Aktuális

Tízezer magyar dőlt be a legújabb kamu nyereményjátéknak a Facebookon

A Nem csak a húszéveseké a világ nevű oldal azzal vert át egy csomó embert, hogy egy vadonatúj Opelt lehet nyerni. Pedig rengeteg árulkodó jel utal arra, hogy kamu a játék.

Szinte hetente jelennek meg a Facebookon az átverős nyereményjátékok, amelyek mesés nyereményt ígérnek. Ezúttal a Nem csak a húszéveseké a világ nevű Facebook-oldalon tűnt fel egy kamu nyeremény, egy nullkilométeres Opel. Két nap alatt 10 ezren dőltek be az átverésnek – írja a Hvg.hu.

A lap most sorra vette azokat a jeleket és szempontokat, amelyek alapján bárki hamar rájöhet, hogy átveréssel áll szemben.

  • Az oldal kétféle tartalmat oszt meg: kamuhíreket és átverős nyereményjátékokat.
  • Nincs nagy követői bázisa az oldalnak, nagy cég sem áll mögötte, mégis 5-7 milliót költenek nyereményekre. Ez egyszerűen irreális.
  • A nyereményjáték leírásában megadott cégnéven két vállalkozás szerepel a céginformációs adatbázisban: az egyik végelszámolás alatt áll, a másikat 2016-ban kényszertörléssel szüntették meg a hatóságok.
  • A cég nevével fut egy másik Facebook-oldal is, ahol szintén átverős nyereményjátékokkal próbálkoznak.
  • A nullkilométeresnek hirdetett autó rendszáma nem mostani, körülbelül 2016 őszén osztottak ki ilyen rendszámokat.

Az átverős nyereményjátékokkal az a célja az oldal üzemeltetőinek, hogy minél nagyobb közösségeket építsenek a lájkokkal, és a kamuhíreket közlő oldalakra irányítsák a látogatókat. Az ott megjelenített hirdetések lekattintása után ugyanis pénzt kapnak.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top