Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Esküvőszervezés, de hogyan

Torolt_felhasznalo_987293
Torolt_felhasznalo_987293
Létrehozva: 2009. Április 17. 06:51

Sziasztok!

 

Barátnőmnél aktuális az eszküvőszervezés, és azon tanakodtunk, hogy hogyan lenne jobb? Ha esküvőszervezőt bízna meg vele, vagy ha ő maga szervezi és a barátai (én meg a többiek) segítünk neki.

 

Persze ha költséget nézzük, akkor az utóbbi lenne a választás, de mivel a szülők és a rokonság is azt mondta, hogy osztoznak a költségekben, így beleférne (beleférhetne) egy esküvőszervező.

 

A véleményeteket és a tapasztalataitokat szeretném kérni, ki hogyan intézte az esküvőt, illetve ha még nem volt, akkor hogyan intézné?

 

Válaszaitokat köszönöm a barátnőm és magam nevében is!

 

din

  1. 2017. június 29. 11:34108.

    Sziasztok! Tudom, hogy elég régi topic, de nagyjából végigpörgettem, kicsit nosztalgiáztam: pár hete még én is hasonló parákkal küzdöttem. :) Nemrég volt A Nagy Napunk, és most jutottam el odáig, hogy megosztom a tapasztalataimat az internet legmélyebb bugyraiban is. Tudom, hogy milyen nehéz jó varrónőt, vőfélyt, stb. találni, így talán egy most kutakodó friss jegyespárnak tudok valamennyit segíteni. :) Én elkezdtem anno magamnak szervezni, de hamar rájöttem, hogy se időm, se energiám nincs erre, így nagyon rövid időn belül kellett találnom egy esküvőszervezőt, aki onnan folytatja, ahol én abbahagytam. Így találtam rájuk: http://www.thekitchencaters.com/hu/eskuvo/ Először bizalmatlan voltam, mert a környezetemben nem hallottam túl sok jót a szervező cégekről, de ők rácáfoltak minden előítéletemre! Kedvesek voltak, figyelmesek, és tényleg mindent megtettek az elképzelések megvalósításáért! :) Szóval sok boldogságot ifjú jegyesek, meleg szívvel ajánlom a Kitchen Caters csapatát! Nyugodtan írjatok privit a részletekért! :)

  2. 2012. szeptember 20. 11:24107.
    Köszönöm szépen! Már csak két nap!!!!!!!!!!!!!!!!!! Szorítsatok értem csajok! 
    előzmény:
    tarsise (106)
    2012-09-11  15:00
  3. 2012. szeptember 11. 15:00106.

    Jajj! Ezt szomorúan hallom! De biztos mindent sikerül addig megoldani, ne aggódj! Kapcsolódj ki egy kicsit, és oszd szét a feladataid! Nem szeretném tovább feszíteni a húrt, de megmondanád, hogy mi ez a játék? Nekünk többieknek még hasznunkra válna!

     

    Kitartás, és ha addig is könnyítenél a kis menyasszony lelkeden, nyugodtan írd le mi bánt! puszi: Reni

    előzmény:
    tere01 (105)
    2012-09-10  11:23
  4. 2012. szeptember 10. 11:23105.
    Hogy megy a szervezés? Hát munka mellett nagyon nehezen és lassan ment, nagyon feszült vagyok, mert szeretném, hogy minden tökéletes legyen. Az ember kipipál egy feladatot, és rögtön felmerül 2 másik... A múltkor azon akadtam ki, hogy az egyik koszorúslány kihízta a ruháját, néhány napja meg láttam egy játékot a neten, amivel meg lehet nyerni menyasszonyi ruhát, vőlegény ruhát, ékszert, cipőt, meg mit tudom én mit... persze, hogy ez pont most történik, pedig nekem nagy szükségem lett volna egy ilyen lehetőségre . Csak éljem túl a nagy napig, utána jöhet a boldogság!
    előzmény:
    tarsise (104)
    2012-09-06  16:39
  5. 2012. szeptember 6. 16:39104.
    Látom, már közel a nagy nap! Hogy megy a szervezés? Megosztanád velünk a tapasztalataidat? :)
    előzmény:
    tere01 (103)
    2012-03-22  12:23
  6. 2012. március 22. 12:23103.
    Sziasztok. Bár régi a topic, fel lehetne lendíteni, hiszen elég nehéz megszervezni egy esküvőt. Én nem is tudom, hogy mihez kapjak hirtelen. A párom Valentin napon kérte meg a kezemet. Esküvő időpontját gyorsan ki is tűztük, mert mondtam neki, h én nem akarok sokáig jegyben járni :) Így szeptember 22-én lesz a nagy napunk! Még semmit nem kezdem el szervezni. Egyáltalán meg lehet szervezni ilyen rövid idő alatt egy esküvőt?
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_635120 (0)
     
  7. 2011. január 18. 23:04102.

