nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Ez van!
Hasít az oktatás: a kócsag szárnyfesztávját magolják a hatodikos gyerekek

Hasít az oktatás: a kócsag szárnyfesztávját magolják a hatodikos gyerekek

Pénteken megmutattuk, hogy milyen történelem dolgozatot kell megírniuk a hetedikeseknek 45 perc alatt. A cikkre sok komment érkezett és kiderült, hogy mindenkinek eszébe jut egy-két dolog erről a feladatsorról.
NLCafé
f Ajánlom

Szárnyfesztáv hatodikban

“Tegnap beszélgettem az egyik kolléganőmmel, akinek 6. osztályos a gyereke, éppen azt magolták együtt, hogy a gólyának, a kócsagnak és tőkés récének mekkora a szárnyfesztávja, mert ebből lesz a dolgozat… Normálisak ezek?” írta  az egyik kommentelő. És tényleg, miért? Esetleg azt megjegyezheti a gyerek, hogy melyik az a madarunk, amely, ha szétnyitja a szárnyait extra nagy lesz a szárnyfesztávolsága. De hogy mennyi, meg melyiknek az tényleg hülyeség. Szerintem  a kócsagot a hatodik osztályosok és a felnőttek nagy többsége fel sem ismerné, ha látná….

Komolyan vett feladatlapok

“Ugyanilyen szintű volt nekünk is az általános iskolai témazáró. Egy füzetben volt minden. A cselesek a dolgozat kiosztásakor már a következő dolgozat kérdéseit memorizálták. Nekem megvolt itthon is a füzet (ami körbejárt a barátok között), így volt, hogy előtte való nap órákon át töltöttük ki. Csak én voltam ötös töriből. Tényleg mindig megtanultam az előző óra anyagát, versenyre is jártam. Érettségi után furcsa visszagondolni az általános iskolai követelményekre. Tényleg nem ártana a reform!” írt a csalási megoldásokról az egyik olvasónk.

Szerinted is egy csomó felesleges dolgot tanulnak a gyerekek a suliban?

És vajon értik az összefüggést?

Ez szörnyű. Én anno töriből felvételiztem az egyetemre, sőt ott is tanultunk még gazdaságtörit, de én se tudtam a válaszokat, holott a családomat szoktam idegesíteni vele, mi mindenre emlékszem. A másik: hogy OK, aki ezt kitölti jól, az tud egy csomó adatot. De semmi nem derül ki belőle, hogy értette-e az összefüggéseket, mi miért történt. Holott a történelmet épp azért tanuljuk, hogy a tapasztalatai alapján ne kövessük el újból ugyanazokat a hibákat. A harmadik, ami eszembe jutott: ha jól láttam, hetedikben eljutottak a 2. világháborúig. Mi az ördögöt tanulnak nyolcadikban egy egész éven át? Ja, és akkor már kezdem kapiskálni, miért kellett ötödikben végigszáguldani az őskoron, ókoron és a kora középkoron egy év alatt…” írta egy másik olvasónk, akinek szintén meggyűlt a baja a  hetedikes töri témazárónkkal. Lehet, örülnünk kéne annak, hogy mennyire csodálatos, hogy a mi gyerekeink már hetedikben ennyi mindent tudnak? Szerintem, még aki betanulja, az sem emlékszik egy hétnél hosszabb ideig az adatokra…

Ha nektek is van hasonlóan érdekes iskolai sztoritok, küldjétek el nekünk!

 Itt olvashatsz még többet az oktatásról: 

Megosztás Facebookon