Aktuális

Több mint egymillió telefonszámot nem tudtak azonosítani

Az előre fizetős SIM-kártyák 68 százalékánál történt meg az adategyeztetés a múlt pénteki határidőig, jelentették a szolgáltatók.

Az adategyeztetési kötelezettség mintegy 4 millió SIM-kártyát érintett, ebből több mint 2,7 milliót azonosítottak a tulajdonosok vagy a használók péntek éjfélig. Az elektronikus hírközlésről szóló törvény értelmében a nem egyeztetett kártyákat a szolgáltatók kötelesek lekapcsolni, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ennek végrehajtását a határidő lejárta után is ellenőrzi.

Több mint egymillió telefonszámot nem tudtak azonosítani

A hatóság ismét hangsúlyozta: nincs jogi akadálya annak, hogy a szolgáltatók új szerződéssel a kikapcsolás után is visszaadják a hívószámot és az egyenleget, ha az adategyeztetést utólag elvégezték. Erre a Telekom, a Telenor és a Vodafone is nyitott.

A Telenor hétfőn az MTI kérdésére közölte: körülbelül 30 ügyfelük jelezte, hogy az adategyeztetés ellenére lekapcsolták a kártyáikat. A cég az esetek kivizsgálását és az ügyfelek kompenzálását, valamint a kártyák visszaállítását ígérte. A Magyar Telekom hétfői tájékoztatása szerint csak egyedi eseteket kellett megoldaniuk, az érkező ügyfelek többnyire elmulasztották az adategyeztetést, és ezért új szerződést akartak kötni.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top