Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Divattervezés, mint szakma

zsolt96
Létrehozva: 2017. október 23. 14:36

Sziasztok! 





Szakdolgozatom során azzal fogalkozom, hogy a divattervezésről, mint szakmáról mi a vélemény. Ez egy komoly szakma? Van divattervezőkre szükségünk? 





TI mit gondoltok? Bármilyen hozzászólás hasznos számomra. :) 





Szép napot. 

  1. 2017. október 31. 21:474.

    És most, hogy jobban elmerengtem azon, hogy te férfi vagy... tulajdonképpen a férfidivat sokat fejlődhet a közeljövőben, mivel az évtizedeken keresztül elég merev/változatlan volt. Most viszont kitágultak a lehetőségek, a társadalom sokkal nyitottabb a férfiak divatozására is.

  2. 2017. október 31. 21:413.

    Hát, a mai kifutókat elnézve támadhat az az érzése az embernek, hogy nincs szükség divattervezőkre, mert manapság minden egyszerre divat, nem képesek úgymond diktálni egy irányvonalat. Felgyorsult az élet, és emiatt gyorsult fel a divat változása, de ugye nem lehet ennyi újdonságot kitalálni, így kutyafuttában végigpörgettük a 20. századot, és végül egy nagy katymaz lett belőle. Végülis ennek is megvan az előnye, mindenki a saját stílusát viselheti.


    Én azért azt tippelem, hogy lenyugszik majd a nép/a szakma, és lesznek még nagy irányzatok, amik akár egy évtizedre is uralni tudják a kifutókat.


    Sok lehetőség van szerintem az olyan új anyagokban, amiket most fejlesztenek, pl. a pókháló és szintetikus isváltozata, mint alapanyag.


    Más: az emberi testalkat is változóban van, a sok túlsúlyos emberre külön divatot lehet teremteni akár...

  3. 2017. október 31. 15:022.

    Szerintem ma nagyon  nehéz "nevet csinálni" divattervezőként. Kapcsolatok kellenek ahhoz hogy egy márka befusson (van is egy példa erre de nevet nem akarok írni) és persze jó és hűséges vevőkör, social media, design. Ha pedig jó anyaggal akarsz dolgozni az a termékek árát is megdobja, ami az indításhoz negatívum. Hatalmas a kínálat az üzletekben és ehhez jön a online kereskedelem. Magyarországon azért is nehéz, mert ár-érzékeny vásárlók többsége míg annak a bizonyos kicsi rétegnek (aki megteheti) inkább a nagy nevek kellenek. Van jó néhány német márka ami sokkal magasabb minőséget ad olcsóbban, mint néhány luxusmárka mégis kevésbé ismertek és keresettek hazánkban.


    Szerintem egy nagyon nehéz szakma. 


     

Címlap

top