    Én le se mertem volna írni az enyémet, de a Te hozzászólásodon felbátorodtam.

     

    Az én pasimnak még szmokingja se volt, viszont volt egy csinos öltönye.

    Én varrattam egy királykék ruhát, és abban jártam az Operába, míg belefértem. (Mármint a ruhába, az Operába most is beférek.)

     

    Bejelentkeztünk az anyakönyvvezetőhöz.

    Meghívtuk az összes rokont, a baráti kört és a kollégákat, én gépeltem a meghívókat s.k.

    A szertartás után mindenkinek módja volt gratulálni és körbecsókolni bennünket, utána viszont mindenkit szélnek eresztettünk, és a két tanúval elvonultunk "lagzizni" a szemközti étterembe. Kibéreltünk egy egész boxot.

     

    Erre telt.

     

    Több "kedves" ismerősünk konstatálta, hogy nem vesszük komolyan az egészet, ez a kék ruhámból is látszott, meg abból is, hogy szerdán tartottuk az esküvőt. Meg hogy se fátyol, se lagzi, se semmi. Különben sem illünk. Ebben lehet valami, mert 35 éve ezt olvasom minden horoszkópban.

     

    Velem nagyjából egy időben ment férjhez egy kolléganőm lánya.  Olaszországból hozatott ruhában, óriási csinnadrattával, party, fogadás jobbról-balról. Már rég elvált, mikor az anyja még mindig az álomesküvőre felvett hitelt törlesztette...

     

    ---

     

    Szerintem nincs az esküvőnek olyan mozzanata, amit magatok - pláne a baráti körrel együtt - ne tudnátok megszervezni és elintézni. Akkor biztosan a Ti szájízetek szerint lesz minden, a ruhától a dekoráción át a menüig, nem pedig az, amit jó pénzért rátok tukmál egy szervező.

     

     

     

    előzmény:
    semiramis (100)
    2011-01-03  21:55
  8. 2011. január 18. 22:15101.

    Szia din23!

     

    Tudom, hogy már sok-sok választ olvashattál itt, de én is belekotyogok kicsit. 

     

    Mi magunknak szerveztük az esküvőt Budapestről vidékre a férjemmel és családunkkal karöltve egy néhány száz fős falusi esküvőt. Magyarország állítólagos legjobbjait kerestem meg esküvőszervezéssel, de mindig eljött az a pont, amikor égnek állt a hajam az ötletelgetéstől. Végül mindenkit kiraktam, mert inkább akadályoztak, mint segítettek volna. Nekem is konkrét elképzeléseim voltak és mindig valami mást akartak kihozni abból, amit elterveztem. 

     

    Szerintem Ti magatok is meg tudjátok csinálni. Örülhet a menyasszony, hogy ilyen segítőkész barátok veszik körül.  Én táblázatot vezettem, hogy mit fizettünk ki, mi van meg, mi kell még, utolsó havi-heti teendők... Ha kell, akkor átküldöm, csak írj légyszi privit!

     

    Szolgáltatók terén árajánlatot, referenciát kértem be  és tapasztalatok alapján tájékozódtam: pl. már megbízott vőfély adott tanácsot zenekar, beszerzési helyekkel kapcsolatban.

     

    Viszont a nyáron belestem az ellenkező oldal szitujába. Egyik ismerősöm megkért, hogy segítsek megszervezni az esküvőjüket, mert 3 hónap múlva szeretnének, de még semmi sincs meg. Ez a barátosném az a kategória volt, akit noszogatni kellett egy-egy döntésért, előrelépésért.  Megjegyzem a nagy nap fantörpikusan sült el.  Ezzel csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy emberfüggő, ahogy már az előttem szólók is leírták, hogy kell-e esküvőszervező vagy sem. 

     

    Még egy tipp! Valami csavart, meglepetést, szokatlan dolgot vigyetek bele, ami nem átlagos.  Eszméletlenül feldobja a hangulatot, ha nem vesz bele az átlagba és lesz mire emlékezni is. 

