalnák a s--öünket.
Nos, van különbség?
Ja, mindig van két verzió.
De ne felejtsd el, Moroéknak (főleg nekik!) a hegymászás úri passzió. A serpáknak egy ilyen expedició egy egész évi megélhetés.
a serpák verziója:
http://www.alanarnette.com/blog/2013/04/30/ everest-2013-the-sherpas-viewpoint/
Nem utazott. Az expedicióban négyen vettek részt:
Kollár Lajos, Erőss Zsolt, Kiss Péter és Jaroslav Dutka.
Pénteki hír:
"Vincze Szabolcs szóvivő, aki az MTI-nek elmondta, hogy a magyarok valószínűleg már elhagyták az alaptábort és útban vannak a nepáli főváros, Katmandu felé."
És ebből mit akarsz kihozni?
Igazuk van, én is felháborodok, ha nem kapok a pénzemért sz.rt se.
legyen...
erre gondoltam:
Kis kitérő még a sherpákra! Hígul a mezőny. Tele vagyunk fiatal, pökhendi legényekkel, akik jóval többet hisznek magukról. Illetlenek, tiszteletlenek, tudatlanok. Nem kell csak a szakácsunkat és udvartartását említeni. Persze van 1-2 rendes is. De a tendencia ez! Nem árt egy kis rendreutasítás, hamár fizetnek nekik! Rohamosan kezdik elfelejteni, hogy a megélhetésüket fedezik az expedíciók, trekkingesek és egyéb kirándulók, utazók. Az alaptábori legények is naphosszat lődörögnek, hallgatják a telefonzenét, a budiból kidől a szar, nincs kézmosó csak bizgatásra és egyre több minden csak bizgatásra. Régebben ez magától értetődő volt. Régebben! Most meg újabban van! Vagy itt is égtáji problémák vannak: a Himalája legkeletibb nyolcezresénél vagyunk. Hacsak az nem?
Meg erre:
A sherpa probléma, bizony az is időszerű, hallottunk simone Moroék ügyéről is. Véleményem szerint, ha ebben a szezonban, illetve a végén nem születik a sherpákat foglalkoztató irodák és a mászók között egy ezirányú egyeztetés (össz. Himalájára vonatkozó, Nepali Alpin Szöv., vagy Turisztikai Minisztérium) akkor komoly bonyodalmakra számíthatunk a közel jövőben! Legfőbb probléma egy generáció váltás és a színvonal hírtelen esése a szolgáltató részéről. Ebben a sherpáknak nagy szerepük van! Azt veszem észre, hogy az amúgy színvonalas Sewen Summit szolgáltatási rendszere is jelentősen visszaesett. Nincs ellenőrzés, fiatal tapasztalatlan és felkészületlen a gárda java, tiszteletlen és pökhendi.A régi, tapasztalt erők kikoptak! Utaltam már a szakácsra, aki teljesen felkészületlen és pofátlan. Lecseréltük, nem ő a szakácsunk, csak ez 3 hetes leisztung, haragvással és vitákkal. Miközben a paradicsomleves: melegvízben leforrázott! , égetett, büdös, fokhagymalé! (paradicsom semmilyen formában nincs benne!) Naponta 2x is, ha úgy gondolja! Tehát szolgáltatás! Elsőfokon hiányzik az ellenőrzés. Az irodák gomba mód szaporodnak és ezzel hígul a szolgáltatás színvonala is!
És még idézgethetnék, de minek...
Az öreg spanyol serpái rakták ki a köteleket addig is, akik viszont nem mentek tovább, így érthető, hogy a kötél sem ment magától.
http://sportgeza.hu/extremsport/2013/05/23/a_sp anyol_hegymaszo_8300_meternel_kiszallt/
El kellett volna még az indulás előtt dönteni, hogy akkor ki kire számíthat. Erőssék eddig azt kommunikálták, hogy a hegyen mindenki csak magára számíthat.
