Lónyay református gimi

magnolia11
Létrehozva: 2016. március 17. 11:30

Sziasztok!


Lónyay református gimi nyolcosztályos tagozatára vették fel a fiamat.


Sajnos az interneten csak kevés véleményt találtam, ezért bármilyen info érdekelne az iskoláról. (milyen erős suli, vannak-e közösségi programok, milyenek a tanárok stb.)


Köszönöm a válaszokat!


 

6 hozzászólás
  1. 2018. szeptember 3. 12:426.

    A link nem ment át: talán így 


    www.oktatas.hu/kozneveles/intezmenykereso/intezmenyek_a_sz amok_tukreben/erettsegi_statisztikak/!DARI_ErettsegiStat/oh. php?id=kir_int_mod&int_omkod=034949

    előzmény:
    zsozso123 (5)
    2018-09-03  11:01
  2. 2018. szeptember 3. 11:015.

    Nehéz eligazodni az ilyen típusú hozzászólásokban, mert ha pozitív egy hozzászólás, az lehet, elfogult, ha negatív az is. Épp ezért kizárólag objektív tényeket lenne szabad elfogadni egy ilyen fontos döntés előtt. Épp ezért, ha valaki egy iskola mellett döntene, érdemes megnézni az Oktatási Hivatal részletes információit az iskoláról. Sajnos ezt sehol nem reklámozzák, így kevesen tudnak róla. Ezt pl. a Lónyay esetén az alábbi linken lehet megtenni:


     
     
     
    Ha másik iskolát szeretnénk megnézni, akkor a link utolsó 6 számjegyében kell átírni az adott iskola OM kódját (itt 034949). Így elég gyorsan tudunk összehasonlításokat végezni iskolák között. Sajnos a HVG 100-as lista nem biztos, hogy teljesen azt mutatja, amit szeretnénk, illetve a listában nem szereplő iskolák esetén nem tudjuk, hogy ez a 101., vagy 450. iskola, és ez nem mindegy.
     
    Mit érdemes nézni ezen a linken?
     
    1. Tendencia: minden adat esetén érdemes nézni, hogy az elmúlt két évben romlott, vagy javult az eredmény: Sajnos itt az látszik, hogy főleg a kompetencia és az érettségi eredményekben romló tendenciát mutat az iskola
     
    2. Beiskolázási adatok: Itt a legfontosabb adat, hogy a meghirdetett helyek számához képest, mennyi diákot tud felvenni az iskola. Itt látszik, hogy csak a felét. Vagyis nem tud válogatni a jó diákok között, hanem sokszor engednie kell a meghirdetett követelményekből, csakhogy meg legyen valamilyen létszám. Az is látszik ebből, hogy az iskola évek óta meghirdet tagozatokat, de azokat nem tudja elindítani. Vagyis, aki tagozatos képzést szeretne, az ne ide hozza a gyerekét, mert nagy az esélye, hogy nem fog elindulni. Az is árulkodó szám, hogy hányadikként jelölik meg az iskolát: látszik, hogy sokan azért jönnek ide, mert máshova nem vették fel őket
     
    3. Kompetencia adatok. Itt nehéz értelmezni a számokat, érdemes más iskolákkal összevetni, illetve az OH honlapján elérhető a budapesti és az országos átlag. Sajnos az látszik, hogy a Lónyay nemcsak a budapesti, de az országos átlag alatt is van. Ezen túl az elmúlt két évben romlott az eredménye, tehát nem javul a tendencia
     
    4. OKTV. Itt nyilván azt érdemes nézni, hány gyerek, hány tantárgyban jut minél messzebb. Ez azért fontos, mert ahol sok ilyen van, ott van lehetőségük a gyerekeknek kiemelkedni, és fejlődni. Sajnos a Lónyay kapcsán itt sok mindent nem tudunk értékelni, mindössze egy gyermek jutott el jó helyezésre földrajz tantárgyból. Itt is érdemes az első 100 iskoláiból körülnézni egy kicsit, hogyan kellene kinéznie egy gimnáziumi OKTV eredménylistának
     
    5. Érettségi: Itt azt érdemes nézni, hogy hányan mennek emelt érettségire, és ott milyen eredmények születnek. Ugyanis ebből lehet következtetni arra, hogy hányan tudnak neves egyetemekre menni. Itt egy kicsit többet kell vizsgálódni, összehasonlítani más gimnáziumokkal, de az látható, hogy innen nem fognak sokan keresett egyetemekre menni
     
    További információk: Az iskola szeretne javítani a megítélésén, de egyelőre ez nem sikerül a mellékelt, objektíven ellenőrizhető adatok alapján. Nagyon magas a tanárok között fluktuáció (évi 20-25-30%) így nehéz építkezni. Sok új tanár 1-2 évet van, és vagy elküldik, vagy elmegy.
     