     

    Nagyon jó szervezkedést és még klasszabb esküvőt kívánok!

     

    Ági

     

     

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_987293 (1)
    2009-04-17  06:51
  9. 2011. január 3. 21:55100.

    ahogy olvasgatok, rajövök, a mi esküvönk milyen schnass volt... 

      

    kivalasztottuk az idöpontot es meghivtuk, akit akartunk.

     

    a pasasnak volt/van szmokingja, en bementem egy (felig) erre szakosodott boltba es vettem egy (meg) alkalmi(bb) ruhat. 

     

    a pasas összeallitott egy csokrot a kedvenc viragaimbol es megrendelte.

     

    aznap delelött voltam fodrasznal, aki feltüzte a hajam. 

     

    ENNYI.

     

    (mindenki fotozott, rengeteg szuper kepünk lett. pezsgöt ajandekozott a hazassagkötö terem. ettermet estere anyosom szervezett.)

     

     

    egy evvel kesöbb az egyhazinal kb. ugyanez.

     

     

    kar lett volna mindehhez egy szervezöt/udvari bohocot szerzödtetni ;-)

     

     

     

    tapasztalatom szerint egyebkent a nagy mügonddal, hatalmas felhajtassal szervezett, 5-6 millios hazassagok mennek igen rövid idön belül tönkre. a "ket tanu es mi"-tipusuak viszont hosszan tartanak ;-))) 

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_987293 (1)
    2009-04-17  06:51
  10. 2010. december 18. 10:2499.

    Pont az a lényeg, hogy az esküvőszervező a szolgáltató PIACI árából kap jutalékot...:)

    Persze van ahol nem így van,  de alap esetben igen. 

    előzmény:
    moni71 (97)
    2010-04-17  10:47
  11. 2010. június 8. 10:3998.

    Szia Dryka,

     

    Végre egy szakmabeli , aki egyet ért  ezzel a rendszerrel.Nem is egyszerű ezt megmagyarázni így, mert  mint a Magyarok többsége , ugranak az INGYENES szóra. Csak egy picivel tovább kellene gondolkodni,és ré lehet jönni hogy semmi sincs ingyen.

     

    De ehez még idő kell.

    Tovább napsugaras esküvőre készülős szép napot kívánok :-))

     

    Móni

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_820920 (0)
    2010-05-18  19:05
  12. 2010. Április 17. 10:4797.

    Szia Zebuska!

     

    Én pont egy olyan esküvőszervező vagyok akinek van szervezési díjja.Eddigi megrendeléseimnél mindig kb. a az ár 10 max 15 % volt a díjjam.

    Az ingyenes esküvőszervezők mind azt hirdetik hogy nem kerül semmibe a párnak.Dehogynem.A Te jutalékodat a pár fizeti,hisz a szolgáltató ráteszi a saját árára.Tehát amikor én azt mondom,hogy x Ft a szervezési díj,akkor legalábba pár pontosan tudja hogy mennyit járandoságom a munkámért.

    A másik dolog hogy aki jutalékért dolgozik akkor ahoz a szolgáltatóhoz viszi a párt aki jutalékot fizet. Nem ahoz, aki aki a legjobb áron a legjobb szolgáltatást nyújtja.Szóvak kettőnk közt csak az a különbség, hogy mástól kapjuk a fizetésünket.

    Esküvővel teli nyarat kívánok neked is!

    Móni

    előzmény:
    Zebuska (96)
    2010-04-14  11:06
  13. 2010. Április 14. 11:0696.

    Sziasztok!

     

    Nem olvastam végig a fórumot csak amit a din23 írt.

    Nos, mint már másik fórumon leírtam esküvőszervezőként dolgozom Szegeden és ami a költségeket illeti nem kerül többe, ha profira bizzátok az ügyes-bajos dolgokat.Ez egy nagy tévhit!!Az esküvőszervezők nem tőletek kapták a fizetségüket,hanem a szolgáltatóktól (éttermes, virágos, dekoros,stb), ezért elméletileg teljesen ingyenes esküvőszervezőt fogadni!Természetesen van aki ezt nem így csinálja és sajnos elég kemény pénzeket kér el cserébe...nos aki tudja fizesse meg, aki nem az keressen olyat, aki nem kér érte pénzt!Szervező válogatja ki hogy működik!

