Aktuális

Máris rozsdásoknak a CAF-villamosok

A Budapestre került első CAF-villamosokat 2015 februárjában gyártották. Úgy látszik, három év elegendő volt ahhoz, hogy bizonyos korróziós elváltozások jelentkezzenek rajtuk. A BKV már jelezte a hibát a gyártónak.

A spanyol villamosokon az ablak fölötti lemezek rohadnak, és a hibáról már tud a BKV is. Az Index.hu megkereste a vállalatot, ahol azt mondták, hogy a CAF villamosok ablakai és ajtajai fölött, „a járművek burkoló lemezeinek szélein korróziós elváltozások jelentek meg”.

A rohadást a BKV azonnal jelezte a járművek tulajdonosán (BKK) keresztül a CAF, a járművek gyártója felé. Ők jelenleg a járművek karbantartásáért is felelősek. A CAF tudomásul vette a hibabejelentést, és jelezte, hogy vizsgálja a jelenség okait, és „a probléma garancia körében történő teljes körű felszámolásán dolgozik”.

A lap emlékeztet, hogy az első budapesti CAF-villamos 2015 februárjában készült el Zaragozában, és még abban az évben szeptemberben forgalomba is állt. A BKV-val kötött szerződés 35 rövidebb (34 méteres), és 12 hosszabb (56 méteres) villamos szállításáról szólt, további 77 darabos opciós vásárlási lehetőséggel. Az első 56 méter hosszú villamos 2016 tavaszán állt forgalomba az 1-es vonalon. A rövidebb CAF-ok a 3-as és a budai fonódó vonalain járnak.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top