nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Ez van!
Mégis lehet népszavazás a 3-as metró megállóinak akadálymentesítéséről

Mégis lehet népszavazás a 3-as metró megállóinak akadálymentesítéséről

A Kúria elutasította azt az egy magánszemély által indított fellebbezést, amely a 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kérdés ellen irányult. Ezzel elindulhat az aláírásgyűjtés, és a budapestieknek lehetőségük nyílik rá, hogy kikényszerítsék azt a húsz milliárd forintot a kormányból, amelyből az M3 metróvonalat teljes hosszában akadálymentesíteni lehetne.
NLCafé
f Ajánlom

A 3-as metró felújítása során az eredeti tervek szerint nem minden megállót akadálymentesítenének, így a Dózsa György úti, az Arany János utcai, a Ferenciek terénél, a Corvin-negyednél és a Klinikáknál található, valamint az Ecseri úti és a Pöttyös utcai metrómegállónál nem tennék lehetővé, hogy kerekesszékesek, mozogni nehezen tudó emberek, babakocsisok és idősek könnyedén lejussanak a metróhoz. Ezeknél a megállóknál nem tennének eleget az esélyegyenlőségi követelményeknek.

Utasok az eredetileg akadálymentesítés nélkül felújítandó Dózsa György úti állomáson 2017. november 3-án. Az Újpest-központ és a Lehel tér közötti szakasz felújítása várhatóan egy évig tart
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Hogy ezen a nem kívánatos állapoton még az utolsó pillanatban – hiszen már elkezdődött az északi szakaszon a felújítás – változtatni lehessen, Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője népszavazási kérdést nyújtott be a Fővárosi Választási Bizottsághoz. A kérdés –amelyet a DK, az Együtt, a Liberálisok, az LMP, a MoMa, a Momentum, a Párbeszéd és a Szolidaritás ellenzéki pártok is támogatnak – így szól: 

Akarja-e Ön, hogy a 2017–2020 között történő budapesti M3-as metróvonal felújításával egyidejűleg valósuljon meg ezen metróvonal valamennyi megállójának teljes értékű akadálymentesítése, az 1997. évi LXXVIII. törvény 2. §-ának 1. pontjában meghatározottak szerint?

A Fővárosi Választási Bizottság ugyan december közepén hitelesítette a kérdést, a döntést egy magánszemély megfellebbezte. Újabb csavar, hogy a Kúria ezt a fellebbezést utasította el, tehát van esély a népszavazásra, amennyiben a kilenc párt 30 nap alatt összegyűjti a szükséges 138 ezer érvényes aláírást Budapesten. A kezdeményezésben részt vevő pártok legkésőbb hétfőn megkezdhetik az aláírásgyűjtést – írja a BKV-Figyelő.

Becslések szerint a teljes akadálymentesítés további 20 milliárd forinttal toldaná meg a metrófelújítás költségét, és mivel a fővárosnak erre már nincsen pénze, így a kormánynak kellene ezt az összeget biztosítania. Ennek garantálására eddig a kormány nem tett ígéretet. 

A Závecz Research közvélemény-kutatása szerint a budapestiek 92 százaléka a többletköltségek ellenére is támogatja, hogy a vonal valamennyi megállóján építsék ki az akadálymentes közlekedéshez szükséges infrastruktúrát.

Megosztás Facebookon