Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Hol NE vásároljunk!
2004-07-02 10:001.
Torolt_felhasznalo_357324
Létrehozva: 2004. július 2. 10:00
Sziasztok!
Új témát indítok, már csak azért is, mert szeretnék más embereket megkímélni attól, amin én most keresztül megyek/mentem.
Az üzlet a Blaha L. téren,a Smatch mellett található, színes ruhák, cipők a kirakatban, biztos ismeritek. A történetem pedig, igen röviden: egy hónapja vásároltam egy nadrágot, ami négy mosás után festékhiányra utaló foltokat produkált. Én visszavittem, jóhiszeműen, hogy a pénzemért megfelelő kiszolgálást kapok majd ezután is. Nem így lett. Gyanúsítás, persze ellenem, miszerint én biztos folttisztítót használtam. A vita végén már hypo volt a "ludas" stb. A Kermi vizsgálatot elfelejthettem, a "hölgy" kijelentette, hogy ő nem küldi el, a pénzemet nem adja vissza, és egyébként is menjek amerre látok, felőle feljelenthetem, beírhatok a panaszkönyvbe, ami nincs. Idegességemben kikaptam a kezéből a nadrágom és elviharzottam. Nem gondoltam volna álmomban sem, hogy egy ilyen kis dolog ekkora tortúrával jár. Másnap, egy férfi ismerősőm társágában jelentem meg. "Nem adom fel!"- felszólalással. Érdekes módon az ő határozott fellépésére már kézségesebbnek tűnt ugyanaz a "hölgy". A gyártókhoz akarta küldeni, de ebbe persze nem egyeztünk bele. Nagy nehezen ráállt a Kermibe való beküldésre, de az ehhez szükséges formátúmú papírral nem rendelkezett.(!!) Ma folytatódik, mi viszünk papírt, elég röhejes nem?!:) Mindegy! Amit ajánlhatok, hogy ne kerüljön senki ilyen helyzetbe, csakis a cég nevével ellátott és felcímkézett ruhadarabokat vegyetek, és azt is inkább egy drágább helyen-bár ez sem volt olcsó-, talán ők jobban a szívükön viselik az üzletük hírnevét. Ennyi lett volna, azt hiszem ez egy olyan dolog, ami mindannyiunk számára fontos, hisz nők vagyunk,sok ruhát vásárolunk, és egyébként sem mindegy mit kapunk a pénzünkért. Üdv,Athellia
Új témát indítok, már csak azért is, mert szeretnék más embereket megkímélni attól, amin én most keresztül megyek/mentem.
Az üzlet a Blaha L. téren,a Smatch mellett található, színes ruhák, cipők a kirakatban, biztos ismeritek. A történetem pedig, igen röviden: egy hónapja vásároltam egy nadrágot, ami négy mosás után festékhiányra utaló foltokat produkált. Én visszavittem, jóhiszeműen, hogy a pénzemért megfelelő kiszolgálást kapok majd ezután is. Nem így lett. Gyanúsítás, persze ellenem, miszerint én biztos folttisztítót használtam. A vita végén már hypo volt a "ludas" stb. A Kermi vizsgálatot elfelejthettem, a "hölgy" kijelentette, hogy ő nem küldi el, a pénzemet nem adja vissza, és egyébként is menjek amerre látok, felőle feljelenthetem, beírhatok a panaszkönyvbe, ami nincs. Idegességemben kikaptam a kezéből a nadrágom és elviharzottam. Nem gondoltam volna álmomban sem, hogy egy ilyen kis dolog ekkora tortúrával jár. Másnap, egy férfi ismerősőm társágában jelentem meg. "Nem adom fel!"- felszólalással. Érdekes módon az ő határozott fellépésére már kézségesebbnek tűnt ugyanaz a "hölgy". A gyártókhoz akarta küldeni, de ebbe persze nem egyeztünk bele. Nagy nehezen ráállt a Kermibe való beküldésre, de az ehhez szükséges formátúmú papírral nem rendelkezett.(!!) Ma folytatódik, mi viszünk papírt, elég röhejes nem?!:) Mindegy! Amit ajánlhatok, hogy ne kerüljön senki ilyen helyzetbe, csakis a cég nevével ellátott és felcímkézett ruhadarabokat vegyetek, és azt is inkább egy drágább helyen-bár ez sem volt olcsó-, talán ők jobban a szívükön viselik az üzletük hírnevét. Ennyi lett volna, azt hiszem ez egy olyan dolog, ami mindannyiunk számára fontos, hisz nők vagyunk,sok ruhát vásárolunk, és egyébként sem mindegy mit kapunk a pénzünkért. Üdv,Athellia
Bijou Brigitte problémám van nekem is. Három darabos karkötőt vettem és mivel négyen vagyunk barátnők, hogy mindenkinek jusson legalább egy darab, vettem kettőt. Így feleslegesen megmarad belőle, de mindegy. A két egyenként 3490Ft-os termékből viszont hármat blokkoltak. Sajnos csak később vettem eszre, amikor kiselejteztem a blokkjaimat. Boltban azt mondták sajnálják.
