Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

18. kerületi iskolák

Kinga81
Létrehozva: 2018. január 14. 09:17

Véleményeket szeretnék az alábbi iskolákról Piros, Darus, Gulner:


Piros iskola: versenyistálló? valóban katonás a fegyelem? intő a késésért? egyformán kell mindenből teljesíteni? milyen valójában ez a suli? nagyon okos, de lustább-makacsabb gyerkőcnek van ott helye?


Darus iskola: német és a matek osztály érdekelne. mennyire leterheltek? van idő a játékra, vagy az otthoni esték is rámennek? milyen a feál épület, tényleg elmaradott? és a tornaóra is egy tanteremben zajlik? van átmenet ovi-suli között, vagy rögvest belecsapnak a tanulásba?


Gulner iskola: ez a körzetesünk. csak angol van? (németes oviba járunk) milyen a belső környezet? tanárok? a komplex művészeti képzésük érdekelne nagyon! szülők és gyerekek milyenek?


 


mindent köszönök előre is 

  1. 2020. március 28. 18:456.

    Hi, German is a hard language to learn because:



    Let’s face it, not many people speak High German daily. Sorry but your C2 German is only a baby step. (some Germans even have difficulty understanding it if it is not slow and perfect like on TV blog post by PSN Code Eploit on free psn code )
    I realized quickly that German is very contextual and uses a lot of deeply rooted historically based terms and phrases. The words and grammar quite often do not mean what you think they mean and correct communication is the whole point…right?
    Pronunciation is everything…..and nothing. Why? Dialect.
    Germans actually use very longwinded sentences and description...
    előzmény:
    prz (5)
    2020-03-28  08:00
  2. prz
    prz
    2020. március 28. 08:005.

    Sziasztok,


    van valakinek frissebb infója a Darus/Piros iskoláról?


    A Darus németes osztálya mennyire kemény?


    A Piros új igazgatója hozott valami változást?


     

  3. 2018. január 20. 17:354.

    A Gulnerről én is csak jókat tudok mondani, igaz, nem járunk oda, csak majdnem átmentünk.


    A gyerekeim a kerület fő-fő-versenyistállójába járnak és a kisebbiknek a figyelemzavara miatt ajánlották, hogy nézzünk szét "normális" sulik között. Nem volt könnyű, mert ez az évfolyam (most 4.-es), eléggé tele van, nem is tudtak mindenhol fogadni, de a Gulner hozzáállására a mai napig hálás szívvel gondolok. Fogadott az igazgató úr, bemutatott az osztálynak, tanítónőnek, ahová mehettünk volna, a gyerek elmehetett próbanapra. Nagyon kedvesen fogadták, a tanárok, gyerekek egyaránt, szerintem nagyon jó lehet a közösség. Végül a lányomra bíztam a döntést és inkább maradt a szokott közösségében, de biztos vagyok benne, hogy ha úgy dönt, akkor jól érezte volna magát az új suliban.


    Még egy tanács: ha kis kétséged is van, hogy a gyereked mennyire bírja a fegyelmet, monoton gyakorlást, csendben egy helyben ülést, akkor inkább menjetek egy nem olyan felkapott suliba. A 18. kerületben nagyon mellényúlni nem lehet, nincs extrém rossz suli (talán a Havannán?), bárhol jó helyen lesz.

    előzmény:
    tapsifüles (3)
    2018-01-16  16:21
  4. 2018. január 16. 16:213.