     

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_987293 (1)
    2009-04-17  06:51
  14. Torolt_felhasznalo_279842
    Torolt_felhasznalo_279842
    2010. Április 12. 14:0995.
    Hát, ha nászajándékként teszi, ha nem - ez konkrétan nem lett kimondva - valami szép ajándékot mindenféleképpen fog kapni. Már vannak is ötletek, hogy mit adhatnánk neki ;)
    előzmény:
    hniki85 (94)
    2010-04-12  10:13
  15. 2010. Április 12. 10:1394.
    Tök jó :) Azért valami nagyon szép ajándékot érdemel a zenész illető! Gondolj csak bele, hogy ha tényleg annyira jó barát, hogy "szinte családtag", akkor feltételezem, hogy ha nem lenne zenész, meg lenne hívva az esküvőre. És így ahelyett, hogy felhőtlenül szórakozna és jól érezné magát, végig dolgozni fog, hogy Titeket szórakoztasson. Persze, lehet, hogy nászajándéknak csinálja meg Neketek az estét, akkor az rendben van.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_279842 (93)
    2010-04-09  10:49
  16. Torolt_felhasznalo_279842
    Torolt_felhasznalo_279842
    2010. Április 9. 10:4993.

    Szia Niki!

     

    Előzetes számítások szerint - árajánlatok alapján - 346e-re jött ki :) úgyhogy pontosak voltak a számításaid ;)

     

    A ruha amit kinéztem valóban 50.000, ezt is eltaláltad :)

     

    A zene "ingyen" lesz - majd valami ajándékot kap azért a zenész - ugyanis párom családjának nagyon-nagyon jó barátja az illető, szinte már családtag, és nem hajlandó egy forintot sem elfogadni :)

    Amúgy nagyon tetszik, ahogy zenél, két szintetizátorral "nyomja", már szerencsére volt alkalmam ropni rá :)

     

    Amint minden le lesz rendezve, majd megírom a végösszeget :D remélem már nem fog változni :D

     

    Köszönöm a jókívánságokat!

     

    Kriszti 

    előzmény:
    hniki85 (92)
    2010-04-08  20:30
  17. 2010. Április 8. 20:3092.

    Szia Kriszti!

    Hát, én egy 300 és 350e körül gondolom. Az éttermi árakat én budapesti szinten ismerem, nektek egy 5000,-/fővel számoltam, itallal együtt. Ruhára az 50000-et adtam hozzá. Amúgy ha lesz tánc, zenekar nem kell? Vagy máshogy oldjátok meg? Ha mindent leszerveztél, írd már meg, hogy mennyi lett a vége! Kíváncsi lennék :) Sok boldogságot és jó szervezést!

    Niki

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_279842 (91)
    2010-04-07  12:54
  18. Torolt_felhasznalo_279842
    Torolt_felhasznalo_279842
    2010. Április 7. 12:5491.

    hniki85!

     

    Ha tökéletesen tisztában vagy az árakkal, akkor kellene egy kis "segítség"

     

    30-35 fős lesz az esküvő, nem lesz templomi csak házasságkötő teremben, aztán szolid vacsi (húsleves-rántotthús körettel), majd 3-4 órás táncika.

     

    A meghívókat saját kezűleg készítjük - úgysem kell sok.

    A ruhára nem szánok többet 50.000-nél. Nászutat nem számolunk.

     

    - kell még fotós

    - kell még csokor + kocsidísz

     

    Szerinted így az egész saccperkb mennyiből jönne ki?

     

    (amúgy nem a fővárosban lesz, gondolom Miskolcon olcsóbban kijön, mint Bp-n) 

    előzmény:
    hniki85 (90)
    2010-04-07  12:48
  19. 2010. Április 7. 12:4890.
    Hidd el, hogy tökéletesen tisztában vagyok az árakkal. Többek között ezért is írtam, hogy létszámtól is függ. Nyilván, ha egy 120 fős esküvőről beszélünk, akkor egész más a helyzet, mint mondjuk 60-80 fő esetében. Ezen kívül csak most írtad, hogy a nászút is benne van ebben az összegben. Egyébként a tapasztalatok szerint, ha esküvő után kérdezed a menyasszonyt, hogy visszagondolva min spórolt volna, (a többség) a helyszínt és a ruhát fogja mondani. Remélem, jól fog sikerülni minden! Sok boldogságot!
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_696550 (89)
    2010-04-06  22:06
  20. Torolt_felhasznalo_696550
    Torolt_felhasznalo_696550
    2010. Április 6. 22:0689.