"Azzal vádolni egy expedíciót, hogy nem hajlandó fizetni a serpákat, egyszerűen nonszensz, leginkább azért, mert a magyar expedíció egyik kimondott célja, hogy nem is szeretne serpák segítségével feljutni a csúcsra. A kirakott fix kötelekért pedig a magyar expedíció is fizetett, a csúcstámadáskor pedig a kettes táborig taposták a nyomot. Nem szívesen hozok most az élet más területéről példákat, de megvédendő a magyar expedíciót, el kell mondanom, hogy ezzel vádolni egy "tisztán mászó" alpinistát olyan, mintha kinevetnénk egy profi atlétát, hogy miért nem doppingol többet, mert így sosem fogja utolérni Usain Boltot. A példa természetesen túloz, de érzékletes szerettem volna lenni."
http://himalajaexpedicio.postr.hu/
"A csapatok meglepődtek is vagy 1 órán keresztül, mely helyzet hajnali fél öt körül eléggé fagyás veszélyes a -30 fokos hidegben áldigálni és új stratégiát kidolgozni. Persze ehhez a sherpás-oxigénes népség nem alkalmas, ehhez mászók kellenek. Be kell vállalni egy 200 méteres, biztosítás nélküli fölmenetet 8300 méteren."
Ha erre gondoltál, itt nem a serpákat fikázzák, hanem a serpa és oxigén használatával mászó csapatokat.
Ő is utazott Nepálba.
serpás: http://himalajaexpedicio.postr.hu/lajos-beszamoloja-par-s zo-a-sherpakrol
ez pedig a köteles-serpás: http://himalajaexpedicio.postr.hu/lajo-jelentese-fix-kote lek-nelkul-folfele-3-ora-a-csucs
A végeredményen sajnos már nem változtat.
Kollár a blogon csúnyán írt a serpákról is.
Az pedig nem igaz, hogy 'serpák nélkül', önerőből másztak, hisz használták az oxigénpalackos serpák által kitett köteleket.
nem idéztem be mindent... de voltak a serpák mindenek csak úriemberek sem... leírták, hogy lusták, piszkosak, büdösek, köpködnek, stb.
tényleg olvasd el, nekem nincs időm kikeresgetni
guglibí írd be: himalája expedíció, kétféle változat van (nem tudom miért), az egyik a hosszabb, részletesebb, vagy 50-60 post van az indulástól, a másik egy szerkesztett, rövidebb változat, ott tényleg nem bántják a serpákat, mert kimaradtak azok a részek...
Visszaolvastam a hozzászólásaidat, sehol nem láttam, hogy "leszólták" volna a serpákat.
Egyszerűen úgy gondolták, nekik az a teljesítmény, ha serpák nélkül teszik meg az utat.
Ha maguknak cipelik a cuccot.
Lehet, hogy álságos ez, hiszen ők is használják a serpák által kiépített köteleket, ha jól értelmeztem ezért fizettek is valami 400 dollárt, meg ők taposták az utat az egyik táborig.
Nem annyira a serpákat szólták le szerintem, mint a serpákkal mászókat. Ez bizony így volt. És tényleg nem volt szimpatikus.
Szerintem nem volt rá pénzük a magyar expedicióknak (kissé meglepő volt számomra, amikor olvastam, hogy 200! dolláron alkudoztak). Így aztán sportszerűségnek tűntették fel azt, ami inkább a pénztelenségből adódott. Talán ez az oka a magyar expediciók viszonylag nagyszámú áldozatának...
Végigolvastam az expedíció blogbejegyzéseit április elejétől a tragédiáig.
De igen, leszólták őket.
Ha nem olvastad, nincs kedved stb., ide is beidéztem az inkriminált részeket, keresd vissza.
Szerintem nem szólták le a serpákat, egyszerűen nem volt pénzük felfogadni őket. De a munkájukat igénybe vették. (rögzitett kapaszkodó kötelek)
Az meg ne az ő hibájuk legyen már, hogy számukra az oxigénpalack nélküli mászásnak van sportértéke.
Mivé változtak a szememben...
Leírtam már.
Két dolog volt nagyon nem szimpatikus EZS és Kollár részéről. Az egyik a nagy fehér ember pökhendisége, ahogy folyamatosan leszólták a serpákat, meg más hegymászókat, akik velük együttműködve másztak.
A másik, ami kirajzolódott nekem és megütközést keltett bennem az a felelőtlenség a fiatalabb hegymászóval szemben.
Kifejezetten csak kötöttségek nélküli kapcsolatot keresett,..
meg is ertem en is azt tennem a jelenlegi helyzetemben, ha tehetnem .
Kulonben nekem meg etezsett volna is . Nyugodjek bekeben.
Értettem, hogy a cikkben jól szerepel a neve, csak az indítóban nem, azért másoltam be.
mi a gond vele?