Fogamzásgátló és fogyás

lulu24
Létrehozva: 2018. január 21. 16:42

Sziasztok! 


Jó régóta olvasom ezzel a témával kapcsolatos kérdéseket és válaszokat, ezért úgy gondoltam felteszem a saját kérdésemet is ami már nagyon régóta motoszkál a fejemben. Közel másfél éve szedem a Lindynette 20 tabit, amit eredetileg menstruáció szabályzására írtak fel, illetve polycysta "kipucolására". Mielőtt a PCOS téma feljönne, voltam kivizsgáláson, se az IR se semmi nem mutatkozott, szimplán genetikának illetve az akkori hatalmas stressznek volt betudható a dolog. Természetesen, azóta voltam nőgyógyásznál, minden tökéletes, minden szuperül működik. Leszámítva 1-2 mellékhatást. Másfél év alatt felcsúszott közel 5-6 kiló rám, ami a nűgyógyászom szerint jó helyre ment ( megmosolyogtam amikor ezt mondta, imádom a csávót ), mivel nagyobb lett a cicim, illetve kicsit kikerekedtem azóta amióta elkezdtem hozzá járni. Ez mind szép és jó, csak engem ez megbolondít. 163 centi vagyok és számomra az 50 kiló, ami anno voltam, maga volt a tökély, pont jól éreztem magam a bőrömbe.


Most viszont ha bele is döglök, akkor se tudok tabi mellett lefogyni, csak maximum abban az egy hétben amikor nem szedem és lemegy rólam az a sok víz. Hozzáteszem, világ életembe keveset ettem, több évig aerobikoztam és imádok futni, amikor csak tehetem pedig kondiban vagyok. Természetesen ahogy teltek a hónapok így alattomosan jöttek fel rám a kilók, bár nem tudok ilyen tendenciát mondani hogy pl minden hónapba egy, mivel ha épp stresszes időszak ért és kb semmit nem ettem az idegsségtől, akkor lement úgy 2 kiló. Mindemellett, rettentő narancsbőrös lettem, a cicim állandóan feszül és mindig csomós, csak abban az egy hétben nem, amikor megjön. Pattanások terén nem változott semmi, sose voltam pattanásos tipus úgyhogy ezen a téren nem tudok mit mondani. Kicsit visszatérve magára a gyógyszerre, eleinte valami tesztgyógyszert akartak felíratni, de nem akartam, így a Lindynette jött szóba, amivel a súlygyarapodáson kívül semmi bajon nem lenne és egyik ismerősöm nőgyógyászként a saját lányának is ezt írta fel, szóval úgy voltam vele hogy akkor nem lehet olyan rossz. 


Ahova feljött rám a felesleg, az a cici, comb és a csípő, és hiába több hónapnyi futás, kondi, aerobik, és mértékletes evés, egyszerűen nem akar ez a felesleg leolvadni rólam és ez rettentően elnyomja minden önbizalmam. Párkapcsolatban élek, nem tervek most kilépni belőle és nyilván kényelmesebb a gyógyszer mint a kedvlohasztó óvszer felhuzogatása, de párom még így is támogatná, hogy hagyjam abba, hogyha ezzel visszanyerném a régi önbizalmam és kedvem. Bocsánat a hosszú regényért, lényegében az lenne a kérdésem, higy ti tapasztaltatok fogamzásgátló mellett ilyet, vagy esetleg az abbahagyása után súlygyarapodás terén mi változott nálatok? Megéri abbahagyni pár nemkívánt kiló miatt vagy inkább élvezzem a biztonságot és a zavartalan együttléteket? 


Előre is köszönöm! Lulu 


 

Legnépszerűbb cikkek