    Ezeket az információkat azért írtam le, mert mi anélkül mentünk ide, hogy ezekről tudtunk volna. Ha valaki felelősséget érez a gyereke iránt, akkor érdemes alaposan utána nézni az iskolának, és erre nagyon jó a mellékelt link, jobb, mint a HVG 100-as lista (az is ebből készül). Ha ezt megtettük volna, nem hoztuk volna ide, nem vesztettünk volna egy évet.
     
    Remélem segítség lesz mindenkinek, és meg tud előzni számos csalódást. Másnak pedig lehet, hogy megerősítés lesz, hogy ide érdemes hozni a gyereket.
  3. 2016. március 24. 03:574.

    Vedd szó szerint, amit mondok: Nincs bennem bántási szándék. Csak nem értem amit csinálsz. Vagyis, amit kérdezel.


    Miért is azok után érdeklődsz egy iskoláról, mikor már oda felvették a gyereked? Nem előtte kellett volna feltenni a kérdéseidet?


    Egyébként járt oda ismerősünk gyereke, és elégedettek voltak a sulival. A gyerekükből rendesen kihozták azt a matek tudását, amiről még a gyerek sem tudott. Olyannyira, hogy hogy egyre másra nyerte a matekkal kapcsolatos versenyeket. 


     

    előzmény:
    magnolia11 (1)
    2016-03-17  11:30
  4. 2016. március 21. 18:263.

    Nagyon köszönöm a válaszodat!

    előzmény:
    awdrg (2)
    2016-03-17  12:40
  5. 2016. március 17. 12:402.

    Sokadik éve tanul a Lónyayban a gyerekem, a nyolcosztályos tagozaton.

    Iskolaválasztáskor fontos szempontnak tartottam, hogy védett közegbe, motivált gyerekek közé, de semmiképpen se "versenyistállóba" kerüljön, és fontos volt a lelkiség is. Szerintem tehát ilyen szempontokból nézve jól választottunk annak idején.

    Egy tény: volt az iskolának néhány rossz éve egy rendkívül szerencsétlen igazgatóválasztás után. Akkor sok gyerek elment az iskolából - és sajnos az eltávozottak már csak a régi rossz véleményt terjeszthetik, az újjáépítés jó hírét nem.

    Sokkal többen viszont itt maradtak, köztük mi is. Egyszerűen csak a hűség miatt. (Utólag úgy gondolom, sokat adott a gyerek neveltetéséhez az a kevéssé szerencsés időszak is, de mindenki máshová helyezi életében a hangsúlyokat.)

    Megtörtént az igazgatóváltás, a helyzet az iskolán belül szinte pillanatokon belül normalizálódott. Nagyon tetszik az új igazgató szemlélete, lelkisége (ő humán beállítottságú, főleg egyház/zenei vonalon erősít, és igazi közösségépítő típus. A két igazgatóhelyettes reál szakos. Úgy tűnik egyébként, hogy a vezetőség arra törekszik, hogy az iskola eredetileg inkább humán profilját természettudományos irányba tolja. Bár lehet, csak nekem tűnik így.

    Vannak igazán remek tanárok (az eredeti tanári karból is, valamint az új igazgató is jól megnézte, kivel erősít még.) Komoly gondunk nincs senkivel. (Nem is volt, még a rosszabb időkben sem.)

    A nyelvoktatás szerintem egészen jó. (A gyerekem 15 évesen tette le az első B2 nyelvvizsgáját, nem NYEK-re járt.) A többi humán tárgyat tanító tanárral is nagyon meg vagyok elégedve. A gyerek viszont reál érdeklődésű, de szerintem a kiválasztott műszaki szakra simán bekerül majd. (Dacára az iskola eredetileg humán koncepciójának, és hogy nem versenyistálló.)

    A közösségi programok szerintem jók, iskola- és osztályszinten is.

    Összefoglalva: Mára újból bátran és tiszta szívvel merem javasolni az iskolát.

    előzmény:
    magnolia11 (1)
    2016-03-17  11:30

Címlapról ajánljuk

Legnépszerűbb cikkek