Az egyik eladó blokkol, a másik csomagolja. Nem direkt volt én elhiszem, de ahol ennyi áru van még a leltárnál sem derül ki. Mindenesetre figyeljetek, én 3490Ft-ért nem kaptam semmit.
Üdv. Anna
Én is jobban szeretem a gumit: nem kopog annyira, nem csúszik, főleg a téli cipőknél, csizmáknál szeretem a vastag, jól bordázott gumitalpat.
Ez a nagyszerű cipész elmondta, hogy a mai cipők sarkára nem vagy csak ritkán tesznek gumi talpat. A műanyag pedig csúszik az aszfalton, feszíti a cipő talpát, ami így széttörik. Jó esetben még meg lehet csinálni, de a legtöbb cipész vasalást sem vállal. Úgyhogy azt tanácsolta, hogy a vétel után pár száz forintért azonnal érdemes műanyag sarkot tettetni rá. Én megfogadom a tanácsát.
De azért elkeserítő, hogy ez van. Régebben évekig hordtam egy cipőt, most pár hónapig. (Akit érdekel, ez a cipész egyébként a Boráros téri aluljáróban dolgozik. )
Az ing szárazon (!!) teljesen összefogta a nadrág derekát, körben, ahol hozzáért. Kimostuk a nacit, persze el sem halványult a "rózsaszín öv". Visszavitte mindkettőt, a nadrágot rövid vita után kicserélték. (Vajon mit kezdenek vele, talán befestik? Mindegy, ez nem az én gondom. ) Az inget is ki akarták cserélni, de a fiam nem kérte, nyilván a többi is ugyanebből a sz@r anyagból van. A kisasszony rögtön átváltott magas C-re, hogy lehetett volna annyi eszünk, hogy használat előtt ecetes vízben kiöblítjük az inget. ??? Hát, tényleg nem volt ennyi eszünk, de legalább neki lett volna annyi esze, hogy erre a teendőre felhívja a figyelmet, és akkor biztosan nem vettük volna meg - így a fiam. Már pedig pénzt nem adnak vissza, erősködött a leányzó, nyomatékul a főnökét is felhívta (állítólag vele beszélt) telefonon, és az is csak cserére lett volna hajlandó.
Na, nem húzom tovább a történetet: a gyerekem közölte, hogy leül törökülésben a küszöbre, és ott várja meg a Kermit, a Köjált, az APEH-et, az összes szentet meg a bulvársajtó képviselőit. Szegény leány fáradt el előbb, visszaadta a pénzt. Remélem, nem csapta agyon a főnöke!
(Nem is gondoltam az én halk szavú kisfiamról, hogy ilyen hatékonyan bír ügyintézni, én biztos a gutaütés határán, eredmény nélkül távoztam volna. :)) )
ugyanaznap történt, mint a szoknyás eset, igazából ezen a jó üzleten buzdultam fel, hogy még vásároljak :P
szóval már kb 3 hete csizma után rohangáltam, mert szétment a régi.
kb utolsó esélyként látogattam el a nyugatihoz a skálába, de éppen leltár volt, így szomorúan ballagtam gyalog a blaha felé, abban a reményben, h a kis üzletekben még találhatok vmit.
még a nyugatinál a kezembe nyomtak egy röplapot: "minden második cipö 1 ft! márkás cipök leárazása" és a cím. hát, miért ne, benéztem oda.