    Hja, még van itt egysmás, a szállás, annak van, amit mi fizetünk (rokon) az 4000/fő, mert nem diákszállón altatjuk őket, még mielőtt valaki beszólna, hogy milyen drága.

    Ruha- tény, hogy az enyém nem 19 ezer...mert nekem nem azt tetszik. A 3 gyémánt nem nagy ügy, ha gombostűfejnyi.... Torta- az csak 35 ezer, de 120 szeletes. Vőfély 40E. Meghívó 20E.Fátyol- sajnos itt sem a 10 ezres kategória tetszett meg, de aztán mejd eladom és megvehetitek ha kell :) Zenekar- 150ezer, de nem egy szintivel fogják nyomni, hanem 4 fős, síppal-dobbal-nádihegedűvel. Van, akinek biztos tetszik a kommersz hangú szintis énekes, jó esetben kettő, nekünk nem. Megfigyeltétek már, hogy mindegyiknek egyforma hangja van?? Gyűrű- na, nekem csak egy gyémánt lesz benne :) Videós- azt még nem is tudom mennyi lesz. A fotókért is fizetni kell, bár a fotósért szerencsére nem, de utánna kell előhívatni, albumozni stb- az is tény, hogy Cewe fotóalbumot fogunk csinálni, nem papírképet rakosgatunk albumba. Ettől drágább ugyan, de tartósabb és szebb is, meg kreatívkodni is lehet.

    Benne van a nászút is, 250E.

     A franc se magyarázkodik, ezek szerint a Hiltonban érezhetem majd úgyis magam!

    előzmény:
    hniki85 (87)
    2010-03-31  09:02
  21. Torolt_felhasznalo_696550
    Torolt_felhasznalo_696550
    2010. Április 6. 21:4688.

    Kedves Niki, talán nem vagy tisztában az árakkal, na és azzal, hogy csak azért, mert esküvőre kell, eleve minden drágább. Nővéreméknek 3 éve volt, falun, az általános iskola aulájában, úgy, hogy a saját kertünkből vittük a zöldséget, a savanyút, na úgy volt 1,3 milla.

    Namármost, csak abba gondolj bele, hogy egy vacsora 1 főre piával 6500- ezt szorozd be 120al. Vágod már?? Ez nem a felső kategóra!

    Na, majd meglátod, ha a sajátodat szervezed és nem csak szűk családit. Egyébként naná hogy jó lesz, ha rossz lenne el sem mennék :))

    előzmény:
    hniki85 (87)
    2010-03-31  09:02
  22. 2010. március 31. 09:0287.
    mikrozidAF: Hmm. Mondjuk, ez a létszámtól is függ, de 2 millióból elég jó esküvőt ki lehet hozni! Az azért már a középkategóriának nem az alsó fele.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_696550 (77)
    2010-03-21  13:02
  23. 2010. március 31. 08:5186.

    Szia "mnuku"!

    Na igen, a ruha az teljesen más tészta. Én leginkább a többi szolgáltatóra gondoltam. Ahogy írtad, ők is felajánlanak kedvezményeket, de szerintem kevesen képesek rá, hogy ott helyben hirtelenjében eldöntsék, hogy nekik igenis erre van szükségük.  Az esküvő egy (jó esetben) egyszeri és megismételhetetlen nap egy pár életében. Ezért inkább átgondolják többször és alaposan, melyik szolgáltatót válasszák. Ez idő alatt pedig természetesen kicsúsznak a kedvezményekből. Azért biztos akad egy-két talpraesett és szerencsés pár, akik mindent meg tudtak rendelni egy kiállatás alatt.

    3 részes öltöny 45.000-ért, az naggyon jó ár!! Ügyesek vagytok! :) És sok boldogságot kívánok Nektek! Hol lesz különben az esküvő?

       Niki

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_691636 (83)
    2010-03-24  12:06
  24. 2010. március 29. 13:0885.

    Ez vicces! 2 milla egy napért! Mi 19ezerért vettük a ruhát, tavalyi divatú ugyan, de mégis gyönyörű; nekem 3 gyémánt van a gyűrűmben, a torta fenséges lesz és 30ezer alatt van és 60 szeletes. Nekünk 500ezerre van "csak" keretünk és tökéletes esküvő lesz.:-)

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_696550 (77)
    2010-03-21  13:02

Címlap

top