nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Ez van!
A hermanos diákok 11 kérdése a szaktárcához

A hermanos diákok 11 kérdése a szaktárcához

Az oktatási rendszer fő vesztesei a tanulók – saját bőrükön tapasztalják a tanárok terheit, a rossz tankönyveket, a krétahiányt. Miközben az oktatás szereplői tárgyalnak és demonstrálnak, az ostor rajtuk csattan.
Szarka Nóra
Szarka Nóra
f Ajánlom

A kedden összeült Köznevelési Kerekasztal több változásról is döntött, és a kormány azt is megígérte, hogy ezentúl kéthetente üléseznek majd. A Köznevelési Kerekasztalt az országossá nőtt tiltakozáshullám hatására hívták össze, amit a miskolci Herman Ottó Gimnázium nyílt levele indított el január elején. Rengetegen csatlakoztak hozzájuk, ennek hatására a szaktárca leült tárgyalni a pedagógusokkal. Február 13-ára országos demonstrációt hirdetett a pedagógusok sztrájkbizottsága. A Köznevelési Kerekasztalhoz nem hívták meg a diákokat, akik a jelenlegi oktatási rendszer legnagyobb vesztesei a tanárok mellett. 

Megkértük a miskolci Herman Ottó Gimnázium diákjait, hogy írják össze azokat a kérdéseket, melyeket szívesen feltennének a szaktárcának.

1. Mit gondol arról, hogy amióta iskolába járunk, annyit változtattak az érettségi követelményeken, hogy ez veszélyezteti a sikeres érettségit és ezzel együtt az egyetemre bejutást?

2. A 12. osztályban miért feltétlenül szükségesek a rajz, testnevelés és egyéb készségtárgyak, amikor az érettségi tárgyakra kellene koncentrálniuk a diákoknak?

3. Kinek származik előnye abból, hogy az érettségi szabályokat folyamatosan változtatják? Mi a probléma a jelenlegi rendszerrel?

4. Miért gondolták azt 2-3 évvel ezelőtt, hogy a felsőfokú nyelvvizsga nem váltja ki többé a nyelvből tett érettségit? Miért kell valamit kétszer bizonyítanunk?

5. Elégnek gondolja-e az oktatásba fektetett összeget, amely más európai országokkal összehasonlítva lényegesen kisebb?

6. Miért van több önköltséges hely az egyetemeken, mint államilag támogatott?

7. Ha az egész ország segítségért kiált, nem lehet, hogy ez nemcsak egy politikai ujjal mutogatás vagy béremelésért való hisztéria, hanem valós probléma?

8. Hány felháborodott oktatási intézménynek, szakszervezetnek, egyesületnek kell felemelnie a hangját azért, hogy az állam észrevegye, hogy az oktatási rendszert alapjaiban meg kell változtatni, illetve a Klik működését átszervezni?

9. Mit gondol arról, hogy a fiatalok a jobb egyetemi oktatás reményében külföldre menekülnek?

10. Mit gondol arról, hogy a gyerekek “mókuskerékbe zárva” élik mindennapjukat, 7-8-9 tanóra után éjszakáig tanulnak, és hét végére teljesen kimerülnek?

11. Nem kellene-e nagyobb hangsúlyt fektetni a kompetenciaalapú oktatásra?

11 nem költői kérdés, amit a hermanos diákok szívesen feltennének a szaktárcának

Még többet olvashatsz a közoktatásról itt: 

Megosztás Facebookon