álmaim csizmájával és egy 1 ft-ért vásárolt szandállal távoztam.
1 azaz egy hét után a csizma sarka szépen lejött. szerencsére a boltban adtak pótsarkakat mindkét cipöhöz, de azért ez mégiscsak gáz, hogy egy hét után. . . azóta nincs baj :)
én csak magamat okolhatom a hülyeségemért, de egy minöségi (olasz) ruhaboltban kiválasztottam magamnak egy piros minit, és a pénztár felé menet megláttam egy türkizkéket is. azt már nem volt kedvem felpróbálni, de hozzámértem a piroshoz, amit felpróbáltam, és u. akkorának tünt, és a méretcimke se volt árulkodó. tekintve, hogy nagyon olcsón, akciósan vettem meg a két szoknyát, nagyon örültem nekik. . . és otthon felpróbáltam a türkizkéket is.
természetesen kicsi volt, a fenekemre sem ment fel, nemhogy felhúzzam a cipzárt!!
na, mondom, az van a blokkon, 3 napon belül kicserélik. bár azt még anno az üzletben is elolvastam, hogy akciós termék esetén az árat nem adják vissza, csak más méretre cserélik ki.
persze az adott szoknyából csak u. olyan volt, illetve más színü, és a boltos csaj közölte velem, hogy más színre nem cserélheti ki, mert az másik áru. de menjek el egy másik üzletükbe, hátha ott van nagyobb méret.
nosza, el a közeli üzletbe.
a csaj húzta a száját, de kicserélte nekem más színüre (türkizkék ott sem volt nagyobb méret). akkor felpróbáltam a szoknyát.
azért lehet, még mindig jól jártam, mindenkinek tetszett az új szerzemény :)
Szerdán a Váci úti Tescoban láttam hatalmas Akció! feliratot az egyik sonkakupacnál. Ki volt írva az új ár, de a vonalkódos címkéken a régi szerepelt. Próbaképpen odavittem egyet a vonalkód-leolvasóhoz (sajnos, kevés üzletben van ilyen), naná, hogy a nem akciós árat olvasta le.
Ha a kötelezett a kijavítást nem megfelelő határidőre vállalja, illetve nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelzett költségére maga is kijavíthatja vagy mással kijavítatthatja. Fogyasztói szerz-ben semmis az a kikötés, a mely a szavatossági jogoknak törvényben meghatározott sorrendjétól a fogyasztó hátrányára tér el. (306 paragr. 83)-(5) bek) ha a jogosult pl kijavítást kér ettől áttérhet árlesz. -ra vagy kicserélésre stb. , de az áttéréssel okozott kárt köteles megtéríteni a kötelezettnek, kivéve ha az áttérésre éppen a kötelzett magatartáa adott okot vagy az áttérés egyébként indokolt volt. (306/A paragr)
5. 4. 2 A szavatossági igények, amelyek közül a szavatosság jogosultja hibás teljesítés esetén választhat, törvényi sorrendben és feltételekkel, a következők:
a, jogosult első sorban kijavítást vagy KICSERÉLÉST követelhet (vagylagos felhatalmazottság), kivéve ha a választott szavatossági iény teljesítése lehetetlen, vagy ha a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelmbevéve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget. . . . .
b. másodsorban a jogosult vagy megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől, feltéve, hogy sem kijavításra, sem kicserélésre nem volt lehetősége, vagy ha a kötelezett a kijavítást v. kicserélést nem vállalta, vagy ha vállalta ugyan, de megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős lényelmetlenség nélkül azt nem lehet elvégezni (306 paragrafus (1)-(2) bek. )
Bocsi, hogy neked estem, de én is kereskedő vagyok(nem cipő!!!)és néha kikergetnek a világból az eszement cseréikkel a vevők:-))Na persze nem a jogosakra gondolok. . .
Sajna a cipőre vonatkozó szabályokat nem ismerem, de remélem megoldódik hamar a dolog:-))))