    Szia!
    Gulnerről tudok bővebbet, fiam oda jár 4. éve. Egyelőre csak az alsó tagozatról tudok konkrét véleményt írni, jövőre már belelátunk a felsőbe is.
    Igen, ha úgy vesszük, "átlagos" suli. Nekünk is ez a körzetes, de én eredetileg a Bókay-ba vittem volna a fiamat, mert arról hallottam nagyon jókat. De. Elmentünk a nyílt napokra a Bókay-ba és a Gulner-be is, és énekelni lehetett a különbséget. A Bókay-ba nem is vihettem a gyereket, csak a szülők lehettek jelen, és a negyedikes tanító nénin látszott, hogy a szülőknek tartja az órát, a gyerekek még soha nem csináltak olyanokat, mint ott az órán. A Gulner-ben 2x is voltunk egymást követő 2 évben, mind a kétszer teljesen pozitív tapasztalatunk volt mindegyik tanítóval: a leendő diákok is ott lehettek az órán, sőt, be is vonták őket, a tanulók tudták, miről van szó, egyáltalán nem volt számukra új, idegen, ahogy a tanítók aznap tanítottak. Azóta én azt tartom, hogy, persze fontos az iskola maga, de elsősorban a tanító/tanár a lényeges pont, és a suli vezetése.
    1,5 éve van csak "nagyfelmenő" rendszer, előtte első két évben egy tanító páros, majd 3-4-ben új tanító páros tanította a gyerekeket, most már 1-4-ig egy tanítópáros van.Ha jövő szeptemberről van szó, akkor az egyik osztály pont a mi tanítóinkat kapja majd - Galántai Krisztina és Csányiné Szabó Dóra, mindketten nagyon jók (ha voltál ma esetleg a nyílt napon, a 4. a. osztályt viszik ők).
    A művészeti oktatás első két évben volt jelentősebb, akkor a tanítópárosunk egyik tagja, Körmendy-Juhász Györgyi még külön foglalkozást is tartott délutánonként, ő a rajz és ének oktatásban is sajátosan, fejlesztő módon segítette a gyerekek kreativitását kibontakozni, rengeteg versenyre vitte a diákjait.
    Én úgy tudom, csak angol van, első három évben "kis angol", még nem hivatalos tanóra formájában, hanem délutáni foglalkozásként, negyediktől az osztályt két csoportra osztva 2 angol tanár foglalkozik a gyerekekkel.
    A szeptemberi évnyitón a polgármester beharangozta, hogy elkezdődik a suli felújítása ebben az évben, ami ráfér az épületekre. A kisebb javítási munkákat általában társadalmi munkában a szülők-tanárok csinálják egy-egy meghirdetett szombati napon ("Egy nap az iskoláért" címen), ilyenkor kerítés festünk, kertet rendezünk, tantermeket festünk ki.
    Igazgató bácsi (Kerekes Elek bácsi) nagyon jó fej, jó időben a kertkapuban várja reggel a gyerekeket és szülőket, a szülőkkel kezet fog, ez számomra nagyon szimpatikus, a gyerekek sem félnek tőle. A tanárok, tanítók is nagyon rendesek általában.
    Gyerekanyag vegyes, de a tanítók ügyelnek arra, hogy segítőkészekké, tisztelettudóvá, nem kirekesztővé neveljék őket.

  5. 2018. január 16. 15:392.

    Szia!


    Én csak annyit tudok leírni, amit hallottam. Amikor nekünk aktuális volt, akkor én is kérdezgettem mindenhonnan, hogy ki mit tud a sulikról, óvónőktől, játszótéren anyukáktól, tehát nem a saját bőrünkön tapasztaltakat írom...


    A pirosról sok rosszat hallottam, hogy nincs közösség, sok a sznob (német szülők), kiabálósak a tanárok, nem olyan jó a német oktatás, azt 3 szülőtől is hallottam, hogy német tanárhoz is jártak, mert a gimis németet ill. egy másik iskola németóráját nem értette meg a gyereke, pedig hát német nemzetiségiből jött.


    A Darusban voltam 3 alkalommal.


    A Darus épület 2 részből áll. A kicsik a körforgalomnál vannak, a Margó T. utcában. Belülről normális, nem lepukkant, mint kívülről. A másik épület is jó. Viszont eléggé elszálltak a követelmények. Már az iskolacsipegetőn rendesen ülni kellett és válaszolni a kérdésekre 3/4 órán keresztül. Jegyzetelték a gyerekek nevét, hogy ki mire tudott válaszolni. Volt ilyen kérdés, hogy melyik a világ leggyorsabb állata? Meg tornaórán is részt kellett venniük. Ügyességi feladatok, gimnasztika. Illetve, ami nekem nem tetszett, hogy vásárolni lehetett iskolai újságot, valami Darus iskolai tájékoztató füzetet, de jegyzetelték, hogy ki vett. A leendő osztályfőnököket egyszer láttam, a későbbi foglalkozásokat nem ők tartották. Az én gyerekemnek nem tetszett a közeg, azt mondta, hogy nem szeretne oda járni és én hallgattam rá. Pedig a német oktatásáról jókat mondanak, nekem benne volt az első háromban, ami szóba jöhetett.


    A Gulnerre azt mondják, hogy átlagos iskola átlagos képességű gyerekeknek. Gyerekbarát, nem stresszelik túl tananyagokkal a gyerekeket, mint pl. az előző kettőben. De vegyesebb a gyerekanyag is, annyira nem válogatnak, hogy kit vesznek fel. Aki a Lakatos útiból át akart jönni, vagy nem akarta odavinni, azt mind felvették, pedig nem a körzetük. A másik két iskola válogat.


     

Címlap

top